Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Meer info over E2 visum

Discussie gestart

bgroeneveld

Beste PBBI:

I'm shocked, SHOCKED, zoals ze in de film Casablanca zeggen, te horen dat er bedrijven zijn, zelfs in Nederland, die wat "vergeten" te zeggen over investeren in / emigreren naar Amerika. Overigens een klacht die immigranten al vanaf 1620 hebben. In de literatuur van een honderd, 150  jaar geleden wordt regelmatig gewaarschuwd tegen landgenoten in de VS die de immigrant na aankomst van het schip "wel even" zullen helpen.

Het feit dat iemand je taal spreekt en in de VS werkt, betekent niet automatisch dat zo iemand te vertrouwen is.

Niets tegen jou, overigens, zo te zien weet je precies waar je het over hebt. Niet schuwen mensen te vertellen dat ze hun plannen maar beter kunnen veranderen of opgeven is een teken dat je goede raad geeft!

#16 - 31-01-2006, 22:07 uur

PBBI

Ik denk dat als je per definitie je landgenoten vertrouwt in het buitenland je regelmatig je neus zult stoten. Er zijn vele Nederlanders in het buitenland, maar ook in Nederland, die van de onwetenheid en naïeviteit van landgenoten profiteren. Gezond wantrouwen is altijd goed.

Overigens horen we van Inge niet veel meer, zouden ze al naar de VS zijn?
#17 - 02-02-2006, 22:39 uur

Dusza

Tja, ik ken ondertussen iemand die ook gaat immigreren naar Florida. En weet je op welke basis hij dat denkt te doen? (en mijn mond viel haast open tot op de grond toen ik het hoorde, ik dacht dus echt dat ze me in de maling probeerden te nemen, maar het was wel degelijk serieus, die stomme pipo denkt dus écht dat dit gaat werken!!!  :o :o :o):
zijn Vlaamse vrouw is zwanger van hem, een Vlaamse man. Maar!: ze hebben een huisje in Florida, en ze gaan daar bevallen, dus dan is hun kind automatisch Amerikaan, en dan worden zij, als zijnde de ouders, het land niet uit gezet!!!

Tja, als je zo'n advies opvolgt...
#18 - 02-02-2006, 23:10 uur

PBBI

 ;D ;D ::) 2006-10
Ik ken deze constructie, d.w.z. wel eens eerder over gehoord. Zal eens na vragen bij onze visum advocaat of dit werkt, wordt vervolgd.

Overigens, nog gefeliciteerd met de toekomstige verhuizing  2006-01

Hans
#19 - 02-02-2006, 23:57 uur

bgroeneveld

Voor zover ik weet kan een Amerikaans kind inderdaad zijn of haar ouders het land binnen halen. Maar dat kan dan wel pas als het kind 21 is. Tot die tijd illegaal in het land blijven lijkt me heel, heel moeilijk. En zenuwslopend.
#20 - 03-02-2006, 06:21 uur

Dusza

Voor zover ik weet kan een Amerikaans kind inderdaad zijn of haar ouders het land binnen halen. Maar dat kan dan wel pas als het kind 21 is. Tot die tijd illegaal in het land blijven lijkt me heel, heel moeilijk. En zenuwslopend.

Voilà, da's de boodschap die ik ook overgebracht heb. Plus: het kind kan dan zijn ouders sponseren, maar dat wil wel zeggen dat dat kin voldoende financiële middelen moet hebben om twee volwassen 50-ers te kunnen onderhouden...
(en weet je wat nog het ergste van de zaak is? ze waren aanvankelijk niet eens van plan meer om nog aan een kind te beginnen, het kind is er gekomen omdat het hun toegangsticket tot de VS moest worden  ny-angry )
P.S.: PBBI: bedankt!
#21 - 03-02-2006, 08:10 uur

PBBI

Citaat
Voor zover ik weet kan een Amerikaans kind inderdaad zijn of haar ouders het land binnen halen. Maar dat kan dan wel pas als het kind 21 is
Dat was me bekend, wat ik me afvraag is wat er nu wezenlijk gebeurt als je dit kunstje flikt. Het zal niet gewoon zomaar geaccepteert worden, anders is het voor al die Mexicanen natuurlijk ook een klein kunstje om legaal in de VS te gaan wonen. 
Wat ik vermoed is dat ze een verlengd toeristen visum krijgen, in principe kan dat ook vaker verlengd worden. Ik ken deze oplossing vanuit een andere hoek.
MAAR, het grote PROBLEEM in deze is dat de ouders dan wel mogen blijven maar NIET mogen WERKEN. Dan moeten ze dus illlegaal gaan werken met alle gevolgen van dien of ze moeten zoveel geld hebben dat ze niet meer hoeven te werken.

In ieder geval, het is een  :o :o :o oplossing en zeer kortzichtig. Zonder nu meteen reclame te maken voor mezelf, als je dan zo graag wilt en er zijn een andere oplossingen, koop  dan een bedrijfje en vraag een E2 aan. Heb je meteen inkomen en voor de rest geen problemen wat betreft visa.
#22 - 03-02-2006, 09:08 uur

FreezeM

Als die mensen een kind willen nemen enkel en alleen met als doel een visum te bemachtigen zouden ze gecastreerd en gesteriliseerd moeten worden. Hoe durven ze!

Er bestaat een levendige industrie rondom het baren van baby's in de VS om zo de baby een Amerikaans staatsburger te laten zijn. Niet alleen Mexicanen doen dit maar ook veel Koreanen. Op die manier kunnen de ouders voorkomen dat hun zoon later in het Koreaanse leger moet. Hier een linkje naar een verhaal van een Mexicaanse baby die door de Border Control agents ter wereld is gebracht.

Families view citizenship as a gift that they can bestow on their children, opening avenues of education, employment, and an entrée into our way of life.
#23 - 03-02-2006, 14:14 uur

PBBI

Even de antwoorden van onze visa attorney betreffende de baby. Overigens wel makkelijk om rechtstreeks toegang te hebben tot zo iemand  :) :-*

Baby is citizen at birth...cannot help the parents until 21...
No basis for people to stay here to take care of an infant who happened to be born here

Er is dus geen basis voor onze Belgische vrienden om dit plan ten uitvoer te brengen ;)
#24 - 03-02-2006, 22:58 uur

Ingetje

Hoi,

Ik was even weg maar hier ben ik weer, we zijn druk bezig met de voorbereidingen want maandag vertrekken we weer richting de states voor 2 maandjes!
Hopelijk komt er iets uit en vinden we een geschikte locatie voor ons bedrijf en kunnen we in april onze visumaanvraag indienen.
Alvast allemaal bedankt en als ik nog vragen heb dan horen jullie het wel!
#25 - 06-02-2006, 12:34 uur

PBBI

Ik wens jullie veel succes en hopenlijk lukt het met de visum aanvraag.
#26 - 06-02-2006, 20:54 uur

petratimmer

He Inge, Ik wens je veel succes en geniet van je vakantie 2 maanden Wouwwwgr petra
#27 - 08-02-2006, 02:52 uur

eb(Ed)

Hans,

Mij is verteld dat je ook USA company opzetten om daarmee te vastgoed aan te kopen, misinformed?
#28 - 14-04-2006, 17:40 uur

PBBI

Citaat
Hans,
Mij is verteld dat je ook USA company opzetten om daarmee te vastgoed aan te kopen, misinformed?
In principe kan dit, maar ik denk dat je wel verkeerde info gelezen hebt. Alleen vastgoed kopen voldoet niet, er wordt vaak gesuggereerd dat dit wel kan maar dat is lulkoek. Wanneer kan het wel, als je met de vastgoed firma voldoet aan de 2 andere basis eisen van het E2 visum, voldoende inkomen genereren en werkgelegenheid bieden aan een aantal Amerikanen. Het af en toe kopen van een huis en dan weer later doorverkopen (met winst) zoals vaak gesuggereerd wordt is niet van toepassing.
#29 - 14-04-2006, 21:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15