Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe gaat dat nou precies in zijn werk?

Discussie gestart

maybe

Misschien is het hier op het forum al eens ergens ter sprake gekomen hoor, maar ik kon het zo gauw niet vinden bloos (heb wel al aardig wat zitten lezen hier)

Wij willen dus naar Amerika emigreren.

Stél nou dat mijn vriend daar een werkgever vind die zegt: ik wil jou wel aannemen en ik wil voor jou die greencard gaan aanvragen.
Hoe gaat het dan verder (concreet)  in zijn werk?
Ga je dan terug naar nederland en ga je dan zitten wachten tot je bericht krijgt dat je een greencard toegewezen hebt gekregen?
En als dat het geval is, hoeveel tijd heb je dan om alles te regelen? (verkoop van je huis in nederland, woonruimte zoeken in amerika etc.)
Of kan je daar al aan het werk op 1 of ander visum totdat je je greencard hebt?
Die werkgever moet toch ook een bepaalde zekerheid hebben als hij je aanneemt?


Groetjes, Bianca cheer
#1 - 22-10-2006, 21:20 uur

Dusza

Voor zover ik weet kan je nooit onmiddellijk een Green Card krijgen. Maar een werkgever kan wel een visum aanvragen voor je, wat natuurlijk beperkt is in tijd én wat je afhankelijk maakt van die ene werkgever.
Wat de visa betreft, kan je hier op het forum heel wat info krijgen.: de meest bekende zijn het
H1B visum (speciality occupation), beperkt tot 65.000 per jaar
L1 visum (Intra-company Management Transferee)

Voor zover ik weet kan men een 'change of status' aanvragen naar een Green Card, vanuit een L1 visum. Maar: dat is een aanvraag die jouw werkgever moet doen, en je moet je realiseren dat jij dan vrij bent om te gaan en staan waar je wilt. Dus: het bedrijf kan de kosten maken, maar jij kan dan zeggen "Bedankt, het was fijn, maar niet tot ziens".
Vanuit een H1B kan je niet voor een Green Card gaan, ik denk dat je dan eerst een change of status moet doen naar een L1, en dan van daaruit naar een Green Card.

Dus: ALS je al een visum te pakken krijgt, dan heb je nog maar een waterkansje dat je aan de Green Card gaat geraken.
#2 - 23-10-2006, 08:48 uur

maybe

Dus: ALS je al een visum te pakken krijgt, dan heb je nog maar een waterkansje dat je aan de Green Card gaat geraken.

Dat klinkt erg hoopvol hahaha! ;)
Toch zijn er mensen geemigreerd naar de USA. Die zullen toch niet allemaal via de Lottery daar beland zijn? ;)

We blijven weer verder zoeken naar een manier... ;)
Bedankt voor je reaktie!

Bianca cheer
#3 - 24-10-2006, 21:05 uur

maybe

Ik heb net nog even ge-Googled om voor mezelf wat meer duidelijkheid te krijgen in de door jou genoemde visa wink

Bij een L1 neemt een bestaand bedrijf hier in Nederland een bedrijf over in de VS en wordt u 'uitgezonden' door het bedrijf in Nederland om de vestiging in de VS te leiden.

Dit is bij ons niet het geval. Wij werken niet bij een bedrijf dat ons eventueel kan uitzenden naar de USA...

Het H1B Specialty Occupation visum is voor mensen die een universitair diploma hebben en die gesponsord worden door hun werkgever.
Zij kunnen - via de werkgever - een aanvraag indienen om dat visum te bekomen. Wordt dat goedgekeurd, dan kan men verhuizen en vrij in en uit de VS reizen.
Een voorwaarde: men mag enkel voor de sponsorende werkgever werken.


Ook dit is helaas niet het geval bij ons.
Wij hebben allebei wél diploma´s  ;) maar geen universitair diploma.
Bovendien werken we niet voor een werkgever.
We hebben een eigen bedrijf(je) sinds een jaar of 3.




#4 - 24-10-2006, 21:22 uur

Dusza

Bovendien werken we niet voor een werkgever.
We hebben een eigen bedrijf(je) sinds een jaar of 3.
Misschien moet je dan eens contact opnemen met Hans van PBBI?:
http://www.pbbi.nl/Nederlands/Bedrijven-Te-Koop.htm
#5 - 24-10-2006, 22:26 uur

maartena

Stél nou dat mijn vriend daar een werkgever vind die zegt: ik wil jou wel aannemen en ik wil voor jou die greencard gaan aanvragen.

Misschien dat ik een open deur in trap en dat jullie dit allang weten..... maar ik zie daar "vriend" staan. Voor de duidelijkheid, als jouw vriend een baan krijg aangeboden bij een Amerikaans bedrijf en de visumprocedure start, dan mag hij alleen een echtgenote meenemen op dat visum. Je zult dus moeten trouwen VOOR je de visumprocedure start voor een 1HB of ander type werkvisum. Bij mijn weten kan iemand op een 1HB visum niet naderhand met iemand trouwen en deze dus later naar de VS halen.

Je zult dus als het allemaal doorgaat en je vriend een aanbieding heeft, ook nog even snel in het huwelijksbootje moeten stappen. :)
#6 - 26-10-2006, 20:25 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

maybe

Je zult dus als het allemaal doorgaat en je vriend een aanbieding heeft, ook nog even snel in het huwelijksbootje moeten stappen. :)

Ik heb inmiddels ook je reaktie gelezen in "mijn" andere topic wink

Inderdaad is hij na bijna 8 jaar en 2 kids nog steeds mijn vriend en niet mijn man wink
Maar ik heb hier op het forum inmiddels vaker gehoord dat je echt getrouwd moet zijn.
Op zich niet zo'n groot probleem, alleen zou het dan inderdaad een beetje "snel" moeten en tsja, dan gaat alleen mijn "meisjesdroom" er een beetje aan ::) ;) ;)
Maar goed, da's te overleven.
En je moet er tenslotte wat voor over hebben om te kunnen emigreren
(even voor de duidelijkheid: trouwen vind ik super! Alleen gaat het dan op een veel simpelere/meer sobere manier dan ik altijd in gedachten had wink)
Maar je kan dus niet trouwen tijdens zo'n visum aanvraag?
Het moet echt daarvoor?

Bianca cheer

#7 - 26-10-2006, 22:30 uur

Ingetje

Hey Bianca,

Ik denk dat er misschien nog een ander oplossing is voor jullie....als je een eigen bedrijfje hebt in NL (of Belgie) dan zou je kunnen overwegen om een 2de vestiging te openen in de US, je wordt dan uitgezonden door je eigen bedrijf om het bedrijf in de VS op te zetten en te runnen, volgens mij moet je dan wel je loonkrijgen van het bedrijf uit NL, niet van de VS. Ik weet niet precies hoe dit visum heet maar ik dacht dat ik dit al wel eens ergens gelezen had...weet iemand hier meer over te vertellen? Je moet dan denk ik wel het bedrijf in NL aanhouden.

Succes!
Inge
#8 - 26-10-2006, 22:52 uur

maartena

Je zult dus als het allemaal doorgaat en je vriend een aanbieding heeft, ook nog even snel in het huwelijksbootje moeten stappen. :)
(even voor de duidelijkheid: trouwen vind ik super! Alleen gaat het dan op een veel simpelere/meer sobere manier dan ik altijd in gedachten had wink)
Maar je kan dus niet trouwen tijdens zo'n visum aanvraag?
Het moet echt daarvoor?

Ja. Bij de visumaanvraag en het doorlopen van de officiele papierenronde moet je vriend aangeven of hij zijn "spouse" (getrouwde partner, echtgenoot/note) wil laten meeverhuizen naar de VS. Je dient tegelijkertijd dan bewijs te overhandigen dat je getrouwd bent, en jij als echtgenote zal dan gewoon meemogen. Er zijn zelfs mogelijkheden om te werken als partner tegenwoordig, iets wat vroeger niet kon.

De reden dat het niet tijdens en/of naderhand kan is simpel: Iemand die een werkvisum heeft verkregen zou dan op simpele wijze een landgenoot met een schijnhuwelijk naar de VS kunnen halen. Je moet dus inderdaad al getrouwd zijn als je als partner mee wil reizen op het visum van de persoon die de baan heeft aangeboden gekregen.

#9 - 09-11-2006, 06:26 uur
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
-- Benjamin Franklin.

maybe

Bedankt voor je reaktie! :) :)

Groetjes, Bianca cheer
#10 - 13-11-2006, 20:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15