Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe ben je in amerika gekomen??

Discussie gestart

andrea1

Hallo allemaal
ik vind het heel interesant om al die verhalen over de mensen die naar amerika emigreren te lezen
er zijn hier ook heel wat mensen die al in de VS wonen  nou ben ik heel erg benieuwd hoe ze daar zijn gekomen    bijvoorbeeld door de lottery, getrouwd, family, ilegaal, of er geboren
en toen je naar de VS ging waarom heb je voor de plek gekozen waar je ging wonen (lekker weer, goedkoop, familie etc)
alvast thnx
#1 - 05-12-2004, 16:34 uur

Chiefram

Met de DV Lottery meegedaan en sinds 2 december 2004 wonen we er...

Terug willen we niet meer in iedergeval!  :D ;)
#2 - 06-12-2004, 19:55 uur

heivalido

ook met de DV meegedaan, alleen wonen we er (NOG) niet, maar daar komt per 7 Maart 2005 verrandering in.  ;D ;D ;D
#3 - 06-12-2004, 22:39 uur

Chiefram

ook met de DV meegedaan, alleen wonen we er (NOG) niet, maar daar komt per 7 Maart 2005 verrandering in.  ;D ;D ;D

In Nederland waren we 'buren'... in Amerika zetten we die traditie gewoon weer voort he? LOL!  ;) :D ;D
#4 - 07-12-2004, 19:42 uur

wjsliedrecht

Ik heb ook mee gedaan met de lottery, en in één keer gewonnen, en ga in Maart verhuizen naar Chicago, dit omdat ik dat al een paar jaar heb gewerkt in een Summercamp, op die manier op "verliefd" op de States.

Dus de DV is zeker een aanrader !! maar als je hem wint moet je er ook gebuik van maken!
#5 - 08-12-2004, 07:47 uur

Chiefram

Als je er inderdaad geen gebruik van maakt als 'winnaar', dan weet je niet welke kans je laat lopen!!!

Er zijn mensen die hebben al hun vermogen over om een Green Card te bemachtigen en wij krijgen hem zomaar in onze schoot geworpen!  8)
#6 - 08-12-2004, 18:49 uur

Pieter79

Dus de DV is zeker een aanrader !! maar als je hem wint moet je er ook gebuik van maken!

Hoe bedoel je verplicht?? Je kunt er toch gebruik van maken?
#7 - 12-12-2004, 23:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Natuurlijk kun je gebruik maken van de Green Card als je 'gewonnen' hebt, maar waarom zou je meedoen als je toch al van te voren weet dat je niet gaat?

Er zijn genoeg mensen die er alles voor over hebben, maar niet hebben 'gewonnen'. Als iemand dan voor de lol mee doet omdat het toch maar gratis is, is dat niet leuk voor iemand die wel serieus is en niet gewonnen heeft.

Helaas ken ik ook iemand die altijd meedoet omdat ze het leuk vind, maar nu al weet dat ze nooit zal gaan. Zoiets maakt mij best wel een beetje pissig. Het slaat kant nog wal.  :-[
#8 - 12-12-2004, 23:33 uur

roonlimburg

Natuurlijk kun je gebruik maken van de Green Card als je 'gewonnen' hebt, maar waarom zou je meedoen als je toch al van te voren weet dat je niet gaat?

Er zijn genoeg mensen die er alles voor over hebben, maar niet hebben 'gewonnen'. Als iemand dan voor de lol mee doet omdat het toch maar gratis is, is dat niet leuk voor iemand die wel serieus is en niet gewonnen heeft.

Helaas ken ik ook iemand die altijd meedoet omdat ze het leuk vind, maar nu al weet dat ze nooit zal gaan. Zoiets maakt mij best wel een beetje pissig. Het slaat kant nog wal.  :-[

Wat een aardige persoon zeg  :-\  . Ik moet er niet aan denken dat zo iemand zou "winnen" terwijl anderen die er wel graag gebruik van zouden willen maken naast het net vissen.
#9 - 13-12-2004, 00:55 uur

xerxesc

Natuurlijk kun je gebruik maken van de Green Card als je 'gewonnen' hebt, maar waarom zou je meedoen als je toch al van te voren weet dat je niet gaat?

Er zijn genoeg mensen die er alles voor over hebben, maar niet hebben 'gewonnen'. Als iemand dan voor de lol mee doet omdat het toch maar gratis is, is dat niet leuk voor iemand die wel serieus is en niet gewonnen heeft.

Helaas ken ik ook iemand die altijd meedoet omdat ze het leuk vind, maar nu al weet dat ze nooit zal gaan. Zoiets maakt mij best wel een beetje pissig. Het slaat kant nog wal.  :-[

En alleen de mensen die er alles voor over hebben, zijn naar mijn mening, welcome!!!

Het is inderdaad irritant dat mensen meedoen met de wetendheid dat ze niet zullen verhuizen, het is irritant, en zelfzuchtig en gewoonweg dom!!!

Het DV Visa programma is een manier om mensen die geen banden met de VS te hebben of geen mogelijkheid hebben via werk of studie een kans te geven om hiernaar toe te emigreren, niet alleen eerste wereld landen in de EU krijgen een kans ook armere landen en om die kans te ontnemen van een persoon die hier zeker wilt komen en alles er voor heeft, door mee te doen om te zien of je het wint, of een zien we dan wel weer attitude, is walgelijk!!
#10 - 13-12-2004, 03:33 uur

Frank S

Helaas ken ik ook iemand die altijd meedoet omdat ze het leuk vind, maar nu al weet dat ze nooit zal gaan. Zoiets maakt mij best wel een beetje pissig. Het slaat kant nog wal.  :-[

Hoe vaak heeft ze nu al meegedaan, en hoe vaak is ze door de eerste selectie gekomen?
#11 - 13-12-2004, 10:20 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

enny

Ik denk dat als zij niet voor het interview komt opdagen. die greencard van "haar" wordt opgeschoven naar de volgende kandidaat.
#12 - 13-12-2004, 14:03 uur

visuar

Dat is denk ik wel waar, maar het idee is volgens mij het volgende:

Laten we stellen dat er 10 miljoen mensen mee doen waarvan er na eerste screening 6 miljoen overblijven. Daaruit wordt willekeurig 100.000 mensen gehaald en daarvan krijgen er 50.000 een greencard. Als zo'n persoon bij de 100.000 zit en niet komt opdagen krijgt iemand anders uit die 100.000 de greencard. Maar wat nou als ze niet had mee gedaan? Dan had iemand het uit de groep van 6 miljoen hem kunnen krijgen (jij misschien) bijvoorbeeld.

Wat ik er van begrepen heb worden alle beschikbare greencards uitgegeven (vandaar ook dat er teveel mensen uitgeloot worden). Maar ja, het blijft natuurlijk gewoon niet leuk dat iemand mee doet die er niks mee doet en daardoor iemand anders een greencard mis kan lopen (ook al wordt deze uiteindelijk wel uitgegeven)
#13 - 13-12-2004, 15:16 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Sbull

Zeker als je weet dat er van Nederland maar gemiddeld rond de 100 personen een greencard krijgen.
Ik kan het ook niet geloven als je toch niet wenst te gaan doe dan niet mee.

#14 - 13-12-2004, 15:44 uur

Jez

Nee, koop dan gewoon een staatslot ofzo, als je zonodig aan een loterij moet meedoen  >:( >:(
#15 - 13-12-2004, 17:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15