Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hij is binnen, de Green Card!

Discussie gestart

Chiefram

 ;D Ok, hahaha... Dan werkt de post dus toch naar behoren, hihi...

Bij de douane lieten wij onze paspoorten en de immigrant visas zien. Die haalde men door een soort scanner/lezer en toen werd er iemand van immigration opgeroepen die ons kwam ophalen.

We mochten even op een bankje plaatsnemen, waarna we onze gesloten bruine enveloppen moesten overhandigen. Verder niets. Ook werd er niet naar de X-ray foto's of andere dokumenten gevraagd.

We werden alleen een voor een opgeroepen (op voornaam) om op een formulier je vingerafdruk (rechter wijsvinger) te zetten en je handtekening. Dan zet men een stempel in je paspoort dat je Immigrant Visa (tijdelijke Green Card) is goedgekeurd en mag je gewoon het land binnen.

Oh ja, je hoeft GEEN groene of witte visa waiver in te vullen. Alleen (1 per gezin) de Customs Clearance. Maar dat moet iedereen, Amerikaan of toerist...

#16 - 28-12-2004, 16:34 uur

Jez

Even over die x-ray; wat houdt die medische keuring precies in?
#17 - 28-12-2004, 20:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Lees dit maar eens, er staat een uitgebreide versie beschreven van zo'n medische keuring:

http://www.verenigdestaten.info/frame.php?content=AlgemeneInfo/dv2004
#18 - 29-12-2004, 00:56 uur

Jez

Okee, thanks, maar wat ik eigenlijk bedoel is, zijn er en zo ja wat zijn de gronden om iemand medisch af te keuren?
Laat ik mezelf verduidelijken:
Stel dat mijn man of ik winnen en mijn gezin en ik gaan gezellig naar de medische keuring.  Nu is het helaas zo dat mijn man een spierziekte heeft. Kan hij daardoor worden afgekeurd waardoor wij alsnog verliezen?? Of gaat het alleen om besmettelijke ziektes?
#19 - 29-12-2004, 21:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Wat ik uit alle verhalen op dit forum en op een ander forum kan distileren wordt alleen gekeken naar besmettelijke ziekten.
#20 - 29-12-2004, 22:28 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Dat laatste denk ik namelijk ook. Je wordt ten eerste (dit heeft onze keuringsarts tegen ons gezegd) getest op geslachtsziekten en HIV.

Heb je HIV dan wordt je 100% afgewezen.
Bij een geslachtsziekte weet ik niet wat ze doen, maar die kun je wel behandelen.
#21 - 30-12-2004, 01:20 uur

Jez

Laten we dat dan maar hopen (nee, niet dat ik een
geslachtsziekte heb natuurlijk  :-[)
Ik was even bang dat we het bijvoorbaat al kunnen
vergeten, omdat mijn man dus niet gezond is.........
#22 - 30-12-2004, 22:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Emigreren USA

Ik heb oi=ok in juni mijn Green Card gekregen, maar geen brieven! Nondeju!

Ik kreeg mijn kaart ongeveer 1,5 week na het interview dus dat was vrij snel. Het verbaasde me wel dat het niet eens aangetekend was, ik bedoel, met al die veiligheids maatregelen vandaag de dag en al die waarschuwingen van "Identity Theft". Mijn US rijbewijs kwam trouwens ook gewoon met de normale post....  ???

http://geocities.com/immigreren
#23 - 09-08-2005, 03:26 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Emigreren USA

Wat die ziektes betreft:

Het gaat om TBC (rontgen foto van je longen), HIV/AIDS (bloed prikken) en verder wat algemene zaken. Je moet bijvoorbeeld ook laten zien dat je geen evenwichts stoornissen hebt en dat soort zaken. Je wordt gewogen, gemeten en er wordt gekeken of je wel alle benodigde inentingen hebt gehad in je jeugd. Je moet dus inderdaad ook je inentingen boekje meenemen. Als je bepaalde prikken niet gehad hebt, moet je daar terplekke voor betalen en spuit hij ze je stante pede in je arm.

http://geocities.com/immigreren

Nico
#24 - 09-08-2005, 03:31 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Kasj

van harte, het is jullie gegund...

nu de rest op het forum nog :)
#25 - 15-08-2005, 21:54 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Dutchieanne

Wat een super forum toch he?

Volgende week heb ik mijn medische keuring, en die week erop heb ik het interview... EINDELIJK!! Daar heb ik zo'n 8 weken op zitten wachten. We waren er helemaal klaar voor, bleek dat de doc in A'dam eerst 3 weken met vakantie was en dat ik pas op 15 aug mijn interview heb  :o

Anyways. Hier mijn 2 vragen:
1) Wat is jullie ervaring wat betreft het tijdsbestek tussen het interview en het ontvangen van je visuam (wij volgen de DCF procedure. Mijn man zit in de VS, en ik nog in NL). Misschien niet zo'n slimme zet, maar mijn vorige (F-1) visum had ik 2 dagen na het interview, en ik had vernomen dat het nu ook slechts enkele dagen duurt dat je het visum binnen hebt. In alle enthousiasme heb ik dus al een enkeltje voor 22 augustus geboekt, omdat ik zoooh graag die kant op wil. En tja, nu denk ik: Was dat niet wat te vroeg??

2) Ik heb vaag iets gelezen over 'removing the conditions within 2 years' , nadat je in de VS aangekomen bent. Nou weet ik wat ik vooraf allemaal moet regelen, maar wat als ik het visum heb? Hoe gaat het dan en wat moet ik dan nog regelen? Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven?

Thanks and keept the good work up  2006-01
Anne cheer
#26 - 01-08-2006, 19:41 uur

GoGriz

Ik heb mijn Green Card gekregen ongeveer een week na het interview (beide in de US)

Removing conditions:  vanaf 3 maanden voor je 2e huwelijksverjaardag mag/moet je formulier I-751 insturen (kost weer maar eens 205 dollar  ::)) om je conditional status om te zetten in een permanent status.  Volgens mij is dat alles?  (ik moet dit binnen een paar maanden doen)
#27 - 01-08-2006, 21:34 uur

gavobe

 cheerb cheerr

hallo mensen

Uiteindelijk na een jaar wachten is de greencard binnen en een securitynummer. Het grapje heeft me veel centen gekost.
Het is eenvoudig gezegd na een huwelijk met een amerikaanse is het vlug in orde. Geloof het maar niet,daar zit een addertje onder het gras. Je vrouwtje moet
een bewijs geven dat ze je kan sponseren gedurende tien jaar,en dan gaan ze kijken of ze eigendom en werk heeft. Na een 2 jaar moet je opnieuw een aanvraag doen voor de greencard voor een vervanging en intussen als je het land niet verlaat kan je achter 3 jaar je citinzenship aanvragen. ook een hoop centen.
Het voornaamste is dat gelukkig bent. Ik woon nu in Kansas city Missouri en blijf tot ze me eronderstoppen. Nu mijn Pensioen regelen en dan is alles fijn.

Ik ens de andere mensen die die stap zetten veel succes
God blessed you all
Gaston
#28 - 05-12-2006, 04:47 uur

Rebecca

Als ik het bovenstaande zo lees, dan ga ik er niet van uit dat je alles volgens DCF hebt gedaan? Met DCF kan alles binnen 2-3 maanden helemaal rond zijn. Je wederhelft moet je inderdaad kunnen sponsoren, totdat jij kan aantonen dat je 40 kwartalen hebt gewerkt, of totdat je Amerikaans staatsburgerschap krijgt. Maar je hoeft zeker geen jaar op je SSN te wachten.
#29 - 05-12-2006, 09:57 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15