Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

I-94 nog in paspoort na vertrek (in 2002!)

Discussie gestart

Tompy

lol ;)
Ben toch echt van plan om in Oktober een jaar in de USA te blijven ;)
#16 - 02-07-2005, 17:16 uur

Jez

 ;D Dat valt me van je tegen, Cheif; ik had verwacht dat je (gezien je "bui") zou antwoorden: Een jaar in oktober? Oktober duurt toch maar 31 dagen............?
 ;D ;D ;D ;D ;D
#17 - 03-07-2005, 11:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tompy

haha en als Chief het niet doet doe jij het wel he ;)

Nee ik bedoelde dus " vanaf november rond de 25ste ( is het btw ) 2005 tot december 2006 er te blijven :P
#18 - 03-07-2005, 12:53 uur

Jez

 ;) ;D
#19 - 03-07-2005, 13:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

lol ;)
Ben toch echt van plan om in Oktober een jaar in de USA te blijven ;)

Uhhh... mijn reaktie was nog voor die opmerking over 1 jaar in de maand Oktober!!!  :-\

HAHA  ;D ;)
#20 - 03-07-2005, 20:42 uur

Tompy

weet ik :P
hahaha  ;D
#21 - 03-07-2005, 22:26 uur

Jez

Ik ook, hihihi. Maar ik dacht, Cheif komt daar vast wel op terug LOL
#22 - 04-07-2005, 00:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik ook, hihihi. Maar ik dacht, Cheif komt daar vast wel op terug LOL

Hahaha... nu wel! LOL!

Nee, ik moet je een extra bonus punt geven Jez... Ik had het zelf nog niet eens gezien! Je was me voor! LOL!

 ;D ;)
#23 - 04-07-2005, 19:01 uur

Jez

 ;D ;D ;D ;D ;D
#24 - 04-07-2005, 21:08 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Emigreren USA

Het is mij ook gebeurd en je moet in ieder geval aan kunnen tonen dat je op tijd het land uit bent gegaan (binnen 3 maanden) door middel van bijvoorbeeld een credit card betaling bij een winkel in Nederland, een bankafschrift, je verzint het maar. Ik nam die brief die ik gestuurd heb ook mee naar Amerika toen ik ging emigreren om zeker te zijn dat ik kon laten zien dat ik alles gedaan had wat moest.

http://geocities.com/immigreren

http://emigreren.web-log.nl
#25 - 03-08-2005, 04:14 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Tompy

Nou ik heb er nog steeds niks over gehoord  ??? :o :'(. Dus maar hopen dat het geen problemen op gaat leveren.

Denk het niet hoor, heb alle  tickets en boardingspassen nog, en heb het geluk dat ik naar brazilie ben geweest binnen 3 maanden tijd ;)

Dus komt goed :)
#26 - 15-08-2005, 15:24 uur

Jill

ik ben NET terug van NY (deze ochtend) en ook bij mij hebben ze het groene kaartje er niet uitgehaald... Dat zal dan een brief sturen worden, zeker? Zou de boardingpass en het groene kaartje alleen genoeg zijn?

Is het bij iedereen die dit meegemaakt heeft goedgekomen?
#27 - 03-07-2006, 03:15 uur

Jill

oh, en heeft iemand z'n brief nog, zodat ik een beetje een idee heb van wat ik moet schrijven? ik mag technisch gezien nog tot 12 september in de VS zitten, maar wil het zo snel mogelijk oplossen zodat ik me geen zorgen hoef te maken.
#28 - 03-07-2006, 03:17 uur

marleencolorado

Ik heb het verschillende malen meegemaakt dat het kaartje er niet uit was gehaald. Heb nooit een brief gestuurd en nooit problemen gehad. Afgelopen keer gaf ik bij het inchecken mijn paspoort en de stewardess haalde het er uit, maar toen ze zag dat ik nog geen stoel in het vliegtuig had en dat bij de gate zou krijgen stopte ze het weer terug. Bij de gate kreeg ik netjes een stoel maar daar werd het kaartje er niet uitgehaald. Toen heb ik er wel naar gevraagd. De stewardes zei: je kunt het er zelf uit halen en weggooien. Ik stond hier een  beetje van te kijken. Zij leveren deze kaartjes namelijk niet in maar de gegevens dat je het land hebt verlaten via het incheck systeem. De kaartjes gaan bij hen ook zo de prullenbak in. Bij binnenkomst wordt je datum van vertrek geregistreerd, en wanneer je weg gaat worden deze gegevens bewaard.

Zelfs toen ik een studentenvisa voor een jaar had was het extra papiertje (wit) er niet uitgehaald. Ik was toen wel een beetje in paniek omdat er op stond dat hij ingeleverd had moeten worden. Na wat telefoontjes met mijn uitwisselingsorganisatie, bleek het geen probleem het kaartje er zelf uit te halen. Dit is vier jaar geleden (dus na 9-11), en ben sindsdien elk jaar twee keer terug geweest (waar bij 50% van de vluchten het groene kaartje er ook niet was uitgehaald).

Dit is mijn ervaring. Ik denk dat het logisch is dat je geen reactie krijgt op de brieven want als ze dat bij iedereen moeten doen dan hebben ze er een fulltime baan bij.
#29 - 03-07-2006, 09:24 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

B-man

Ik zou het toch maar even navragen, is niet iets waar je risico's mee moet nemen. Tegenwoordig kun je bij de gate je eigen foto en vingerafdrukken laten maken als je het land vermaakt (heet "US Visit" of zoiets). Dan wordt er ook in het systeem vermeld dat je het land verlaat als het goed is. Het groene kaartje bestaat natuurlijk ook nog dus die moet eigenlijk ook ingeleverd worden. Ik geloof dat je hem naar het consulaat kunt sturen. Maar wees niet bang, al zou je hem niet inleveren dan kun je wel bewijzen dat je niet meer in de VS was na de 90 dagen en dat je het land hebt verlaten (heb je nog een boarding pass, afschriften, etc dan is dat namelijk geen probleem heb ik vernomen)

B-man
#30 - 03-07-2006, 13:05 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15