Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Honden met KLM

Discussie gestart

hollandranch

Je wordt een beetje moe van het kastje naar muur waar de KLM je heen stuurt. We hebben een kennel volgens IATA norm, nu heeft de KLM zoveel regels op hun site waar de hond aan moet voldoen anders weigeren ze het dier mee te nemen, zelfs mag het dier niet te angstig kijken  :o  Wie heeft er onlangs met de KLM gevlogen met honden in een kennel want volgens mij worden de regels wat overdreven op hun site.
#1 - 15-11-2006, 14:22 uur

petratimmer

Wij zijn met het duitse maatschappij gevlogen LTU. Geen enkel probleem gehad. Gewoon de hond in zijn eigen kooi. Ze wilde alleen van te voren de afmeting van de kooi hebben. Met 1 telefoontje dat doorgegeven en ze belde 5 min later terug dat het in orde was.
Ook bij het inchecken en afhalen verliep het heel soepel. Wij moesten alleen de kosten voor de vlucht van de hond contant voldoen (125euro) op het vliegveld en toen we dat wilde doen, bleek het niet te hoeven. Hij is dus gratis meegevlogen. Ze hebben het 3 x gecheckt.
#2 - 15-11-2006, 21:11 uur

hollandranch

Wij zijn met het duitse maatschappij gevlogen LTU. Geen enkel probleem gehad. Gewoon de hond in zijn eigen kooi. Ze wilde alleen van te voren de afmeting van de kooi hebben. Met 1 telefoontje dat doorgegeven en ze belde 5 min later terug dat het in orde was.
Ook bij het inchecken en afhalen verliep het heel soepel. Wij moesten alleen de kosten voor de vlucht van de hond contant voldoen (125euro) op het vliegveld en toen we dat wilde doen, bleek het niet te hoeven. Hij is dus gratis meegevlogen. Ze hebben het 3 x gecheckt.


Helaas is LTU geen KLM, als je ze belt wordt je van kastje naar muurtje gestuurd, tich eisen over de kennel, moe wordt je van dit soort zaken, maar komt goed  :)
#3 - 15-11-2006, 21:17 uur

GoGriz

Tja, ik kan je ook niet helpen, wij zijn met US Airways gevlogen ,en dat was ook geen probleem (kostte 80 dollar van Rome (Italie) naar Philly als ik met niet vergis)
#4 - 16-11-2006, 01:58 uur

hollandranch

Inmiddels hebben we 2 kennels aangeschaft die conform IATA eisen zijn en toch stelt KLM nog andere eisen en probeer maar iemand te bereiken die er echt wat van weet, lukt niet. Het liefst hebben ze dat je een hele dure varikennel koopt, die altijd net volgens KLM maatgevingen te groot is, kosten 200 euro kennel, 250 euro per hond, dus in ons geval 900 euro 2006-05 De reis van de hond (enkele reis is duurder dan een mens, slaat nergens op. We hebben nu een goedgekeurd kennel die nog net binnen de 125 euro toeslag valt per hond. Naast de maat van de kennel, mag niet te groot en niet te klein zijn, moeten er op de kennel stickers zitten wat de bovenkant is en mag de hond niet bang kijken  embarressed en er moet een boekwerk aan papier mee, is een dagtaak 2 teckels meenemen met Hollands trots, onze KLM
#5 - 27-11-2006, 15:37 uur

Willem goes Miami

Ik zal dit eens bij mijn collegae van CARGO neerleggen ny-angry
#6 - 11-05-2007, 13:57 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Ik zal dit eens bij mijn collegae van CARGO neerleggen ny-angry


Ben benieuwd  2006-01
#7 - 11-05-2007, 14:55 uur

Willem goes Miami

Heb effe geduurd, maar hier issie dan. Moest even voor de baas wat heen en weer vliegen, jaja daar naartoe.
Voor dieren meenemen met het vliegtuig kun je

DIEREN HOTEL PASSAGE 020-6496685 bellen of mailen naar [email protected]

Give them some hard time dansbanaan
#8 - 23-05-2007, 14:19 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Heb effe geduurd, maar hier issie dan. Moest even voor de baas wat heen en weer vliegen, jaja daar naartoe.
Voor dieren meenemen met het vliegtuig kun je

DIEREN HOTEL PASSAGE 020-6496685 bellen of mailen naar [email protected]

Give them some hard time dansbanaan

Volgens mij is het dierenhotel cargo alleen voor mensen die de hond als cargo versturen, dus niet zelf meevliegen en dit is een zeer dure hobby!!!!! en absoluut niet verstandig als je verhuisd naar Amerika en je diertjes wil meenemen.
#9 - 24-05-2007, 06:28 uur

Willem goes Miami

Dit komt bij de afdeling special Cargo vandaan.   :)
#10 - 24-05-2007, 06:38 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Tink

Onze honden zijn ook via het dierenhotel gegaan, uistekende service. Omdat we verwachten een poos bij immigratie te moeten doorbrengen zijn we zelf de ene dag gevlogen en hebben toen heerlijk rustig in Seattle alle adminstratieve zut afgehandeld, hebben lekker een nachtje geslapen en hebben de volgende dag de honden opgehaald die dus een dagje later vlogen. Met een trip van 12 uur is dit gewoon aan te raden. Als je nog eens 2 uur bij immigratie moet doorbrengen, dan hebben die honden al bijna 24 uur in hun benches gezeten dat is niet te doen. Door ze als cargo te laten vliegen worden ze vlak voor het laden nog uitgelaten en hoeven ze niet uren in hold te staan voor het boarden, na het landen komen ze als eerste eruit en pik je ze op, dat scheelde ons minstens 8 uur.

Omdat Oregon een import vergunning heeft voor huisdieren moet je ook nog eens door die administratieve molen in Seattle.

Het is zo'n gedoe als je 2 grote honden benches hebt, je koffers, en dan nog een huur auto moet ophalen en naar een hotel.

Op deze manier hadden we alles al geregeld, hadden de auto, waren uitgerust en konden vervolgens aan onze trip naar Portland beginnen zonder gestress.

Door ervaring rijk geworden(het was onze tweede USA immigratie) hebben we voor deze oplossing gekozen, voor Hans was het wellicht niet zo'n problem omdat hij een kortere vlucht had plus kleine benches.

--
Tink
#11 - 24-05-2007, 10:42 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Dusza

Wij hebben die mogelijkheid ook al bekeken, voor onze middelgrote hond. Uiteindelijk is zij net te hoog, dus moet ze in een grote bench. Is heel wat gesleur, zoals Tink ook al zegt. Los van het feit dat de hond inderdaad dan heel erg lang vast zit.
Maar cargo kwam bijna op 1000 euro voor de hond. Toen schrok ik toch wel effe.
#12 - 24-05-2007, 14:10 uur

Staceybeesie

Wij hebben die mogelijkheid ook al bekeken, voor onze middelgrote hond. Uiteindelijk is zij net te hoog, dus moet ze in een grote bench. Is heel wat gesleur, zoals Tink ook al zegt. Los van het feit dat de hond inderdaad dan heel erg lang vast zit.
Maar cargo kwam bijna op 1000 euro voor de hond. Toen schrok ik toch wel effe.

Ja dat is een flink bedag zeg.
Denk dat het anders op 250 Euro komt.
Als je naar New York vliegt, wat bij jullie het geval zal zijn denk ik. Lijkt het me dat je best voor de optie van Hans en die wij hebben gedaan kunt gaan.
Wij mochten de honden tot op het laatste moment inchecken en ze waren vrij snel uit het vliegtuig en bij de bagage hal. Zelfs al eerder als de koffers.
Wij hadden geen papieren te regelen omdat we op een visa reisden. Dus dat scheelt wel.
Anders kan dat inderdaad wat langer duren. Maar dan heb je wel de honden bij je en kun je ze al weer wat water geven.
Misschien kun je regelen voor jullie dat de werkgever de kosten voor het vliegen via het dieren hotel op zich kan nemen.
Bij ons was dat in ieder geval niet mogelijk, maar wellicht voor jullie iets om voor te leggen.

Groetjes Petra
#13 - 24-05-2007, 17:28 uur
Groetjes Petra

hollandranch

Onze honden zijn ook via het dierenhotel gegaan, uistekende service. Omdat we verwachten een poos bij immigratie te moeten doorbrengen zijn we zelf de ene dag gevlogen en hebben toen heerlijk rustig in Seattle alle adminstratieve zut afgehandeld, hebben lekker een nachtje geslapen en hebben de volgende dag de honden opgehaald die dus een dagje later vlogen. Met een trip van 12 uur is dit gewoon aan te raden. Als je nog eens 2 uur bij immigratie moet doorbrengen, dan hebben die honden al bijna 24 uur in hun benches gezeten dat is niet te doen. Door ze als cargo te laten vliegen worden ze vlak voor het laden nog uitgelaten en hoeven ze niet uren in hold te staan voor het boarden, na het landen komen ze als eerste eruit en pik je ze op, dat scheelde ons minstens 8 uur.

Omdat Oregon een import vergunning heeft voor huisdieren moet je ook nog eens door die administratieve molen in Seattle.

Het is zo'n gedoe als je 2 grote honden benches hebt, je koffers, en dan nog een huur auto moet ophalen en naar een hotel.

Op deze manier hadden we alles al geregeld, hadden de auto, waren uitgerust en konden vervolgens aan onze trip naar Portland beginnen zonder gestress.

Door ervaring rijk geworden(het was onze tweede USA immigratie) hebben we voor deze oplossing gekozen, voor Hans was het wellicht niet zo'n problem omdat hij een kortere vlucht had plus kleine benches.

--
Tink



Nou, Texas is ook een stukkie vliegen hoor  ;)  en werden opgehaald door vrienden, dus geen gedoe met huurauto's, gewoon zo'n dikke pickup, kennels in de bak, hondjes op de achterbank, is allemaal goed gegaan. Als de honden via cargo is het inchecken ook een heel gedoe, niet afgeven op Schiphol, maar eerst naar het dierenhotel, zit ook niemand op te wachten.
#14 - 24-05-2007, 19:38 uur

Dusza

[Anders kan dat inderdaad wat langer duren. Maar dan heb je wel de honden bij je en kun je ze al weer wat water geven.
Misschien kun je regelen voor jullie dat de werkgever de kosten voor het vliegen via het dieren hotel op zich kan nemen.
Petra, ik vrees dat dat geen mogelijkheid is. Want blijkbaar is net dat geld de reden waarom men ons nog steeds niet uitgezonden heeft.  :-(
(terwijl de aandeelhouders al jaren achtereen goed hun centjes krijgen, terwijl in andere afdelingen mensen wel uitgezonden worden, en terwijl mijn man als director al jaren achter elkaar ipv het vooropgestelde bedrag telkens minstens 11% meer wist te bespaken  ny-angry )
#15 - 24-05-2007, 23:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15