Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

huis kopen

Discussie gestart

kathleen.vw

hey,

zoals vorige week gemeld heb ik de lotterij gewonnen en ben ik nu alles in orde aan het brengen.
De volgende zaken die ik in orde moet brengen is een huis vinden een een job.
Ik heb al een aantal huizen op het oog en ga deze in februari bekijken aangezien ik er dan toch op verlof ben.
Nu moet ik nog wel op interview voor mijn groene kaart, maar wil asap weg als ik kan, dus wil al wel wat voorbereiden en zo weet ik wat ik in februari allemaal al zeker moet vragen.
 Mijn droomlocatie om te leven en wonen is in Island Park, Idaho.

Hebben jullie wat tips voor een huis te kopen? onder andere hoe het zit met de leningen daar etc. Want zonder job lijkt me dit ook een moeilijk iets. Of hoe jullie dit hebben aangepakt.

Alvast bedankt.
Gr/kathleen
#1 - 17-11-2011, 17:59 uur

Old Faithful

Helaas geen hulp, ik kan je alleen succes wensen.

Het valt mij op dat je heel precies weet waar je wilt gaan wonen. En Idaho hoort bij mijn weten voor Nederlandse emigranten naar Amerika nu ook direct tot de favoriete staten om zich te vestigen. Misschien kun (wil) je daar meer over vertellen (hoeft niet natuurlijk  ;).)
#2 - 17-11-2011, 18:40 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

haha, om te beginnen ben ik Belg hoor (ja ja, ik weet het, nu mijn familie is Nederlands dus ca va he   ;))

Ik ben nu 3 jaar geleden in Island Park op vakantie geweest en vond het er geweldig. Ik voelde mij daar als een vis in het water en ging met veel pijn in mijn  hart terug naar België. Toen was het voor mij al duidelijk, ik wil daar leven! 2 jaar geleden ben ik terug naar daar op vakantie geweest en in februari zit ik terug op de vlieger richting IP. Alles spreekt me daar aan, de mentaliteit van de mensen, de natuur (je kan er een hele dag snowmobilen zonder iemand tegen te komen), en natuurlijk het snowmobilen en quad rijden ook. Ik vrees dat ik ook daar aan verslaafd ben geraakt.

De laatste keer dat ik daar was had ik het gevoel dat ik thuis kwam, ik kan het niet omschrijven, maar was immens gelukkig om daar te zijn. Nadien was mijn gevoel nog sterker om er te blijven daarom heb ik me ten ook ingeschrven bij de lotterij. (die ik dus na de eerste keer heb gewonnen)

In belgië voel ik me niet op mijn plaats, iedereen woont hier zo dicht op elkaar, met hun overdreven groot aantal aan regeltjes zoals dat je het gras niet mag afrijden op zondag, nergens is hier  een mooi en groot stuk natuur en de mensen zijn zo bezig met hun werk, huis, ... dat ze soms vergeten te genieten van het leven. In IP geniet ik van elke seconde.

Om wat foto's te zien van mijn avonturen kan je altijd eens kijken op de site www.snowsafari.be.

Nu moet ik eerlijk zijn en begin ik de laatste dagen toch ook wel wat schrik te krijgen.  Ik moet nog zo veel doen hier en het kan al snel zijn dat ik kan vertrekken. En natuurlijk wil ik dan ook zo snel mogelijk vertrekken. Het is een heel grote stap en toch wel veel om in je eentje te doen. hier alles verkopen, afscheid nemen en daar een huis, auto en job vinden. Maar het zal wel lukken! Daarvoor wil ik het te hard. Allee is nu de vraag hoe ik dat allemaal moet regelen.

En nu ook hopen dat ik snel op interview mag en dat dat goed gaat meevalen he. ant er bestaat nog altijd een kans dat het gaat tegenvallen, ook al heb ik nr 20xxx. Deze week hoop ik dat ik mijn papieren kan opsturen (is niet zo heel eenvoudig om een aantal dingen te vinden)

Mag ik je vragen waarom je eigenlijk old faithful als naam gebruikt?

Note mod: Het is beter niet te veel persoonlijke info zoals je winnend nummer te plaatsen
Mark Moderator
#3 - 17-11-2011, 19:32 uur
« Laatst bewerkt op: 13-12-2011, 04:19 uur door ned in MO »

tokoh

Dag kathleen!


In belgië voel ik me niet op mijn plaats, iedereen woont hier zo dicht op elkaar, met hun overdreven groot aantal aan regeltjes zoals dat je het gras niet mag afrijden op zondag, nergens is hier  een mooi en groot stuk natuur en de mensen zijn zo bezig met hun werk, huis, ... dat ze soms vergeten te genieten van het leven. In IP geniet ik van elke seconde.

Vergeet niet dat Amerikanen ook wel iets kennen van regeltjes! Mocht je bvb ooit beslissen om in HOA te gaan wonen, kan je maar beter rekening gaan houden met wat de gemeenschap wil :)
Als voorbeeld ken ik een koppel waarvan de auto niet groot en blinkend genoeg was om in de wijk te wonen. De sociale druk die ontstaat, breekt je of laat je in het gareel lopen.



Nu moet ik eerlijk zijn en begin ik de laatste dagen toch ook wel wat schrik te krijgen.  Ik moet nog zo veel doen hier en het kan al snel zijn dat ik kan vertrekken. En natuurlijk wil ik dan ook zo snel mogelijk vertrekken. Het is een heel grote stap en toch wel veel om in je eentje te doen. hier alles verkopen, afscheid nemen en daar een huis, auto en job vinden. Maar het zal wel lukken! Daarvoor wil ik het te hard. Allee is nu de vraag hoe ik dat allemaal moet regelen.

Er is ontzettend veel te regelen. Neem dus voldoende tijd om je hoofd te ordenen. Bekijk ook het emigratieverhaal van Johan. Hij is ook via de lottery geëmigreerd en heeft een gedetailleerd verslag geschreven van de voor en na periode. Hou ook rekening met de kosten die eraan verbonden zijn.
#4 - 18-11-2011, 16:11 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

tokoh

kan er iemand iets doen aan de scroll functie indien de tekst langer wordt dan het voorziene kadertje? Ik word er zot van!  :o

Nu, om voort te gaan.
Een huis kopen gaat eenvoudig. Je betaalt het huis +  +-1.5% belasting en registratie (correct if I'm wrong plz). De registratie is totaal anders dan hier, daar moet je je zeker in verdiepen, zodat niemand jouw grond claimt nadien.
Qua banquaire situatie, is de aankopp dan wel weer moeilijk. Je zal heel veel eigen inbreng moet hebben om de bank te overtuigen om aan een buitenlander te verkopen. Zie ook het probleem van de credit history! Een bank leent jouw zonder credit history geen geld, en als ze het wel zouden doen, aan een zeer hoge rate. Gemakkelijker is het geld cash op tafel te leggen en op die manier nog een betere prijs te negotiëren met de eigenaar.
De comissie van de verkoop (normaal 6%) wordt betaald door de verkoper. Ook indien jij een real estate agent of broker inschakeld. In dat geval splitsen ze de fee.

Maak voor jezelf ook een timeline tot de datum van je vertrek. Zo kan je in de gaten houden wanneer je wat exact moet gaan doen (opzeggen abo's, kabel, verzekeringen, etc.).

>Er is nog veel meer info, maar we horen jouw vragen graag  patriot
#5 - 18-11-2011, 16:21 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

kan er iemand iets doen aan de scroll functie indien de tekst langer wordt dan het voorziene kadertje? Ik word er zot van!  :o


Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar mocht het dit zijn dan vind je hier ook de oplossing   ;)
#6 - 18-11-2011, 17:00 uur



Old Faithful

Bedankt voor je verhaal, kathleen.vw.

Ik heb voor deze forumnaam gekozen, omdat ik die wel bij mij vond passen. Ik ben de jongste niet meer en ook wil ik graag geloven dat het tweede deel goed bij nij past  ;).
Daar komt nog bij dat Yellowstone mijn favoriete park is en dat ik wel vaker geografische namen als alias gebruik.

Ik wens je veel succes op weg naar je nieuwe toekomst.
#7 - 18-11-2011, 19:22 uur
Groet,

Old Faithful

kathleen.vw

Maak voor jezelf ook een timeline tot de datum van je vertrek. Zo kan je in de gaten houden wanneer je wat exact moet gaan doen (opzeggen abo's, kabel, verzekeringen, etc.).

Thanks voor al je hulp!
pff ik ben begonnen aan de timeline (zeker nu  ik weet da ik 28/02/2012 op interview moet gaan en toevallig 29/02/2011 op verlof vertrek naar mijn toekomstige woonplaats. dus vanaf dan heb ik nog maar 1 jaar de tijd)
Er komt toch echt veel bij te kijken. het zou handig zijn om zo eens live me mensen te kunnen praten hoe ze dit hebben gedaan, waar ze zijn tegengelopen, uit andermans evaringen leer je immers het meeste.
Nu een huis zal ik inderdaad in het beginmoeten gaan huren, tot ik wat credit history heb en dan kan ik daar alles nog wat beter uitpluizen. Ook moet ik nog eens gaan zien hoe het zit met mijn rijbewijs daar, of ik alles opnieuw moet doen of niet. Nog veel te doen, maar ik werk aan mijn nieuwe toekomst, echt wel heel spannend.
Mijn familie begint het ook in te zien en ze hebben het er toch wel moeilijk mee. Tja, dromen moet je volgen, zeker als je zo een kans krijgt!
#8 - 09-12-2011, 18:36 uur

tokoh

Leuk om te horen dat er snel vordering komt! Mijn molen maalt traag :(

Welke kant van the US wil je gaan wonen? Ga je alleen of heb je een partner?

#9 - 11-12-2011, 09:09 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

kathleen.vw

beter dat de molen traag loopt dan niet he  :)

ik wil in Island Park, Idaho gaan wonen, een dorp me liefst maar 215 inwoners, heerlijk. Nu ik ben alleen dus zal ook alleen vertrekke naar daar.

Naaar waar wil jij gaan?
#10 - 11-12-2011, 11:44 uur

kathleen.vw

alle, mijn  resume is verzonden naar verschillende firma's daar. Het helpt toch om wat mensen van de streek te kennen en zeker als er journalisten tussen zitten...

Hopelijk gaat het wel helpen om een huis te vinden als ik al een job heb. In ieder geval, in februari zal ik er al een paar gaan bekijken.

Nu hoor ik van alle kanten hoe langer hoe meer dat er mensen persoonlijk een lening geven ipv een bank. Dit lijkt me toch wel riskant.


#11 - 11-12-2011, 16:14 uur

tokoh

De bedoeling is Hollywood, FL, nabij Fort Lauderdale. Toch voor de eerste stappen op Amerikaanse bodem. Nadien zal het afhangen van werkgelegenheid en kwaliteit van scholen. We (ik :) ) wil wel in een warmer klimaat wonen dan het Belgische...
#12 - 11-12-2011, 22:34 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Loek

Wat wil je eigenlijk daar in Island Park voor werk gaan doen?  Het lijkt me dat er in zo'n klein dorp niet echt veel is waar je een redelijk inkomen mee kunt genereren.  Kun je je niet beter ergens Idaho vestigen waar wat meer werkgelegenheid is en dan af en toe een weekendje naar Island Park?  Bijvoorbeeld in de omgeving van Idaho Falls of Boise of zo?
Vergis je niet, maar ergens op vakantie zijn of er moeten schnabbelen om te overleven zijn echt twee volkomen verschillende werelden.
Op wikipedia lees ik bijvoorbeeld dit over Island Park: "The per capita income for the city was $15,617. About 21.0% of families and 23.9% of the population were below the poverty line, including 37.9% of those under the age of eighteen and none of those sixty five or over."
Leven below de poverty level is echt geen lolletje, hou daar rekening mee.  Wat doe je momenteel voor werk?
#13 - 12-12-2011, 22:59 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2011, 23:14 uur door Loek »

ned in MO

Ik durf bijna te wedden dat je niet in Island park komt te wonen.
Zoals loek als zegt is het een gat waar geen werk is. Het zal er ongetwijfeld mooi en ongerept zijn maar van alleen frisse lucht kan je niet leven.
Huis kopen zal ook niet lukken tenzij je cash hebt
Het echte leven in Amerika kan keihard zijn en om dan  naar Island Springs verhuizen is dan met je neus in de boter vallen (bevroren boter).

Je zegt er geen baan te hebben etc. Ik denk dat je even met beide benen op de grond gezet moet worden. Ik weet ongeveer in die contreien hoe het met werk is en daar wordt je niet vrolijk van. Volg het advies van loek op of nog beter ga niet in Idaho wonen
#14 - 13-12-2011, 04:41 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

kathleen.vw

pff tja, ik maak inderdaad geen gemakkelijke keuze om naar daar te willen trekken.

Nu werk is iets waar ik me nog niet zo een zorgen over maak. Ik ken er ondertussen el redelijk wat mensen, onder andere 2 journalisten en nogal andere ondernemers. Ik ben nu dus volop mijn connecties aan het aanspreken.
Ook heb ik ondertussen al de eerste stappen met yellowstone NP afgelegd voor een job. West-Yellowstone en Ashton liggen nog op rijafstand om te werken.

Als huidige job ben ik onderstationschef in Brussel-zuid, voordien logistiek manager en daarvoor zat ik in het  Customer service - key client management team.

@ned in MO, waarom is Idaho zo slecht om te werken? Want Idaho Falls is inderdaad ook nog een optie en dat is al iets groter...
#15 - 14-12-2011, 19:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15