Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huis kopen? Hoe zijn de bedragen?

Discussie gestart

Ebelix

Citaat
Maar wat een bespottelijke bedragen zijn dat trouwens in de US. Hier krijg je nog geld terug van de belasting als je een huis koopt, maar daar schijnbaar moet je juist bijbetalen.



Daarom zijn de huizenprijzen en belastingen zo hoog in Nederland >:(
#16 - 12-10-2004, 12:19 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Je moet kijken naar het totaal aan belastingen, dus inclusief inkomstenbelasting, vermogensbelasting, BTW, onroerend goed belasting, overdrachtsbelasting, accijns, rioolrechten, wegenbelasting, BPM, afvalstoffenheffing, assurantiebelasting, etc. etc. Ook al zit er dan 1 component bij die wat hoger is dan in Nederland, dan ben je onder de streep toch veel minder geld kwijt aan directe en indirecte belastingen.

Kijk, alleen al bij het opnoemen van al deze belastingen moest ik gelijk aan Nederland denken, hihi...

Je hebt wel gelijk... Maar toch vind ik het wel heel erg hoog. Misschien moet ik dit even verwerken en valt het over een paar daagjes wel weer mee, hihi...  ;)
#17 - 12-10-2004, 13:27 uur

Chiefram

Citaat
Maar wat een bespottelijke bedragen zijn dat trouwens in de US. Hier krijg je nog geld terug van de belasting als je een huis koopt, maar daar schijnbaar moet je juist bijbetalen.

Eigen schuld, moet je maar hier blijven. ;D ::) :D

Haha, echt niet! Ik ga, wat het me ook kost!  ;)
Wij besparen zo wie zo al enige duizenden euro's per jaar uit, omdat we nu niet meer hierheen hoeven met vakantie: we zijn er al! LOL!
#18 - 12-10-2004, 13:29 uur

PBBI

Zeg nu later niet, had ik maar geluisterd en was ik maar in NL gebleven ;)

Even serieus, dit soort dingen en bijv. ziektekosten verzekering maken het dat je toch wel een behoorlijk inkomen moet hebben in de VS wil je fatsoenllijk rond kunnen komen. Vandaar ook om mijn opmerking in de andere topic dat je toch minimaal een inkomen zou moeten hebben van $30,000 per jaar. Als ik een bedrijf voor iemand zoek dan ga ik uit van $40,000 tot $50,000 minimaal.
Vergeet niet, met een doorsnee werkjaar van 2000 uur in de VS (ja, 50 weken van 40 uur 8) ) moet je toch $15 per uur verdienen om aan $30K te komen.
#19 - 12-10-2004, 13:44 uur

Frank S

Is dat een minimaal gezinsinkomen of een persoonlijk inkomen? Ofwel, moet je voor een beetje acceptabele levensstandaard tweeverdiener zijn of niet?
#20 - 12-10-2004, 14:30 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

xerxesc

Heb je ook jaarlijkse tax op rental apartments, of zijn die vrijgesteld?

als huurder betaal je geen taxes op je lease en in de meeste steden/staten zijn renteniers goed beschermd, bv. in West Hollywood, CA (waar ik woonde en huurde voordat ik m'n eigen huis kocht in Hollywood) als je huurt mag je huur alleen met 1-3% per jaar verhoogd worden en ik kreeg percentage van mijn downpayment terug op jaarlijkse basis.
#21 - 12-10-2004, 14:34 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2004, 14:47 uur door xerxesc »

xerxesc

Je moet kijken naar het totaal aan belastingen, dus inclusief inkomstenbelasting, vermogensbelasting, BTW, onroerend goed belasting, overdrachtsbelasting, accijns, rioolrechten, wegenbelasting, BPM, afvalstoffenheffing, assurantiebelasting, etc. etc. Ook al zit er dan 1 component bij die wat hoger is dan in Nederland, dan ben je onder de streep toch veel minder geld kwijt aan directe en indirecte belastingen.

precies, want property taxes is alles, en in Fort Collins zal het echt niet hoger dan $2,500 zijn op een value van $200,000. pas op voor scam real estate
#22 - 12-10-2004, 14:43 uur

PBBI

Is dat een minimaal gezinsinkomen of een persoonlijk inkomen? Ofwel, moet je voor een beetje acceptabele levensstandaard tweeverdiener zijn of niet?

 Three-Year-Average Median Household Income by State: 2001-2003
Florida 38,572
Als alleenstaande heb je wel een inkomen nodig van $30K, met een klein gezin $40k / $45K. Maar is allemaal afhankelijk van je levensstandaard. Wil je minstens 1 maal per jaar terug naar Nederland, 2 of 3 auto's, zwembad dat energie vreet etc. dan wordt het krap. Ligt ook aan waar je woont. Maar misschien zijn er enkele US bewoners hier die wat cijfers neer kunnen leggen.
#23 - 12-10-2004, 15:17 uur

Chiefram

Je moet kijken naar het totaal aan belastingen, dus inclusief inkomstenbelasting, vermogensbelasting, BTW, onroerend goed belasting, overdrachtsbelasting, accijns, rioolrechten, wegenbelasting, BPM, afvalstoffenheffing, assurantiebelasting, etc. etc. Ook al zit er dan 1 component bij die wat hoger is dan in Nederland, dan ben je onder de streep toch veel minder geld kwijt aan directe en indirecte belastingen.

precies, want property taxes is alles, en in Fort Collins zal het echt niet hoger dan $2,500 zijn op een value van $200,000. pas op voor scam real estate


Scam Real Estate?

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat sommige makelaars niet te vertrouwen zijn?
#24 - 12-10-2004, 16:26 uur

xerxesc

Je moet kijken naar het totaal aan belastingen, dus inclusief inkomstenbelasting, vermogensbelasting, BTW, onroerend goed belasting, overdrachtsbelasting, accijns, rioolrechten, wegenbelasting, BPM, afvalstoffenheffing, assurantiebelasting, etc. etc. Ook al zit er dan 1 component bij die wat hoger is dan in Nederland, dan ben je onder de streep toch veel minder geld kwijt aan directe en indirecte belastingen.

precies, want property taxes is alles, en in Fort Collins zal het echt niet hoger dan $2,500 zijn op een value van $200,000. pas op voor scam real estate


Scam Real Estate?

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat sommige makelaars niet te vertrouwen zijn?

juist... bid riggings, etc.
#25 - 12-10-2004, 20:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2004, 20:25 uur door xerxesc »

Loek

Wonen in de US is denk ik niet goedkoper dan in Nederland.  Hier zijn een aantal voorbeelden van mijn kosten in de omgeving van Denver:

Onrorend goedbelasting $$2,089.15/jaar

Gemiddelde kosten voor gas en licht  $90/maand
Telefoon $24/maand
Internet $49/maand
Satellite subscription $90/maand, kan goedkoper, maar ik hou nu eemaal van HBO  ;-)
Waste management $15/maand
Autoverzekeringen $240/maand (3 autos)

Boodschappen $120/week
Benzine $50/week

En dan heb ik het nog niet over wat je eventueel zelf besluit vrijwillig opzij te zetten ingeval van nood.  Want sociale verzekeringen hier zijn minimaal, dus je moet je eigen vangnetje regelen.

Wij zijn tweeverdieners en kunnen redelijk rondkomen.  In mijn ervaring moet je als gezinsinkomen toch boven de $40000/jaar hebben om niet elk kwartje om te moeten draaien.  Als je allebei werk moet dit wel haalbaar zijn, zelfs al heb je geen wereldbaan.

Loek
#26 - 18-10-2004, 20:19 uur

PBBI

Hoi Loek,
Dat is info waar ze hier wat aan hebben. Wat ik nog mis is ziektekosten verzekering, betaal je die ook en hoeveel of wordt die door je werkgever betaald?
Hans
#27 - 18-10-2004, 23:14 uur

Sbull

Oke vergelijk dan maar:dit is in euro's

Onroerendgoed bel.:  920 p/j

Elektra/gas              :  235 p/m
Kabel tv                   :     17 p/m
Telefoon vast           :     68 p/m
Internet  ADSL         :      52 p/m
Auto verzekering     :    235 p/m (2 auto's)
Telefoon mobiel       :     60  p/m  (2 stuks)
Boodschappen        :    480 p/m  (110 p/w)
Benzine                   :    300 p/m  (70 p/w)

Als je dan nog de particuliere verzekering erbij doet is het helemaal leuk maar dat is ook zo in amerika.

Dus duur wat heet duur, ook hier moet je twee verdiener zijn anders kan je dit niet volhouden.

#28 - 18-10-2004, 23:43 uur

PBBI

Ik hoop niet dat onze Amerika gangers zich uit het veld laten slaan hierdoor. Chiefram ik woon daar niet meer hoor, ik ben verhuisd ;D ;D ;D
Dit geeft wel aan dat hoewel je minder belasting moet betalen in de VS, je niets beter af bent wat betreft inkomen omdat in het algemeen de inkomens lager liggen. Hier kom je ook niet meer met 1 gemiddeld inkomen uit, met 3 kinderen op de middelbare school, 2 auto's etc. heb ik ook euro 2500 per maand nodig en dan doe ik niets aparts. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die nog van 1500 euro rond kunnen komen met een gezin. Alleen al voor schoolgeld, bijdrages en reisgeld ben ik voor mijn kinderen al 400 euro per maand kwijt.
#29 - 19-10-2004, 10:44 uur

roonlimburg

Oke vergelijk dan maar:dit is in euro's

Onroerendgoed bel.:  920 p/j

Elektra/gas              :  235 p/m
Kabel tv                   :     17 p/m
Telefoon vast           :     68 p/m
Internet  ADSL         :      52 p/m
Auto verzekering     :    235 p/m (2 auto's)
Telefoon mobiel       :     60  p/m  (2 stuks)
Boodschappen        :    480 p/m  (110 p/w)
Benzine                   :    300 p/m  (70 p/w)

Als je dan nog de particuliere verzekering erbij doet is het helemaal leuk maar dat is ook zo in amerika.

Dus duur wat heet duur, ook hier moet je twee verdiener zijn anders kan je dit niet volhouden.




Ik mis de waterschapsbelasting nog in het rijtje. Samen met het bedrag dat je voor het water zelf betaald is dat toch ook vlug een aantal tientjes per maand.
#30 - 19-10-2004, 13:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15