Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

In het algemeen zijn de huizen in VS  goedkoper of duurder of hetzelfde in vergelijken met NL?

Duurder.
11.1%
4 (11.1%)
Goedkoper.
72.2%
26 (72.2%)
Hetzelfde.
2.8%
1 (2.8%)
Ik weet het niet.
13.9%
5 (13.9%)

Totaal aantal stemmen: 32

Huizen prijzen in USA. Verglijken met NL.

Discussie gestart

ned in MO

Sorry maar ik moet dit even kwijt. Mensen die zeggen dat am huizen van slechte kwaliteit zijn weten niet waar ze het over hebben.
Er zijn overal huizen van slechte en goed kwaliteit.
Als je eens kijkt in nederland dan zijn daar toch redelijk wat oude (300 jaar of zo) huizen. Die zijn denk ik niet van beton gemaakt.
Als ik bv kijk naar het huis van mijn ouders dan is daar toch ook heel wat fout aangeweest. In ned worden (bijna) geen houten huizen gemaakt omdat daar geen hout is. Invoeren is veel duurder dan een prefab van beton maken. Daarbij kun je huis daarna bijna niet meer veranderen. Hier kun je veel makkelijker met stijlen, mode etc meegaan omdat het veel meer modulair is.
Als makelaar heb ik hier heel veel huizen bekeken en daar heb ik goede en slechte huizen bijgezien. Dit lag aan het verschil in vakmanschap en negens anders aan.
#16 - 13-04-2007, 18:21 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Loek

De vergelijking "hout = slechte kwaliteit" wordt vaak gemaakt, zonder dat men weet waarover men spreekt.   Vaak worden tornado's erbij gehaald, alsof een stenen of betonnen constructie dan niet tegen de vlakte gaat.  Vergeet niet dat een in F5 tornado windsnelheden van meer dan 300 mph worden gemeten, terwijl in een categorie 5 hurricane de windsnelheid zelden boven de 150 mph komt.  Een tornado is niet hetzelfde als een hurricane, en zelfs een hurricane kan al redelijke schade toebrengen aan stenen en betonnen constructies.

Vraag maar aan een architect of structural engineer, hout is gewoon een ander bouwmateriaal dan steen, met andere kwaliteten, waarvan sommige beter dan steen.  In een aardbevingsgebied zul je bij voorkeur in hout bouwen omdat dit materiaal meegeeft bij een beving en weer terug kan veren.  Een bakstenen huis stort in dit soort omstandig in elkaar omdat het geen elasticiteit heeft.  De keuze van hout of steen als bouwmateriaal hangt af van vele factoren, prijs, beschikbaarheid en gewenste constructie vorm.  Hout wordt bijvoorbeeld gekozen vanwege de meer flexibele bouwmogelijkheden.  De meeste stenen en betonnen huizen in Nederland hebben nog altijd houten daken, omdat dit materiaal zich daarvoor beter leent dan beton en goedkoper is dan metaal. 
#17 - 13-04-2007, 19:32 uur
« Laatst bewerkt op: 13-04-2007, 19:34 uur door Loek »

Adriaan47

Het gaat er tog niet echt om welk huis eerder omvalt met een tornado of huricane?
Wat voor mij telt is in welke heb je de beste en meeste overlevings kansen.
Er zijn daar cijfertjes over en vooral trailer homes en ook houten komen er niet zo goed af dat is waar de meeste human casualties zijn. Ikzelf heb een houten huis en ga net als mijn buren en de meeste mensen in mijn omgeving een shelter kopen en plaatsen naast mijn huis.
#18 - 13-04-2007, 21:36 uur

hollandranch

IK zou maar opschieten, komen net tornado's richting Dallas  :o
#19 - 14-04-2007, 03:08 uur

Adriaan47

Ik heb een beton huis in Dallas...don't need one there.
#20 - 14-04-2007, 03:15 uur

hollandranch

Gisteren nog even naar Flip my House, San Antonio edition. Gaat over 2 professionele aannemers die niets anders doen. Ze kochten het huis voor 215.000 Dollars, vebouwden het voor 115.000 Dollars, huis was na verbouwing 650.000 Dollars waard en de waarde zou stijgen in 2 jaar naar 900.000 Dollars ??!!
Het rare is wat ze laten zien. Je haalt de oude vloer uit je huis, gooit er een dure vloer in van 20.000 Dollars en de Added Value is 35.000 Dollars en dat geld voor elke verbouwing die je doet, dus 100.000 investeren in een maand levert 300.000 op, dus 200.000 winst. Dream on  2006-04 2006-10

Ojaah, dit zeer rijke stel had hun eigen huis verkocht en liep te klagen dat ze 110 Dollars betaalden per nacht in een hotel omdat hun nieuwe huis nog niet klaar was, lijkt me als je 200.000 per maand verdient een schijntje, toch?
#21 - 15-04-2007, 15:45 uur

Topoli & Sarvenaz

Wat een mooie verhaal .
Maar hoe zit het met prijs stijging  van de huizen in VS?
Ik hoor soms dat prijzen niet zo hard als hier in nl stijgen en soms de huzen worden nog goedkoper.
Maar als ik dit verhaal lees dat klopt het niet , van 650k naar 900k in twee jaar is veel meer dan hier.
Ik ken ook menssen in Orang cuntry (CA) dat hun huis in 3 jaar %40 duurder is geworden.
 
#22 - 17-04-2007, 17:51 uur

ned in MO

Ik heb dat van die lui ook gezien. Ik kan je een ding vertellen. dat van een 20k vloertje erin gooien en dan 35000 waard zijn? Dat is het zelfde als je auto poetsen en er dan 10k meer voor krijgen. Niet dus.
Het tweede verhaal in dit programma van die fixer upper van 40k die opgeknapt werd en voor 75000 te koop werd aangeboden nadat het was opgeknapt is meer realistisch. Wat je er niet bijvertellen is dat er 4 personen (de broers en aanhang) die uit de winst betaald moeten worden.
bruto winst was geloof ik 13600 - closing cost, een maand rente verlies, verzekering property tax etc was niet inbegrepen denk ik. Daarbij kan het ook zomaar gebeuren dat het ding niet wil verkopen, en dus langer op de markt staat etc.

Als je alles optelt en aftrekt is het een nette flip en meer niet.



#23 - 17-04-2007, 18:23 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Adriaan47

Topoli....zoals ik al eerder vertelde..op het moment is het een " buyers market ".
Huizen stijgen haast of helemaal niet.
Zelfs vaak naar beneden.
Er zit een geweldige deuk in de huizen market en er zijn ontzettend veel fore closers.
Je kan dus cheap kopen op een auction als je cash hebt.
#24 - 17-04-2007, 18:45 uur

Martina

Ik las ergens een verhaal dat je bij die auctions ontzettend uit moet kijken. Je moet echt weten waar je aan begint. De real estate market wordt vaak gezien als een vehikel om snel veel geld te verdienen maar je hoort ontzettend veel verhalen dat mensen van een slechte kermis thuis komen daarmee. Oppassen geblazen dus en weten waar je aan begint.
#25 - 17-04-2007, 19:00 uur

hollandranch

Ik las ergens een verhaal dat je bij die auctions ontzettend uit moet kijken. Je moet echt weten waar je aan begint. De real estate market wordt vaak gezien als een vehikel om snel veel geld te verdienen maar je hoort ontzettend veel verhalen dat mensen van een slechte kermis thuis komen daarmee. Oppassen geblazen dus en weten waar je aan begint.

Ik denk als je met tienduizenden Dollars gaat gokken je zeker uit moet kijken vooral ook omdat huizen aangeboden worden as if met een simpele inspectie, dus grote problemen worden vaak niet gemeld, zoals een beginnende termietenplaag  :'(  Ik heb onlangs bij een auction geweest waar ook het huis werd verkocht. Het huis werd voor erg weinig verkocht, maar 40.000 Dollars, leuk huis met een paar hectare grond. Het huis lag alleen aan een bijna 8 kilometer lange dirtroad die na een regenbui veranderde in een modderpoel en onbegaanbaar was, maar dat werd niet verteld bij de verkoop
#26 - 18-04-2007, 15:43 uur

Adriaan47

...en je denkt dat deze dingen niet gebeuren als je bij een real estate agent koopt ?
Je eigen common sence is waar ik op zou vertrouwen het meeste.
#27 - 18-04-2007, 15:49 uur

hollandranch

...en je denkt dat deze dingen niet gebeuren als je bij een real estate agent koopt ?
Je eigen common sence is waar ik op zou vertrouwen het meeste.

Meeste makelaars zijn net zo betrouwbaar als autoverkopers of advocaten  2006-04 Voordat wij het huis kochten heb ik vanuit Nederland bijna 6 maanden marktonderzoek gedaan, prijzen vergeleken, risico's bestudeert zoals floodzones. En het grappige was dat we eigenlijk het eerste huis kochten wat we in het echt zagen, voelde goed en de makelaar woont in dezelfde straat en zijn ouders ook, dus dan weet je dat het een goede buurt is en het is ook zo gebleken. De grondprijzen stijgen bij ons gelukkig wel omdat veel mensen uit de grote steden leuke weekendhuizen zoeken, dus op dat gebied is het een goede investering geweest.
#28 - 18-04-2007, 21:12 uur

Dusza

Prijzen zijn zeer sterk regio-afhankelijk, zoals al eerder aangehaald.
Concreet voorbeeld:
ons Belgische huis kunnen wij verhuren voor 1500 euro/maand.
Willen wij in Princeton (New Jersey) een soortgelijk huis huren, dan komen we met 3000 dollar per maand niet toe...
#29 - 18-04-2007, 22:15 uur

herreman

Een leuke omgeving met goede scholen in Houston zijn de "Woodlands" - country living with the touch of a big city -
De prijzen liggen ongeveer voor een 4/3 huis (kasteel + zwembad)  rond de US$ 275.000, met de huidige Euro-US$ koers geen slechte deal .... toch ?
#30 - 18-04-2007, 22:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15