Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

In het algemeen zijn de huizen in VS  goedkoper of duurder of hetzelfde in vergelijken met NL?

Duurder.
11.1%
4 (11.1%)
Goedkoper.
72.2%
26 (72.2%)
Hetzelfde.
2.8%
1 (2.8%)
Ik weet het niet.
13.9%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 32

Huizen prijzen in USA. Verglijken met NL.

Discussie gestart

Adriaan47

Het is meer belangrijk je snapt waar we het over hadden en leest de nieuwe legislation in de press release van Governor Perry.
#61 - 23-04-2007, 19:56 uur

ned in MO

A&A,

Hier dan een uitleg over jouw post over datgene wat er in Dallas gebeurt

Het verschil tussen lease purchase, rent to own en owner finance.

Bij rent to own en lease purchase ben je geen eigenaar en bij owner financing wel.
Bij owner financing is de owner de hyptheek verstrekker ipv de bank
Bij lease purchase ben je geen eigenaar want de deed blijft in naam van de seller.
Of te wel je hoeft maar een foutje te maken en hij kan je eruit knikkeren.
Het probleem met de bevolkingsgroep die jij aankaart is dat zij geen kennis hebben door taalproblemen, educatie etc maar voor wie het ultieme is om een huis te bezitten. Zij worden  in een situatie gelokt worden waarbij ze veel geld aanbetalen en daarna maandelijks teveel betalen. Gaat het dan mis, dan zijn ze al hun geld kwijt. Dit soort praktijken zijn wat jij bedoelt.

Als mensen een huis kopen met owner fianancing dan betekent dat meestal dat hun credit niet hoog genoeg is voor een banklening. Zo ook met mijn huurders. Oftewel de bank vindt het risico te groot. Als ik dan wel bereid ben het te doen loop ik een groot risico. Een risico dat zij afkopen door een behoorlijke downpayment en een hogere rente aan mij  te betalen. Risk management heet dat.
Het is niet mijn schuld dat zij in het verleden hun schulden niet betalen? Daar moeten ze nu voor bloeden. Van mij mogen ze naar de bank als ze willen. Graag zelfs, want dan heb ik eerder mijn geld. wink

Ik moet trouwens zeggen dat er ontzettend veel mensen zijn die een huis kopen zonder daar over na te denken. Metname omdat ze totaal geen financiele reserves hebben.Het is net zoals  Hollandranch zegt over King of Cars. Past het in het maandelijkse payment plan past gaan ze ervoor. Niet kijkend naar wat het eigenlijk allemaal kost.
#62 - 23-04-2007, 20:09 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

dutch_in_seattle

Ik ben de laatste tijd een sit tegengekomen voor huizen prijzen in housten .
niet te geloven , wat een mooie huizen voor 1/3 prijs als hier in NL.

Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar je kunt niks algemeens zeggen over de "huizenprijzen in de Verenigde Staten" (of "het klimaat in de V.S.), net zomin als je iets zinnigs kunt zeggen over de "huizenprijzen in Europa" (of "het klimaat in Europa"). De V.S. als land is gewoon te groot en te divers.
Er zijn binnen de V.S. (en binnen elke regio en binnen elke staat en binnen elke stad) enorme verschillen in huizenprijzen. Hier in Seattle ligt de gemiddelde prijs van een huis op meer dan $450.000 (en in gewilde wijken ligt dat bedrag nog veel hoger), terwijl je elders (ook binnen de staat Washington en zelfs binnen "groot-Seattle") voor veel minder geld een kast van een huis kunt kopen (als je dat wilt).

Met andere woorden, wees voorzichtig met vergelijkingen trekken tussen Nederland en de V.S. als geheel.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
#63 - 08-05-2007, 20:22 uur

hollandranch

Ik ben de laatste tijd een sit tegengekomen voor huizen prijzen in housten .
niet te geloven , wat een mooie huizen voor 1/3 prijs als hier in NL.

Ik heb niet de hele discussie gevolgd, maar je kunt niks algemeens zeggen over de "huizenprijzen in de Verenigde Staten" (of "het klimaat in de V.S.), net zomin als je iets zinnigs kunt zeggen over de "huizenprijzen in Europa" (of "het klimaat in Europa"). De V.S. als land is gewoon te groot en te divers.
Er zijn binnen de V.S. (en binnen elke regio en binnen elke staat en binnen elke stad) enorme verschillen in huizenprijzen. Hier in Seattle ligt de gemiddelde prijs van een huis op meer dan $450.000 (en in gewilde wijken ligt dat bedrag nog veel hoger), terwijl je elders (ook binnen de staat Washington en zelfs binnen "groot-Seattle") voor veel minder geld een kast van een huis kunt kopen (als je dat wilt).

Met andere woorden, wees voorzichtig met vergelijkingen trekken tussen Nederland en de V.S. als geheel.

Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us


Klopt dat je de discussie niet hebt gevolgd, we waren hier al 4 pagina's geleden over eens dat je niet kan vergelijken  2006-20
#64 - 15-05-2007, 05:24 uur

ned in MO

 sleepy :hilarious:
#65 - 15-05-2007, 19:38 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Topoli & Sarvenaz

Ik heb een vraagje hier .
Wat zijn de regels om een huisje in vs ( Housten ) te kopen ?
En hoe hoop staat de rente voor iemand die geen amerikanse pasport heeft of met andere word in nl woont ?
En is het moegelijk dat hypotheek vanuit nl geregeld worden ?
En wat nog meer moet weten ?

MVG




 
#66 - 21-07-2007, 18:26 uur

ned in MO

zak geld meenemen innocent
#67 - 23-07-2007, 05:38 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Ik heb een vraagje hier .
Wat zijn de regels om een huisje in vs ( Housten ) te kopen ?

Geld

En hoe hoop staat de rente voor iemand die geen amerikanse pasport heeft of met andere word in nl woont ?

Je gaat gewoon rente betalen als een Amerikaan, alleen zit je in de hogere tarieven omdat je geen credit history hebt

En is het moegelijk dat hypotheek vanuit nl geregeld worden ?

Lijkt me niet, welke bank gaat een huis in Houston financieren.

En wat nog meer moet weten ?

MVG




 
#68 - 23-07-2007, 18:46 uur

Texasboy

Topoli, Ik heb net een huis gekocht in Houston. (Eigenlijk Cypress). We gaan 22 September ook verhuizen vanuit NL. ;D
Ik kan je alles vertellen over hoe lastig het is/kan zijn en waar je op moet letten om het vanuit NL te regelen.

De hypotheek afsluiten was een probleem omdat ik begin met werken op 1 October terwijl m'n eerste payment is in Augustus. Afijn, na veel gezeur hebben we daar een exception op gekregen.
Verder heb ik al een credit score van rond de 750 en kan ik 20% aanbetalen. Also je dit niet hebt, wordt het allemaal erg lastig.
Als je meer gedetaileerde vragen hebt moet je maar even e-mailen.

Kees.
#69 - 24-07-2007, 08:42 uur

Topoli & Sarvenaz

Bedankt voor reactie en ik zal je zeker mailen met mijn vragen .
En de kans bestaat dat we ook in december naar Housten te gaan .

#70 - 24-07-2007, 12:28 uur

Staceybeesie

Belangrijk

Een verklaring van een werkgever dat je een bepaald inkomen hebt of gaat krijgen.
20 % (of meer) down payment hebt.
Bewijs van goed gedrag in NL (geen vermelding BKR, te krijgen bij de bank)
Verklaring van je NL creditcard maatschappij dat je altijd netjes alles betaald heb.
Verklaring van je huidige hypotheek verstrekker dat je altijd netjes betaald hebt.
Een afschrift van je laatste bankrekening (met positief saldo natuurlijk)

Wij hebben geen hogere rente gekregen omdat wij geen Amerikaan waren overigens.
Moesten wel veel moeite doen om het BKR verhaal uit te leggen. Het is dus goed als je niet vermeld staat.
Maar hier in Amerika werkt de credithystory juist andersom. Als je geen credithystory hebt is dat nadelig.
Wij hadden die destijds nog niet overigens.

Verder is het handig bij je verhuizing ook een bewijs van goed gedrag bij al je verzekerings maatschappijen te vragen (in het engels)
Vooral voor de auto verzekering erg belangrijk. Liefst net iets meer info dan de standaard royements verklaring met de schade vrije jaren.
Men wil graag zien dat je geen bekeuringen hebt gehad. Nou wordt dat in NL niet bijgehouden, maar een verklaring dat je een keurige historie hebt bij de verzekering en daarbij het aantal schade vrije jaren kan bijdragen tot een lagere premie. Nationwide heeft geen toeslag voor minder dan vijf jaar je amerikaanse rijbewijs. Sommige andere maatschappijen doen dat wel (Geico en consorten dus)




#71 - 25-07-2007, 00:18 uur
Groetjes Petra

Texasboy

Belangrijk

Een verklaring van een werkgever dat je een bepaald inkomen hebt of gaat krijgen.
20 % (of meer) down payment hebt.
Bewijs van goed gedrag in NL (geen vermelding BKR, te krijgen bij de bank)
Verklaring van je NL creditcard maatschappij dat je altijd netjes alles betaald heb.
Verklaring van je huidige hypotheek verstrekker dat je altijd netjes betaald hebt.
Een afschrift van je laatste bankrekening (met positief saldo natuurlijk)

Wij hebben geen hogere rente gekregen omdat wij geen Amerikaan waren overigens.
Moesten wel veel moeite doen om het BKR verhaal uit te leggen. Het is dus goed als je niet vermeld staat.
Maar hier in Amerika werkt de credithystory juist andersom. Als je geen credithystory hebt is dat nadelig.
Wij hadden die destijds nog niet overigens.

Verder is het handig bij je verhuizing ook een bewijs van goed gedrag bij al je verzekerings maatschappijen te vragen (in het engels)
Vooral voor de auto verzekering erg belangrijk. Liefst net iets meer info dan de standaard royements verklaring met de schade vrije jaren.
Men wil graag zien dat je geen bekeuringen hebt gehad. Nou wordt dat in NL niet bijgehouden, maar een verklaring dat je een keurige historie hebt bij de verzekering en daarbij het aantal schade vrije jaren kan bijdragen tot een lagere premie. Nationwide heeft geen toeslag voor minder dan vijf jaar je amerikaanse rijbewijs. Sommige andere maatschappijen doen dat wel (Geico en consorten dus)





Inderdaad, als je geen "history" hebt in the States moet je dit soort dingen hebben.
Het allerbelangrijkste waar de bank om vraagt is een "signed offer letter" van je werkgever.
En als je dus geen credit history hebt, is het aan te raden een zo groot mogelijke down payment te maken. In ieder geval 20% om extra kosten for een "mortgage insurance" to ontlopen.
#72 - 25-07-2007, 09:02 uur

Topoli & Sarvenaz

Maar stel dat je gewoon in nederland woont en een huis daar wil kopen .
dus, geen history en geen credit in VS, en ook geen BKR Code of schuld in NL,maar wel hypotheek , ook een vaste baan in NL en %20 of %30 of .... geen probleem zou het zijn . Zou het lukken om een huis met lage of normaal rente te kopen ?
#73 - 25-07-2007, 12:13 uur

Texasboy

Het belangrijkste is proof dat je een baan hebt daar.
Daarnaast zullen ze ook vragen voor payment geschiedenis van je hypotheek (uitdraai internet bankieren is genoeg).
Vraag daarna een Engelse versie van het BKR rapport en als je dan 20 of (nog beter) 30% kunt aanbetalen, moet het lukken.

Bel anders eventjes, ik ken nog wat hypotheekverstrekkers die je zouden kunnen helpen.
#74 - 25-07-2007, 13:46 uur

ned in MO

PLaats jezelf in de situatie van een amerikaanse bank

jij bent de klant en woont in nederland en na een jaar besluit om maar de mortgage niet meer te betalen.

De bank zal dan alleen bereid zijn om jou gekld te lenen als zij heel veel zekerheden krijgen. In de vorm van een zeer forse downpayment dus ( als ze het al zouden willen doen0
#75 - 25-07-2007, 18:40 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15