Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huis kopen

Discussie gestart

Loek

Ik vermoed dat @NedInMo doelt op het feit dat Idaho 10x groter is dan Belgie en er slechts 1.5 Miljoen mensen wonen, waardoor het vinden van werk in een ook nog eens zo'n beperkt gebied als Island Park lang zo makkelijk niet zal zijn als in het dichtbevolkte Belgie.   De econonmy van Idaho is ook niet erg divers; voornamelijk landbouw (potatoes!), bosbouw en toerisme.  Tel daarbij op dat de werkeloosheid in voor heel Idaho ook nog eens schommelt rond de 9%, waarbij de rural gebieden uitschieters hebben naar boven de 15% (het gebied rond Island Park) en het plaatje is compleet.
#16 - 14-12-2011, 20:52 uur

Old Faithful


Ook heb ik ondertussen al de eerste stappen met yellowstone NP afgelegd voor een job. West-Yellowstone en Ashton liggen nog op rijafstand om te werken.

Betreft dat een baan voor het hele jaar? Hoewel er in de winter ook wel toerisme is in Yellowstone, is het echte vakantieseizoen daar vrij kort.
#17 - 14-12-2011, 22:08 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

voor yellowstone wacht ik op antwoord, maar hoop op een job vor heel het jaar door ipv voor een vakantieseizoen. Dat heb ik ook laten weten. Nu afwachten. ik wil echt buiten werken, doe ik nu ook en vind ik veel aangenamer dan eel de dag binnen. In de toeristische sector maak ik nog et meeste kans denk ik.

Begin toch hoe langer hoe meer te twijfelen of mijn droom wel realistisch is... :'( :'(
Ik blijf toch nog ffe proberen denk ik. En zonder werk zal ik toch ni gaan vertrekken hoor, da vind ik echt iets TE riskant.
 :-\
#18 - 15-12-2011, 22:11 uur

Johan

Als het jou lukt een baan te krijgen bij Yellowstone N.P. (lees: Federale overheid) dan zou ik dat heel knap vinden want in principe kun jij daar, als non citizen, geen permanente job krijgen.
#19 - 16-12-2011, 01:32 uur

kathleen.vw

jihaa, vandaag zat er een contract in mijn bus. ik kan 16  juni beginnen in yellowstone NP! Is al een goed begin.  :afro:
het is wel geen permanente job, maar al iets. Dan kan ik n die periode (zal in het park wonen) al rutig mijn credit history beginnen op te bouwen en verder zoeken naar een woonst etc. heb al zeker werk tot en met november.

#20 - 30-12-2011, 01:39 uur

Pieter79

Dat is leuk... Wij gaan denk ik rond die tijd kamperen in Yellowstone.
Laat tzt even weten waar je aan het werk bent, dan komen we even langs!

Gr. Pieter
#21 - 30-12-2011, 02:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

jihaa, vandaag zat er een contract in mijn bus. ik kan 16  juni beginnen in yellowstone NP! Is al een goed begin.  :afro:
het is wel geen permanente job, maar al iets. Dan kan ik n die periode (zal in het park wonen) al rutig mijn credit history beginnen op te bouwen en verder zoeken naar een woonst etc. heb al zeker werk tot en met november.



Gefeliciteerd met dat nieuws!

Betreft het een tijdelijke hoogseizoen job?
En door wie wordt je aangenomen, door de NPS zelf?
Heel erg mooi hoor en hoogst verbazend ;-)


#22 - 30-12-2011, 03:57 uur

kathleen.vw


[/quote]

Betreft het een tijdelijke hoogseizoen job?
En door wie wordt je aangenomen, door de NPS zelf?
Heel erg mooi hoor en hoogst verbazend ;-)



[/quote]het is inderdaad en hoogseizoen job nu en ik ben aangenomen door Xanterra (at YNP), das de koepel en hebben meer national parken onder hun hoede. Schrok er zelf van dat het me gelukt is.
#23 - 30-12-2011, 08:55 uur

Old Faithful

Proficiat.  cheer Het begin is gemaakt.
#24 - 30-12-2011, 12:36 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

Dat is leuk... Wij gaan denk ik rond die tijd kamperen in Yellowstone.
Laat tzt even weten waar je aan het werk bent, dan komen we even langs!

Gr. Pieter

O zo leuk! Wanneer zijn jullie daar?
Van zodra ik meer weet van mijn exacte werkplaats laat ik het je weten. Dat zal ik zelf pas horen op de dag dat ik me moet aanmelden.

Kijk er al naar uit! Heb er zo veel zin in ondertussen! nog 6 maanden wachten....
#25 - 31-12-2011, 00:05 uur

Johan



Betreft het een tijdelijke hoogseizoen job?
En door wie wordt je aangenomen, door de NPS zelf?
Heel erg mooi hoor en hoogst verbazend ;-)



[/quote]het is inderdaad en hoogseizoen job nu en ik ben aangenomen door Xanterra (at YNP), das de koepel en hebben meer national parken onder hun hoede. Schrok er zelf van dat het me gelukt is.
[/quote]

Nou het is natuurlijk helemaal geweldig en een enorme opsteker voor je dus nogmaals van harte!!!
Ik denk dat er heel veel mensen zijn die jaloers zullen zijn op wat je voor elkaar hebt gekregen want er zijn er hier wel meer in het verleden geweest die dit hebben geprobeerd en het met geen mogelijkheid voor elkaar kregen!

#26 - 31-12-2011, 03:47 uur

Old Faithful

Krijg je ook tijdelijk in/bij Yellowstone  huisvesting? Van Island Park naar Yellowstone is toch gauw 1,5 à 2 uur, enkele reis. En ga je proberen zoveel mogelijk uren te maken om de rest van het jaar te overbruggen of verwacht je buiten het hoogseizoen ander werk te kunnen krijgen?

Sorry, als ik wat veel vragen stel. Je hoeft er niet op te reageren, natuurlijk.
#27 - 31-12-2011, 12:08 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

je mag zo veel vragen stellen als je wilt hoor! Ik vind dat absoluut niet erg,

Ik zal inderdaad in YNP zelf wonen. In de maanden dat ik er werk tracht ik ander werk te zoeken voor nadien alsook een woonst.
Zolang ik in yellowstone werk zal ik wel voornamlijk wat sparen voor het geval dat ik nadien niet onmiddelijk ander werk vind. Van oktober tot begin december ligt er namenlijk alles stil....
Terwijl ik in het park werk zal ik daar ook een aantal cursussen gaan volgen die door het park zelf worden gegeven, dit kan me maar helpen voor de toekomst en wie weet om er te blijven werken.
Stiekem hoop ik dat ik in begin december er verder kan werken voor het winterseizoen. 
Als je binnen de 90 dagen er terug werkt krijg je ook alle voordelen die andere werknemers hebben die er het hele jaar door werken (ziekteverzekering etc)

In die maanden zal ik ook beginnen met mijn credit history op te bouwen. Wel heb ik geen idee hoe snel dat dat omhoog kan gaan, hoop toch dat ik na 4 maanden op een degelijk cijfer sta en wat kan beginnen op te bouwen.

De job komt we perfect uit, kan ik alles ruistig opbouwen en heb ik een goede basis en kom ik er niet helemaal alleen te staan (waar ik best wel schrik voor had om alles op mijn eentje te doen). Ze komen me ook ophalen in het vliegveld, dus dat probleem is ook al opgelost.
#28 - 31-12-2011, 13:08 uur

Yessica

Het klinkt allemaal fantastisch Kathleen, echt geweldig!

De Greencard en dan ook nog zo'n (gewilde) baan, dat is meer dan een droom die uitkomt!

Geniet ervan!!  :afro:
#29 - 31-12-2011, 16:45 uur



Old Faithful

Bedankt. Ik wens jou alle geluk en voorspoed op deze spannende weg naar een nieuw leven.
#30 - 01-01-2012, 12:02 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15