Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hoeveel vakantie dagen heeft ....

Discussie gestart

MissCali

Bedankt voor deze info Loek! ;)
#16 - 03-11-2008, 16:17 uur

PetraVS

Mijn man krijgt 25 vakantiedagen, 10 ziektedagen (die hij nog nooit heeft opgenomen, ik probeer hem eens een keer een "mental health day" te laten nemen ;)), 3 personal days en de holidays.  Toen ik nog werkte bij American Express kreeg ik 15 vakantiedagen (iedere 5 jaar kreeg je er 5 meer, maar ik heb er net 5 jaar gewerkt), 5 personal days en 5 sick days.  Ik ben wel op short term disability geweest vanwege mijn fibromyalgie. Die ging trouwens in, nadat ik mijn ziektedagen had opgebruikt en duurde 8 weken met een maximaal van twee keer per kalenderjaar en ik had natuurlijk geen direct aanwijsbare klachten, dus voor de short term disability zijn ze niet zo streng (gelukkig, want ik kon echt niet functioneren gedurende de slechte dagen).  Voor American Express heb ik bij een "sweatshop" gewerkt, waar we vaak niet eens lunch kregen en ternauwernood tien dagen vakantie (werd soms gecancelled als het te druk was) en drie ziektedagen.  Het verschilt dus heel sterk afhankelijk van je werkgever.
#17 - 04-11-2008, 00:44 uur

MissCali

Oke... duidelijk, bedankt! Ik denk dat je man het dan goed voor mekaar heeft.  :afro:
En heb je (of iemand anders) misschien ook een idee hoe het is geregeld in de gezondheidszorg-branche?

groetjes MissCali
#18 - 04-11-2008, 17:17 uur

J-P

Oke... duidelijk, bedankt! Ik denk dat je man het dan goed voor mekaar heeft.  :afro:
En heb je (of iemand anders) misschien ook een idee hoe het is geregeld in de gezondheidszorg-branche?

groetjes MissCali


Ik wel....het ligt er totaal aan op welk niveau je gaat werken. Hoe lager je niveau hoe slechter je het hebt.

Mijn broer is een hoge Piet in een ziekenhuis te Florida. Hij krijgt 56 betaalde dagen. Maar een zuster in hetzelfde ziekenhuis krijgt 1 vrije dag per gewerkte maand.
#19 - 06-11-2008, 04:04 uur

wiepster

Ik werk bij een lokale ziektekostenverzekeraar in Florida, die ook 3 ziekenhuizen onder beheer heeft. Bij ons krijgt een ieder de eerste 5 jaar 200 uur per jaar PL, verlof en daar gaat alles vanaf...verplichte vrje dagen, ziektedagen, als er hurricanes zijn en het bedrijf is gesloten.
Gelukkig is het wel zo dat men redelijk flexibel is en je vaak je uren mag inhalen. Verder hebben mijn echtgenoot en ik beiden een short term en long term disabillity verzekering afgesloten. Bij onze werkgevers kost dat weinig en een deel wordt vergoed door de werkgever.
Bij hubby zijn de persoonlijke en ziektedagen gescheiden, federale vrije dagen is altijd doorbetaald vrij voor hem.
#20 - 05-12-2008, 03:17 uur

Bandido

De vrije dagen zijn hier schaars inderdaad. Ik heb er 15, dan nog 15 sick days en nog 12 holidays. Ik ben nog ruim bedeeld, maar in vergelijking met mijn dagen in NL is het vrij schamel. Maar goed, je moet er wat voor over hebben. Ik vind wel dat men hier wat minder nuttig met de tijd omgaat. Het kan allemaal wel wat productiever. Al werd ik er in NL soms stapelgek van dat je constant out-of-office replies krijgt. Beide systemen zullen zo hun voor- en nadelen hebben, maar met wat meer vrije dagen was ik wel blij geweest.
#21 - 14-03-2009, 02:59 uur
"Georgia On My Mind"

dol op reizen

In nederland hangt het er ook vanaf in welk bedrijf je werkt.
Mijn bedrijf geeft sinds vorig jaar maar 4 weken per jaar. Als je meer dagen wilt kan dat wel maar dan moet je ze kopen. Is dat ook mogelijk in Amerika, om  vrije dagen te kopen?

Dat is wel wat anders dan mijn man die is ambtenaar en die heeft ongelovelijk veel vakantiedagen, echt niet normaal.
#22 - 14-03-2009, 09:46 uur

Dutchess

Ik kan inderdaad ook maximaal 5 extra vrije dagen kopen.  Ik moet het wel van te voren beslissen (in October beslissen hoeveel ik er voor het volgende jaar will kopen).  Ik krijg ook 1 extra vrije dag als ik een bepaald percentage van mijn salaris aan de United Way geef.  Op die manier kan ik dus per jaar 29 vakantie dagen opnemen, plus 8 holidays.  Wij hebben geen officiele sick days, maar als je 6 dagen achter elkaar ziek bent valt het onder "Short Term Disability".
#23 - 14-03-2009, 18:27 uur

Pieter79

Ik start met 10 vakantiedagen en 2 personal days. Verder zijn er nog 8 Holidays dus in totaal kom ik op maar 20 dagen. Hoe het zit met onbetaald verlof nemen weet ik niet, daar ga ik nog wel achterkomen als het eenmaal zo ver is. Na 5 jaar bij het bedrijf gewerkt te hebben krijg ik 5 dagen erbij, maar de komende tijd zit er weinig vakantie in!

Trouwens, begin mei start ik pas met werken in de States, nu nog eerst 2 weken in Nederland uitwerken en dan in april trouwen in NJ! :)

Gr. Pieter
#24 - 14-03-2009, 19:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bandido

Vrije dagen kopen zou misschien wel kunnen, maar ik heb er hier nog nooit van gehoord dat iemand dat deed. En als het al mag, dan is dat iets eenmaligs. Bv voor een sabbatical.
#25 - 16-03-2009, 15:05 uur
"Georgia On My Mind"

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15