Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe ben je in amerika gekomen??

Discussie gestart

Chiefram

We zullen wel last van een generatiekloof hebben, Chief ;D
Ik begrijp het Nederlands van nu (vooral geschreven) ook niet meer; zal er wel te oud voor zijn.............

Als ik zie hoe mijn zoon MSN't met zijn vrienden wat betreft het taalgebruik en taalfouten, nou... daar doorloop je de kleuterschool niet eens mee!  ???

Opzich kan ik mij dit soort taal wel voorstellen onderling, zeker als het om afkortingen gaat, maar ik vraag me toch af wat als deze kids zometeen moeten gaan werken een achter een komputer een brief moeten gaan schrijven... Gaan die vingertjes dan ook niet automatisch naar de verkeerd aangeleerde toetsen?
#31 - 21-01-2005, 18:45 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2005, 18:46 uur door Chiefram »

Jez

Dan krijg je waarschijnlijk zoiets:

gEachTe menEer sKatjuH ofZo,

mIJn baaS d8 da'k uW ff moesT Laten wetEn dat hIj nie kOmt lUnsjen vlgD wEek.
#32 - 21-01-2005, 20:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Poison ArroW

Dan krijg je waarschijnlijk zoiets:

gEachTe menEer sKatjuH ofZo,

mIJn baaS d8 da'k uW ff moesT Laten wetEn dat hIj nie kOmt lUnsjen vlgD wEek.
kzat in de bank zaken te regelen voor credit card bla bla :P soort van belangrijk hoor ik vrouw langs me dat ze naar usa gaat verhuizen ggrr jaloers ben druk bezig dingen te regelen,  :o
#33 - 22-01-2005, 00:23 uur

stinger

Maar goed,

Die gasten hebben gelukkig na 8 maanden geen moeite met Nederlands!!!


Stinger
#34 - 22-01-2005, 03:06 uur

ejb

zo oud en cliche is dat trouwen met een internetfriend toch ook weer niet??? Ik heb mijn vrouw ook via the world wide web leren kennen en na vakanties in Florida in 2000 en 2002 hebben we besloten te gaan emigreren. Wij zijn hier trouwens wel speciaal voor getrouwd, zodat bij winst van de ene, de andere gewoon ook mee zou mogen. En dat is nu dus ook het geval. In Maart vertrekken wij naar Spring Hill, Florida.
Hé Heivalido,

Was heel benieuwd hoe het met jullie voorbereidingen gaat? zijn jullie al bijna klaar voor de grote oversteek :)?
#35 - 30-01-2005, 23:55 uur



Kwaaie aap

Hi,
Wij zijn plm. anderhalf jaar geleden ten noorden van NY gaan wonen.Hebben er ondertussen nog een kindje bij gekregen, en ik moet zeggen, het leven hier bevalt uitstekend.We wonen ruim, met een lekkere lap grond rondom.
Helaas is manlief niet zo enthousiast meer, dus het ziet er naar uit dat het niet voor altijd is...
Ik baal als een stekker want het staat wel vast dat we in Europa nooit meer hetzelfde krijgen als hier, die ruimte !!! Dat huis !!! De rustige buurt !!!
Heb dus maar besloten om er nog zo lang mogenlijk van te genieten...en wie weet, is er andersom ook nog een terugkomregeling mogenlijk...voor als we spijt krijgen van onze terugkeer naar Europa !!!
Groetjes,
Kwaaie aap.
#36 - 01-02-2005, 20:29 uur

ejb

Citaat
Helaas is manlief niet zo enthousiast meer, dus het ziet er naar uit dat het niet voor altijd is...
Heeft hij heimwee, of valt de cultuur hem tegen? Wel balen hoor, ik hoop voor je dat hij alsnog van gedachten verandert, want ik kan me goed voorstellen dat je niet meer weg wilt.
#37 - 01-02-2005, 23:32 uur



heivalido

.
Hé Heivalido,

Was heel benieuwd hoe het met jullie voorbereidingen gaat? zijn jullie al bijna klaar voor de grote oversteek :)?

Klaar voor de grote oversteek zijn we al jaren hahahahah, geestelijk althans. Maar we zijn inderdaad volop aan het voorbereiden, het huis is hier nu een zooitje, dozen die wel meegaan in de ene kamer en dozen die niet meegaan in de andere, overal staan spullen die we nog uit willen zoeken en we hebben ook al wat kasten uit elkaar gehaald en zo. Verder hebben we alle abonementen opgezegd en we zijn ook al bij de huisbaas langs geweest om de huur op te zeggen. En we tellen nu pas echt af, nog 12 dagen werken en dan nog 1 weekie......heerlijk. Voor ons kan het niet snel genoeg gaan.

Bedankt voor de belangstelling Ejb.
#38 - 05-02-2005, 12:42 uur

ejb

.

Klaar voor de grote oversteek zijn we al jaren hahahahah, geestelijk althans. Maar we zijn inderdaad volop aan het voorbereiden, het huis is hier nu een zooitje, dozen die wel meegaan in de ene kamer en dozen die niet meegaan in de andere, overal staan spullen die we nog uit willen zoeken en we hebben ook al wat kasten uit elkaar gehaald en zo. Verder hebben we alle abonementen opgezegd en we zijn ook al bij de huisbaas langs geweest om de huur op te zeggen. En we tellen nu pas echt af, nog 12 dagen werken en dan nog 1 weekie......heerlijk. Voor ons kan het niet snel genoeg gaan.

Bedankt voor de belangstelling Ejb.
Citaat

Succes met de laatste voorbereidingen, het schiet echt al op voor jullie! Ben t.z.t. uiteraard benieuwd naar jullie belevenissen aan de andere kant van de plas  :)
Dat geestelijk klaar zijn ken ik  ;D zijn wij ook  ;), maar ja, het fysieke deel kost juist zoveel tijd en moeite  ;D
#39 - 05-02-2005, 14:03 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2005, 14:04 uur door ejb »



heivalido

we zullen wel niet meteen na aankomst internet hebben maar we zullen hier op het forum A.S.A.P verslag uitbrengen van onze situatie na aankomst.
#40 - 05-02-2005, 14:43 uur

ejb

we zullen wel niet meteen na aankomst internet hebben maar we zullen hier op het forum A.S.A.P verslag uitbrengen van onze situatie na aankomst.
Hebben jullie daar al wel een huis gehuurd of gekocht, of gaan jullie eerst in een vakantie appartement en van daar uit iets zoeken?
#41 - 05-02-2005, 15:58 uur



heivalido

We verblijven bij onze vrienden tot dat we een woning hebben, huur of koop, dat zien we nog wel. We hebben al wel contact met meerdere makelaars in Hernando County die ons foto's sturen van beschikbare huizen.
#42 - 05-02-2005, 23:13 uur

Poison ArroW

We verblijven bij onze vrienden tot dat we een woning hebben, huur of koop, dat zien we nog wel. We hebben al wel contact met meerdere makelaars in Hernando County die ons foto's sturen van beschikbare huizen.
waar ga je dan zitten?
#43 - 05-02-2005, 23:18 uur

ejb

We verblijven bij onze vrienden tot dat we een woning hebben, huur of koop, dat zien we nog wel. We hebben al wel contact met meerdere makelaars in Hernando County die ons foto's sturen van beschikbare huizen.
Dat is perfect zulke vrienden, dan kunnen jullie dus even op jullie gemak zoeken. Wonen ze (ook) in Spring Hill? Want dat is natuurlijk helemaal ideaal als jullie daar huizen willen gaan bekijken.
Ik kan me voorstellen dat je een huis liefst ook eerst van binnen zien en niet van de foto's op het internet alleen wilt kopen. Zou ik in ieder geval wel prettiger vinden.
#44 - 06-02-2005, 00:03 uur



heivalido

Onze vrienden wonen inderdaad ook in Spring Hill en ze hebben altijd wel een kamertje voor ons over. Dat is al vaker goed gegaan (vakanties en zo) Wij willen inderdaad de woningen zelf zien en geen besluiten nemen vanaf foto`s op internet, dat is dan ook de reden dat we nog geen woning hebben. (en een hypotheek is in Florida zonder Amerikaanse Credit History ook niet mogelijk)
#45 - 06-02-2005, 03:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15