Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

In het algemeen zijn de huizen in VS  goedkoper of duurder of hetzelfde in vergelijken met NL?

Duurder.
11.1%
4 (11.1%)
Goedkoper.
72.2%
26 (72.2%)
Hetzelfde.
2.8%
1 (2.8%)
Ik weet het niet.
13.9%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 32

Huizen prijzen in USA. Verglijken met NL.

Discussie gestart

hollandranch

PLaats jezelf in de situatie van een amerikaanse bank

jij bent de klant en woont in nederland en na een jaar besluit om maar de mortgage niet meer te betalen.

De bank zal dan alleen bereid zijn om jou gekld te lenen als zij heel veel zekerheden krijgen. In de vorm van een zeer forse downpayment dus ( als ze het al zouden willen doen0


In ons geval was dus de flinke aanbetaling doorslaggevend en natuurlijk omdat we er zo sympathiek uitzien bytheway  2006-20 Maar wij hebben zo'n 40% aanbetaald en bereid tot meer, dus no problem, was wel een kleine plaatselijke bank, denk dat de grote jongens vaak meer naar cijfers kijken, succes
#76 - 25-07-2007, 19:00 uur

Staceybeesie

PLaats jezelf in de situatie van een amerikaanse bank

jij bent de klant en woont in nederland en na een jaar besluit om maar de mortgage niet meer te betalen.

De bank zal dan alleen bereid zijn om jou gekld te lenen als zij heel veel zekerheden krijgen. In de vorm van een zeer forse downpayment dus ( als ze het al zouden willen doen0


In ons geval was dus de flinke aanbetaling doorslaggevend en natuurlijk omdat we er zo sympathiek uitzien bytheway  2006-20 Maar wij hebben zo'n 40% aanbetaald en bereid tot meer, dus no problem, was wel een kleine plaatselijke bank, denk dat de grote jongens vaak meer naar cijfers kijken, succes



Ja maar jullie zijn ook in dat huis gaan wonen, begrijp dat dat bij de topicstarter niet zo zal zijn.
Voor ons was het ook wel een hekel punt dat we een visa hebben met een eind datum.
Pas na veel gepraat is dat op gelost. Ze zien je niet graag met de Noorderzon vertrekken namelijk.....
#77 - 25-07-2007, 20:11 uur
Groetjes Petra

Topoli & Sarvenaz

Dus met een E2 wordt het niet makelijk om een huis te kopen ?
#78 - 01-08-2007, 23:10 uur

Staceybeesie

Dus met een E2 wordt het niet makelijk om een huis te kopen ?

Ik denk niet dat het belangrijkste je visa is, maar meer aan de financiele criteria en in dit geval het feit dat je er niet zelf gaat wonen.

#79 - 02-08-2007, 15:09 uur
Groetjes Petra

hollandranch

Dus met een E2 wordt het niet makelijk om een huis te kopen ?


Toen wij ons huis kochten hadden we het E2 visum nog geeneens aangevraagd, denk ook niet dat een bank een boodschap heeft aan een visum. In onze omgeving worden ook veel huizen verkocht als weekend/vakantiehuis. Belangrijk blijft een flinke aanbetaling en een wederzijds vertrouwen. Op dit moment ligt ook de huizenmarkt op het platteland moeilijker vanwege de vele fore closures, dus banken nemen steeds minder risico.
#80 - 02-08-2007, 18:12 uur

Staceybeesie



 denk ook niet dat een bank een boodschap heeft aan een visum.

Nou dat is niet helemaal waar. Je gaat een hypotheek aan voor 30 jaar en in ons geval hadden we een visum voor 5 jaar.
Waaar ben je die andere 25 jaar. Wij hopen in Amerika en waarschijnlijk hoopt de bank dat met ons mee.
En hadden ze daar wel vragen bij. Ook vooral met de levensverzekering werd daar nadrukkelijk naar gevraagd.
#81 - 02-08-2007, 22:06 uur
Groetjes Petra

Topoli & Sarvenaz

Ja, dat was ook mijn vraag maar zo te zien als je %25 of meer van de waarde van de woning aanbetaald dan gaan ze niet zo moelijk doen.
Maar toen ik in Canada was heb ik geinfomeerd en %25 was alleen als je canadese pasport hebt , anders wordt het +/- %50. maar dat kan ook binnenkort veranderen tot minimaal %33.
ik weet het niet hoe zit het in VS , voor iemand zonder amerikanse pasport blijft %25 of wordt het meer?
#82 - 03-08-2007, 11:57 uur

Staceybeesie

Ja, dat was ook mijn vraag maar zo te zien als je %25 of meer van de waarde van de woning aanbetaald dan gaan ze niet zo moelijk doen.
Maar toen ik in Canada was heb ik geinfomeerd en %25 was alleen als je canadese pasport hebt , anders wordt het +/- %50. maar dat kan ook binnenkort veranderen tot minimaal %33.
ik weet het niet hoe zit het in VS , voor iemand zonder amerikanse pasport blijft %25 of wordt het meer?

Wij hadden inderdaad een veel hogere downpayment.
Die hogere downpayment verkleind het risico voor de bank natuurlijk aanzienlijk.
Mocht je niet meer kunnen betalen om wat voor reden dan ook, dan hebben zij zeker hun geleende geld terug bij een eventuele executie verkoop.
#83 - 03-08-2007, 16:50 uur
Groetjes Petra

hollandranch

Ja, dat was ook mijn vraag maar zo te zien als je %25 of meer van de waarde van de woning aanbetaald dan gaan ze niet zo moelijk doen.
Maar toen ik in Canada was heb ik geinfomeerd en %25 was alleen als je canadese pasport hebt , anders wordt het +/- %50. maar dat kan ook binnenkort veranderen tot minimaal %33.
ik weet het niet hoe zit het in VS , voor iemand zonder amerikanse pasport blijft %25 of wordt het meer?

Ik denk dat 25% te weinig kan zijn, zou meer uitgaan van 40%, misschien wat goedkopers kopen?
#84 - 04-08-2007, 00:31 uur

Texasboy

Het heeft niets met je paspoort te maken hoeveel je moet aanbetalen.
Ik heb net een huis gekocht in Houston met NL paspoort en 20% aanbetaald. Ze wilden wel een kopie van m'n visum hebben.
Ik kon ook 5% aanbetalen mmar dan moest je een soort hypotheek verzekering afsluiten wat weer een paar % kost.

Waar het op neer komt als je geen credit history hebt is een forse aanbetaling en een bewijs van employment in de USA.
Heb ja al wel een (goede) credit history nemen ze genoegen met een kleinere aanbetaling en je bewijs van employment in de USA.
#85 - 09-08-2007, 10:11 uur

Willem goes Miami

Gewoon voor de zekerheid gaan en zoveel mogelijk aanbetalen.
#86 - 15-08-2007, 06:38 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Het heeft niets met je paspoort te maken hoeveel je moet aanbetalen.
Ik heb net een huis gekocht in Houston met NL paspoort en 20% aanbetaald. Ze wilden wel een kopie van m'n visum hebben.
Ik kon ook 5% aanbetalen mmar dan moest je een soort hypotheek verzekering afsluiten wat weer een paar % kost.

Waar het op neer komt als je geen credit history hebt is een forse aanbetaling en een bewijs van employment in de USA.
Heb ja al wel een (goede) credit history nemen ze genoegen met een kleinere aanbetaling en je bewijs van employment in de USA.

Heb eigenlijk nooit gesnapt dat een bewijs van een baan beter is dan bijvoorbeeld een ruim inkomen uit een eigen bedrijf of een hoop aanbetaling. Die mooie baan kan je morgen kwijt zijn, spreek uit ervaring  :'(  Toen ik en mijn vrouw in Nederland een hypotheekje wilden hebben van zo'n 200.000 euro was dat maar moeilijk want we hadden beiden een eigen bedrijf. Als we ons geld uit een baan kregen konden we wel een hypotheek krijgen van 5 ton. Kan het niet erg vinden dat die hypotheekverstrekkers niu bij bosjes sneuvelen, ze hebben erom gevraagd.
#87 - 16-08-2007, 23:17 uur

Liberator

Ik weet niet waarom iedereen op goedkoper stemt want als je kijkt naar de prijzen bij makelaars in de US,.. de huizen zijn absurd duur.
IK heb gezocht in Andover en bij Bothell Washington,.. beide super duur. Voor een krot betaal je 3 ton. De huizen zijn super slecht gebouwd met kartonnen muurtjes.
#88 - 18-08-2007, 13:29 uur
American Patriot living in Europe

Topoli & Sarvenaz

Als ik in deze site gaan kijken , zijn de huizen goedkoper dan hier in NL.

http://www.adventproperties.us/HomeSearch.aspx

Maar dat klopt wat je zegt , de kwalitie is minder.
#89 - 18-08-2007, 16:39 uur
« Laatst bewerkt op: 18-08-2007, 16:41 uur door Topoli & Sarvenaz »

hollandranch

Blijft natuurlijk appels met peren vergelijken, hier zijn de meeste huizen mobile homes, nieuwprijs ongeveer 50.000 Dollars maar voor 200.000 Dollars koop je een stenen huis, goed gebouwd, 5 hectare grond etc. Zet dit huis neer in Washington, New York, San Fransisco en het is 10x zoveel waard.
#90 - 20-08-2007, 06:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15