Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hij Amerikaans, Zij (ik) Nederlands

Discussie gestart

judithklaar

L.S.

Ik zou graag willen weten bij welke instantie ik terecht kan voor informatie over trouwen met mijn Amerikaanse vriend. We weten nog niet of we in Nederland of in Amerika gaan wonen, maar ik lees/hoor dat de formaliteiten nogal wat tijd in beslag kunnen nemen en ik zou graag van tevoren weten hoe de situatie is voor beide scenario's. Zodat we niet voor verassingen komen te staan op het moment dat de kogel door de kerk is. Mijn vriend woont momenteel in Amerika en ik in Nederland.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Judith
#1 - 19-04-2010, 16:57 uur

nielshoogkamer

Hoi, Je kan gewoon in Nederland of in Amerika trouwen. Vraag als je in amerika trouwt wel een apostille aan zodat je het huwelijk in Nederland kunt valideren.

Mijn vrouw is amerikaanse, we wonen in nl, zijn in amerika getrouwd. Ken nog een nederlander die sinds kort getrouwd is met een amerikaanse en in nl woont.

Het meeste zul je te maken krijgen met de IND als je in Nederland wilt gaan wonen. Om je toekomstige man hier naartoe te willen halen zul je wel eerst een inkomen moeten hebben. Er zijn ook andere manieren, maar die zijn lastiger.

Het is allemaal best te doen. Als je naar amerika wilt moet je er zeker van zijn dat hij voldoende inkomen heeft. Hoe je deze stap waagt staat in veel andere posts al beschreven.


#2 - 19-04-2010, 17:15 uur

billy and monique

Hoi!
Ik ben  2 1/2 jaar geleden in Amerika getrouwd. Mijn man is Amerikaans ik ben Nederlandse.Een half jaar nadat we getrouwd waren is mijn man hier in Nederland bij mij komen wonen.
Het is inderdaad allemaal goed te doen. Informeer even bij het stadsdeelkantoor in je woonplaats wat jij moet doen. Wat Niels al aangeeft moeten de officiele trouwpapieren voorzien zijn van apostillestempels anders kan je deze niet laten legaliseren. Dat zijn speciale stempels. Je vriend  zal ook  informatie in Amerika moeten inwinnen en wat handelingen voor de apostille moeten doen.
 Als jullie besluiten hier te gaan wonen dant dient jouw inkomen boven een bepaald bedrag zitten. Dat is zo rond de 1400 euro als ik me nog kan herinnneren. De kosten voor immigratie (de tijdelijke verblijfsvergunning)  liegen er niet om dat was toen ook iets van ruim 800 euro voor het 1e jaar en iets van 150 voor het 2e tot 5 jaar.
 Deze informatie vind je terug op de website van de ind. Ook moet hij zich verzekeren tegen ziektekosten.
Nog een tip: koop een nieuwe auto daar en neem hem hier mee naar holland. Hebben wij ook gedaan. Dat scheelt echt. JE moet dan de auto een half jaar of heel jaar wel al in je bezit in Amerika hebben en mag deze hier na een half jaar of jaar pas verkopen.
Mijn man heeft zijn huis niet meer kunnen verkopen vanwege de crisis en heeft deze nu verhuurd via een verhuurbedrijf. OVer 2 a 3 jaar gaan we naar Amerika (PHoenix Arizona) emigreren. Daar komt hij vandaan.
Als je nog meer informatie wilt dan mag je me mailen [email protected]. Ik kan nog wel eea uitzoeken in mijn papierwerk. Succes en groeten Monique.
#3 - 25-04-2010, 11:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15