Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

I-751

Discussie gestart

Pieter79

Vandaag eindelijk mijn hele pakket voor de I-751 bijelkaar geraapt en in een grote enveloppe gestopt. Morgen gaat ie eindelijk de deur uit. Weer een heleboel geld naar de immigratiedienst, bijna zo'n 600 dollar.

Dit formulier met bewijzen dat we nog getrouwd zijn en samenwonen is nodig om de condities die op mijn Permanent Resident Card (Green Card) op te heffen. Aangezien ik een immigrant door te trouwen ben controleren ze of je 2 jaar nadat je je Green Card hebt gekregen je oprecht bent getrouwd, en niet om zo de immigratie regels te omzeilen (om nep-huwelijken uit te sluiten of zoveel mogelijk te voorkomen). Gelukkig dat we Amerikaanse vrienden hebben die dit onder ede over ons hebben willen verklaren, anders zou ik begin november weer in Nederland zijn. Als alles goed gaat heb ik dus binnenkort een Green Card zonder beperkingen!!  :)

Ergens begin volgend jaar kan ik dan voor m'n Amerikaanse paspoort gaan, aangezien we dan 3 jaar getrouwd zijn.

Dit is de laatste noodzakelijke stap voor als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent en in de US wil blijven.

Gr. Pieter
#1 - 05-10-2011, 02:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Old Faithful

Succes met de procedure.

Ga je bij het aanvragen van het Amerikaanse paspoort ook voor behoud van de Nederlandse nationaliteit?
#2 - 05-10-2011, 12:42 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica

Succes Pieter! Hoe bewijs je nou dat je huwelijk echt is en niet nep? Zonder verklaringen van vrienden bedoel ik dan, of zijn die essentieel?
Ik hoop je over een aantal jaren te kunnen volgen! (Bah, wat klinkt dat nog ver weg).

Ik ben ook wel benieuwd of je je Nederlandse paspoort wil houden. Ik denk erover om als het zover is, de mijne aan de wilgen te hangen, ook al zegt iedereen dat ik dat vooral niet moet doen in het geval ik ooit terug wil naar Nederland. Maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon helemaal 100% Amerikaanse worden!
#3 - 05-10-2011, 12:47 uur



tokoh

Gefeliciteerd Pieter!

#4 - 05-10-2011, 13:36 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Hans B

Succes Pieter.
#5 - 05-10-2011, 17:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Bedankt iedereen.

Old Faithful en Yessica: Over het paspoort; voor zover ik weet en me hierin verdiept heb maakt het voor de US niet uit hoeveel paspoorten ik heb. Als ik aan bepaalde eisen voldoe kan ik het US paspoort krijgen. Een andere zaak is het echter met Nederland; als je genaturaliseerd wordt in een ander land, en dus een ander paspoort krijgt, dan kun je daarna in feite niet meer je Nederlandse paspoort verlengen.

Alhoewel, er is 1 uitzondering... Op het moment dat je getrouwd bent met een staatsburger van een ander land, en je wordt zelf ook een staatsburger van dat land, dan hou je toch de optie om je Nederlands paspoort te verlengen. Je hebt dan 'dual citizenship'. Als ik er niet teveel voor hoef te doen dan denk ik wel om m'n NL paspoort te verlengen. Het lijkt me wel stoer om lekker vrij door Amerika te reizen zoveel als ik wil en hetzelfde voor Europa! 8)

Yessica: Dit zeggen de instructies:
Citaat
Affidavits sworn to or affirmed by at least two people who have known both of you since your conditional residence was granted and have personal knowledge of your marriage and relationship. (Such persons may be required to testify before an immigration officeras to the information contained in the affidavit.) The original affidavit must be submitted and also contain the following information regarding the person making the affidavit: his or her full name and address; date and place of birth; relationship to you or your spouse, if any; and full information and complete details explaining how the person acquired his or her knowledge. Affidavits must be supported by other types of evidence listed above.
Het mag dus ook familie zijn. Als je deze affidavits niet toevoegd aan je pakket zul je een brief krijgen om dit alsnog toe te zenden, anders volgt afwijzing van het verzoek om de conditie op te heffen en worden procedures in gang gezet om je uit de US te verwijderen. Streng maar rechtvaardig lijkt me zo!

Gr. Pieter
#6 - 05-10-2011, 20:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Let even op: als je Amerikaan wilt worden en Nederlander wil blijven, dan moet je op een voor de Nederlandse overheid aanvaarde manier bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt en op die datum getrouwd bent (in de ruime Nederlandse opvatting van dat woord) met een Amerikaans staatsburger(in).

Op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC staat een lijstje met wat je precies moet aanvragen/overleggen (zie onder 'paspoorten'). Redelijk eenvoudig te doen, gewoon lijstje overschrijven en afvinken. En dan naar de ambassade of een consulaat waar ze al die papieren in ontvangst mogen nemen.

Vergeet ook niet om een "Bewijs van behoude van de Nederlandse nationaliteit" aan te vragen. Met dat vodje papier kun je de volgende keer een nieuw Nederlands paspoort aanvragen zonder die hele papierwinkel.

#7 - 06-10-2011, 02:34 uur

Pieter79

Let even op: als je Amerikaan wilt worden en Nederlander wil blijven, dan moet je op een voor de Nederlandse overheid aanvaarde manier bewijzen dat je de Amerikaanse nationaliteit aanneemt en op die datum getrouwd bent (in de ruime Nederlandse opvatting van dat woord) met een Amerikaans staatsburger(in).

Op de website van de Nederlandse ambassade in Washington DC staat een lijstje met wat je precies moet aanvragen/overleggen (zie onder 'paspoorten'). Redelijk eenvoudig te doen, gewoon lijstje overschrijven en afvinken. En dan naar de ambassade of een consulaat waar ze al die papieren in ontvangst mogen nemen.

Vergeet ook niet om een "Bewijs van behoude van de Nederlandse nationaliteit" aan te vragen. Met dat vodje papier kun je de volgende keer een nieuw Nederlands paspoort aanvragen zonder die hele papierwinkel.

Dat is erg waardevolle informatie, bedankt daarvoor!
Een consulaat betekent voor mij een 10-uur trip naar Chicago ben ik bang. Ik wilde er eigenlijk niet teveel tijd en kosten insteken, maar misschien dan maar tegen die tijd combineren met een lang weekend Chicago ofzo...

Gr. Pieter
#8 - 06-10-2011, 19:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Officieel moet je eens in de tien jaar een officiele verklaring afleggen dat je Nederlander wilt blijven als je een dubbele nationaliteit hebt. Bij elk nieuw Nederlands paspoort begint die periode van 10 jaar weer te tellen. In principe zou je dus maar om de 9 jaar (om een veilige marge te houden) een nieuw Nederlands paspoort moeten halen. Maar voor alle zekerheid is het natuurlijk beter om altijd een geldig Nederlands paspoort te hebben, dat betekent dus elke vijf jaar een reisje naar het dichtsbijzijnde consulaat (hoe ver dat ook is). Maar volgens mij is dat wel de moeite waard. Vooral als je in de VS geboren kinderen hebt, die via jou ook Nederlander kunnen worden en blijven. Familieuitstapje dus elke vijf jaar.
#9 - 06-10-2011, 21:53 uur

Pieter79

Bedankt voor deze aanvullende info!
We zullen tegen die tijd maar eens zien hoe en wat, elke 5 jaar blijft toch enigszins een verplichting om zo'n lange trip te maken. Zeker als je toch al niet zoveel vrije dagen hebt... :-\

Gr. Pieter
#10 - 07-10-2011, 19:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15