Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huis vinden/immigreren

Discussie gestart

ChristyRebecca

Hee,

ik ga eind Maart 90 dagen naar New York, basically omdat we geen ander visum kunnen regelen en die Green Card Lottery duurt nog wel eventjes.
Ik ga samen met mijn beste vriend en ik vroeg me af of jullie nog tips hadden.

Ons plan is:
90 dagen naar New York, als we daar werk kunnen vinden en via dat werk een green card kunnen regelen, top, anders gaan we naar Londen.

Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie nog tips voor het verkrijgen van een visum of iets waardoor we langer dan 90 dagen kunnen blijven.
En hebben jullie nog tips over het vinden van een appartement? Gewoon iets tijdelijks waarbij we contant kunnen betalen.

We hebben al een man gesproken en die zei dat het qua prijs het beste is in Queens, en we gaan ook even op Craigslist kijken, maar als jullie tips hadden dan zou dat geweldig zijn.

xo  ;)
#1 - 03-11-2012, 21:53 uur

hdeweert

Hopelijk weet je dat je met een toeristen visum niet mag werken. Doe je het toch, en word je gesnapt dan word je op het vliegtuig naar huis gezet en kom je Amerika voorlopig niet meer binnen. De doorsnee Amerikaan doet er erg makkelijk over maar de Amerikaanse costums denkt daar heel anders over.
#2 - 03-11-2012, 22:27 uur
« Laatst bewerkt op: 03-11-2012, 22:47 uur door hdeweert »

Pieter79

Vooropgesteld zoals al is aangegeven hiervoor: het is niet legaal om te solliciteren voor werk op een toeristenvisum.

Een appartement huren lijkt me niet gemakkelijk voor Europeanen die geen permanent resident zijn in de US. Je zal je SSN nummer moeten geven (dat jullie niet hebben) en de elektra, water en gas bedrijven zullen je waarschijnlijk niet aansluiten om dezelfde redenen. Verder heb ik geen idee wat de huurprijzen in NYC area zijn, maar goedkoop zal het niet zijn, of als je toch iets goedkoops vindt dan kom je waarschijnlijk in een neighborhood te zitten die niet de veiligste is.

Een betere oplossing is misschien wel www.extendedstayhotels.com. Dit zijn hotels met grotere kamers en eigen keuken waar je langere tijd kunt verblijven, tegen gereduceerde tarieven (hoe langer, hoe meer korting). Ik heb voor de grap eens gekeken en zag voor volgend jaar prijzen van 65 dollar per nacht, voor 90 dagen. Een kleine 6000 dollar, waar nog wel iets van 10% tax (schatting) overheen komt. Je hebt dan geen omkijken naar elektra, water, TV abonnement etc. Niet al te gek voor NYC denk ik zo. Een appartement huren zal niet veel goedkoper zijn denk ik, als het al goedkoper kan (met alle aansluitingen). Maar zoals ik al aangaf, huren lijkt me onmogelijk vanwege je status.

Werk; ik weet niet wat jullie achtergrond en opleidingsniveau zijn maar ga er maar vanuit dat het NIET lukt om een baan te vinden. Hier enkele redenen zonder al te veel in detail te treden: je hebt geen SSN of TIN waardoor niemand je legaal aanneemt, mocht iemand je willen dan gaat daar een hele H1b procedure aan vooraf die een hele tijd duurt en alleen in speciale gevallen wordt afgegeven (dit moet vanuit Nederland worden geregeld, kijk op uscis.gov voor wie die visa beschikbaar zijn). Een andere reden is meer een sociale: veronderstel dat jij een bedrijf hebt in Nederland en iemand uit Amerika staat voor de deur en vraagt om werk --> je kent 'm niet, het is niet legaal om hem aan te nemen, waarom voor hem betalen als er tig werkloze Nederlanders zijn, je hebt wel andere dingen aan je hoofd dan voor die wildvreemde een visum aan te vragen, met minimaal een jaar wachttijd. Conclusie in deze is dat je het kunt vergeten via werk (zie uitzonderingen USCIS.gov). Via werk zou overigens vaak ook alleen maar tijdelijk zijn tot een max. van 7 jaar (uitzonderingen daargelaten).

Dan de mogelijkheden; inderdaad de Diversity Lottery. Het nadeel is dat je nooit weet wanneer het gaat lukken, als het al lukt, en om je vriend mee te nemen moeten jullie getrouwd zijn. Ik heb jaren meegedaan, nooit uitgeloot en ik vond het maar niks voor m'n lange termijn planning (huis kopen, maar wat als ik win etc.). Maar in ieder geval is dit een reele en de enige manier voor heel veel mensen die hier naar de USA willen komen.

Een andere mogelijkheid is een bedrijf op te zetten hier en flink te investeren. Dit leidt uiteindelijk wel tot een permanente Green Card, maar is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

De laatste mogelijkheid die ik kan bedenken is om te trouwen in de States. Je zal minstens 3 jaar getrouwd moeten blijven met een Amerikaan om hier te mogen blijven. Na die 3 jaar kun je scheiden zonder consequenties m.b.t je permanent visum. Dit laatste is hoe het theoretisch zou werken, het is niet mijn visie en het getuigd ook niet van een goede moraal. Maar goed, het is een mogelijkheid en sommigen hebben er alles voor over om hier naar toe te komen.

Alright, veel succes, en houd ons op de hoogte over jullie avonturen.

Gr. Pieter
#3 - 04-11-2012, 16:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ned in MO

Dat werken in NY gaat niet lukken 100% zeker, hoogst illegaal en niemand die je aan zal nemen, dus op vakantie naar USA of werken in London. Het is trouwens emigreren, niet immigreren
#4 - 06-11-2012, 16:35 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Old Faithful

 :offtopic: Eigenlijk allebei Mark: jij bent emigrant in Nederland en immigrant in Amerika.
#5 - 06-11-2012, 19:08 uur
Groet,

Old Faithful

ned in MO

Niet echt.
Als je naar een ander land toe wilt/gaat ben je emigrant

Als je er al woont/legaal verblijft dan ben je voor dar land een immigrant ;)
#6 - 04-12-2012, 19:16 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15