Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huis kopen

Discussie gestart

Miekske

Ik heb die website van Xanterra ook eens doorgegeven aan mijn zoon die nog werkzoekende is.
Welk werk ga je doen?
#31 - 01-01-2012, 21:35 uur

kathleen.vw

De job die ik ga doen is guide/bus driver.

Wat voor job zou je zoon willen doen en ook in YNP of ergens anders?
#32 - 02-01-2012, 00:42 uur

Miekske

Dat is ook de job die ik hem al gemailed heb. Wat hij wil is een tijdelijke job in het westen ergens. Hij heeft jarenlang een zomerbaan hier in een state park gehad, en dat buitenleven bevalt hem wel.
Hoe doen ze dat voor jou met je rijbewijs? Kun je dat met je Nederlandse zonder meer doen?
#33 - 02-01-2012, 11:44 uur

kathleen.vw

Voor mijn rijbewijs is het wat anders, ik heb een groene kaart en ben dus permanent resident, ik moet mijn rijbewijs daar binnen de 90 dagen laten omzetten. Ik zal dit in februari al doen dus heb al op voorhand een ander rijbewijs.

Je kan dat best eens bij yellowstone zelf vragen of dat dat het gaat met een Nederlands rijbewijs. Want als toerist mag je met je Belgisch of Nederlands rijbewijs er rond rijden. Nu op mijn vakantie in februari ben ik daar geen toerist meer (vanaf dan ben ik resident) en mag ik niet meer rondrijden met een Belgisch rijbewijs. Ook al keer ik terug naar België.... Snappen wie snappen kan....

nu heeft hij wel een Social Security Number nodig voor yellowstone.
#34 - 02-01-2012, 13:36 uur

Miekske

We zijn Amerikanen dus dat gedeelte is geen probleem :)
Ik zal benieuwd zijn naar je ervaringen daar!
#35 - 02-01-2012, 21:41 uur

kathleen.vw

o da wist ik niet. Woon je al lang in Amerika?
 Laat iets weten als hij er kan beginnen. Het is wel leuk om nog eens nederlands te spreken daar.
#36 - 02-01-2012, 21:48 uur

kathleen.vw

yesss  >:D >:D >:D :dance:

gisteren op interview geweest en alles is in orde!  :D Volgende week mag ik mijn paspoort gaan halen en de enveloppe met mijn dossier. Bijkbaar moet je dit nu zelf een week later gaan halen en krijg je het niet meer opgestuurd.
Het interview zelf stelde echt niet veel voor, we hebben meer over andere dingen gepraat dan over green card gerelateerde issues. Ze vonden het zelf merkwaardig dat ik in YNP ga werken en nu al een baan heb. Nog 18 dagen en we zijn weer in de states  :afro:
Mss nog wat dingen die voor anderen interessant zijn:
De fee bedraagt nu 440$, het is dus wat verlaagd denk ik.
draag zeker warme kleren, ik heb een klein half uur in de rij buiten gestaan, brrr

 cheerb
#37 - 10-02-2012, 18:21 uur

Old Faithful

 cheer Gefeliciteerd.  cheer

Het zal inderdaad niet zo vaak voorkomen dat mensen op interview komen en dan al een baan hebben.
#38 - 10-02-2012, 19:51 uur
Groet,

Old Faithful

Johan

Gefeliciteerd met dit fantastische resultaat en welkom to the United States ;-)

#39 - 11-02-2012, 02:41 uur

tokoh

Congrats!


#40 - 11-02-2012, 18:15 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Luc@snowsafari

Kathleen,
Dikke proficiat
 :afro:


yesss  >:D >:D >:D :dance:

gisteren op interview geweest en alles is in orde!  :D Volgende week mag ik mijn paspoort gaan halen en de enveloppe met mijn dossier. Bijkbaar moet je dit nu zelf een week later gaan halen en krijg je het niet meer opgestuurd.
Het interview zelf stelde echt niet veel voor, we hebben meer over andere dingen gepraat dan over green card gerelateerde issues. Ze vonden het zelf merkwaardig dat ik in YNP ga werken en nu al een baan heb. Nog 18 dagen en we zijn weer in de states  :afro:
Mss nog wat dingen die voor anderen interessant zijn:
De fee bedraagt nu 440$, het is dus wat verlaagd denk ik.
draag zeker warme kleren, ik heb een klein half uur in de rij buiten gestaan, brrr

 cheerb
#41 - 11-02-2012, 23:47 uur

ned in MO

Mag ik even aan de rem trekken?

Wat doe je als ze zich vergist hebben of iemand heeft een beslissing gemaakt die niet mocht? Je staat ineens in Amerika bij Yellowstone park en er is geen werk? (en dus ook geen woning etc? Wat ga je dan doen?

Ik had toen ik ging emigreren ook een baan geregeld die er dus niet meer bleek te zijn toen ik aankwam.

Ik hoop dat ik een doemdenker ben maar zorg voor een back up plan!
#42 - 14-02-2012, 04:31 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

kathleen.vw

hey ned in mo,

je bent geen doemdenker hoor, en zo blijf ook ik alles kritisch bekijken.

Nu mijn contract is al getekend en na nog wat rondvraag te hebben gedaan kan het inderdaad perfect wat ze doen. Ik heb Xanterra ook al bijzonder vaak lastiggevallen me vanalles en nog wat, en het klopt wat ze doen hoor. Ze kunnen hun ook ni permiteren om zulke fouten te maken.

als die mooie vulkaan niet uitbarst zit ik safe, als ze wel uitbarst zit ik er warmpjes bij he  ;D

en als het echt misloopt dan huur ik iets en zoek ik ander werk he. Nu gingen de mensen die ik daar al ken zorgen voor een woonplaats voor na mijn job, dan ga ik iets vroeger op hen moeten rekenen. Meer dan dat kan ik nu niet doen denk ik he.
#43 - 16-02-2012, 00:35 uur

tokoh

4 days left!  :D
#44 - 24-02-2012, 09:46 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

kathleen.vw

yesss, ik kijk er echt naar uit!!  >:D
ik kom nog wel even terug naar belgië he. Mijn definitief vertrek is 18 juni!
#45 - 24-02-2012, 13:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15