Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hoe lang duurt K1, iemand enige ervaring?

Discussie gestart

roosrijn

hi,

Mijn vriend en ik zijn aant twijfelen of ik daar gewoon heenga, trouwen met zn 2 in Nevada ergens en niet laten doorschemeren dat we het van plan waren óf officieel het K1-visum aan te vragen.

Heeft iemand directe ervaring met de duur van het aanvragen tot het daadwerkelijk in handen hebben van K1?

Ik zit er niet op te wachten toch het land te worden uitgezet... mijn vriend denkt dat het allemaal Amerikaanse bangmakerij  is en we beter gewoon daar kunnen trouwen...

ideeen?

groeten Roos
#1 - 10-10-2009, 11:01 uur

bgroeneveld

Neem aan dat je vriend (of jij?) Amerikaan is/bent. Anders heeft trouwen in Las Vegas geen zin, behalve dan dat het leuk is.

K-1 duurt ongeveer een jaar, heb ik begrepen, en je kunt tijdens die wachtperiode op een Visa waiver naar de VS reizen (of de Amerikaan kan naar Nederland komen natuurlijk).
#2 - 10-10-2009, 17:12 uur

nielshoogkamer

Je kunt dus onder de visa waiver naar de vs reizen? Kun je daar dan ook blijven zolang de K-1 procedure loopt? En kun je al een werkvergunning aanvragen?

#3 - 04-04-2010, 15:13 uur

Ine

Op een visa-waiver mag je niet werken, alleen als toerist naar de USA reizen, en tot max. 3 maanden verblijven.
#4 - 05-04-2010, 11:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15