Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met USAFIS.org?

Discussie gestart

Chiefram

Een vriend van mij wil ook naar de US en heeft zich (dom, maar dat weet hij nu) ook bij USAFIS laten inschrijven!

Je wilt niet geloven welke email hij vorige maand (!!) van USAFIS kreeg:

"U bent gekwalificeerd om voor de DV2005 Green Card in aanmerking te komen door zo spoedig mogelijk het bedrag van "???" over te maken. Wij zullen u dan ook voor de DV2006 Green Card aanmelden."

Daarna hadden ze het over extra kosten als ze ook de DV2007 wilde doen...

Man, de 2005 en 2006 zijn allang voorbij en over!!!!

Ik had hem al gezegd dat alle mensen van de DV2005 al lang en breedt in de USA zitten!!! De DV2006 is allang gesloten...

En het ergste is: ze hebben (maar of dat ook bij USAFIS is durf ik niet te zeggen) als ruim 450 euro betaald voor een 'intake' gesprek. Volgens mij was dis USAFIS...

Ik bedoel maar...  >:(
#31 - 03-08-2005, 16:35 uur

coulthard

Hello peoples,

Damn, wat baal ik hiervan! Heb me afgelopen voorjaar samen met een vriend ingeschreven via USAFIS voor 4 jaar.    :-[  
Is er iemand die mij kan vertellen wat nu te doen, heb het ondertussen helemaal gehad in Nederland en wil zo snel mogelijk naar de US. Is het nu bijvoorbeeld nog mogelijk om zelf in te schrijven voor de lotterij zonder in problemen te komen? Zou die Aquagirl ook nog effe willen reageren, wante, ben op dit moment behoorlijk pissed en wil graag mijn geld terug.
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”


 
#32 - 05-08-2005, 08:24 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

FreezeM

Iedereen die problemen USAFIS heeft die niet adequaat worden opgelost zou ik willen vragen ondestaande te lezen en actie te ondernemen. Niet alleen voor jezelf maar ook om anderen te beschermen.

Citaat
The FTC works for the consumer to prevent fraudulent, deceptive and unfair business practices in the marketplace and to provide information to help consumers spot, stop, and avoid them. To file a  complaint (https://rn.ftc.gov/pls/dod/wsolcq$.startup?Z_ORG_CODE=PU01) or to get free information (http://www.ftc.gov/ftc/consumer.htm) on consumer issues, visit www.ftc.gov or call toll-free, 1-877-FTC-HELP (1-877-382-4357); TTY: 1-866-653-4261. The FTC enters Internet, telemarketing, identity theft, and other fraud-related complaints into  Consumer Sentinel, a secure, online database available to hundreds of civil and criminal law enforcement agencies in the U.S. and abroad.
bron:http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/alerts/lottery.htm
#33 - 05-08-2005, 08:58 uur

visuar

coulthard: het is gevaarlijk om *ook* zelf mee te doen omdat er een erg grote kans bestaat dat je aanvraag dan dubbel gedaan wordt (als USAFIS inderdaad je aanvroeg doet). In dat geval is je aanvraag al gelijk invalid en doe je zowiezo niet (meer) mee. Helaas krijg je over dit soort zaken nooit een bericht van de US government.

Je zult nooit weten waarom je niet ingeloot bent. Gegevens onvolledig, onjuist, foto niet goed, post verdwenen of simpel weg niet ingeloot. We'll never know.

Dus als je de garantie hebt dat USAFIS je aanvraag niet (meer) doet dan kan je zelf mee doen. Anders is het een (nogal grote?) gok...
#34 - 05-08-2005, 10:21 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

coulthard

Visuar en FreezeM; bedankt voor de snelle reactie, ga denk ik maar zoveel mogelijk proberen een antwoord te krijgen van die organisatie om te kijken of er nog wat te redden valt.   :-\  

#35 - 05-08-2005, 12:37 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

Chiefram

Je krijgt geen antwoord en je krijgt ook je geld niet terug, sorry.

Wel dient USAFIS de aanvragen dus klaarblijkelijk wel in... ik heb namelijk iemand met wie ik mail die de DV2006 gewonnen heeft (Nederlands gezin) en die via USAFIS heeft gedaan.

Maar ook hier wil je niet weten welke telefoontjes/emails etc ze krijgen om (nog steeds) geld af te troggelen en deze mensen in de waan laten dat alles via USAFI 'gekocht' moet worden voor torenhoge bedragen (duizenden euro's bedoel ik dan).

Het heeft ze al heel veel moeite gekost om de officiele brief van KCC te krijgen, zonder eerst 2800 euro over te maken. Lekker slim... USAFIS laat KCC de officiele brieven naar HUN sturen, inplaats van direkt naar de aanvragers... Dan kunnen ze zowat alles met de onwetende mensen doen.

Nogmaals mijn tip: DOE DE AANVRAGEN VOOR DE DV-Lotery ZELF !!!

(Het spaar je echt een hoop kopzorgen en onzekerheid. Iedereen is toch in staat om je naam, adres en geboortedatum en land van geboorte in te geven, of niet soms? Dat is namelijk ALLES. Oh ja... en een digitale pasfoto die je zelfs thuis kunt maken met je eigen digitale kamera).

Maar sta je al bij USAFIS ingeschreven, denk maar niet dat ze je aanvraag uit hun systeem zullen verwijderen. Zelf opgeven betekent inderdaad dat je aanvraag afgewezen wordt.
#36 - 05-08-2005, 15:37 uur

visuar

Het super vervelende is dat je gewoon niet weet of ze wel of niet indienen en je ook geen enkele manier hebt om dat te controleren, te verbieden of te verbeteren (ie, zelf ook insturen).

Sorry voor het slechte nieuws... :-X :-\

Ik zou inderdaad proberen om het bij USAFIS ongedaan te krijgen. Succes!
#37 - 06-08-2005, 22:31 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

usfreak


Jullie hebben steeds over USAFIS?
Is USAVIS wel betrouwbaar?

Ik hoop het wel  :-\
#38 - 08-08-2005, 15:48 uur

Jez

Ehm, NEE!!!
#39 - 08-08-2005, 20:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Emigreren USA

Ben inderdaad ook beetgenomen door USAFIS.org. Alhoewel, beetgenomen is misschien niet het juiste woord. Je kunt namelijk best een Green Card winnen met sommige van deze organisaties, alleen het kost je geld (mij koste het $50,-) en je kans is net zo groot als bij de officiele loterij. Alleen zegt men dat je als je wint bij USAFIS, dat dan een gratis vliegticket krijgt.... Of dat waar is? Ik heb nog geen bevestigende berichten gehoord/gelezen. Men zegt dat het voordeel is dat je je foto's niet digitaal hoeft te sturen, want het kan per normale post. Maar goed, wie heeft er tegenwoordig niet een kennis die een scanner heeft of een digitale camera? (Als je er zelf al geen een hebt)

http://www.geocities.com/immigreren kopje "Workvisa"

Onderaan bovenstaande link staat precies hoe het in zijn werk gaat via de officiele manier.

Ik kreeg onlangs (na vorig jaar verloren te hebben in de loterij en niks meer gehoord te hebben) dit mailtje van hen.

************************
Dear Nico,

Thanks for being a valuable USAFIS member.

As the leading provider of the Green Card program application services,
USAFIS Organization is committed to the highest level of customer satisfaction.

In order to improve our level of service, and to maintain your membership status,
we kindly ask you to update your contact information.

Ensure your membership, update your information here.

Sincerely,
Dan Gold
Director Customer Satisfaction
USAFIS ORGANIZATION
********************************

Wat een stelletje geldtrekkers! Ik zou gewoon op de normale manier mee doen.

Succes!

[nico]
#40 - 09-08-2005, 03:57 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Dusza

Eigenlijk vind ik al deze ervaringen wel heel erg belangrijk. Vooral omdat ik het toch een beetje wraakroepend vind hoe sommigen worden behandeld. Je moet maar eens een winnaar zijn, en plots nog zo'n onaangekondigde mega-rekening voor je neus krijgen!  >:(

Voor mijn blog http://[email protected] had ik in gedachte om een stukje te schrijven over de Diversity Lottery, en dat het toch vrij simpel is om zélf een aanvraag in te dienen.
Heeft iemand er bezwaar tegen dat ik in die blog dan verwijs naar dit draadje? Kwestie van 'de zoekende mens' even te waarschuwen voor de valkuilen die hij/zij onderweg tegen kan komen?
#41 - 09-08-2005, 09:48 uur

usfreak


Goeie Aktie !!!
#42 - 09-08-2005, 09:51 uur

usfreak

Wel grappig dat ze je waarschuwen voor scams??
http://www.usafis.org/consumer_alert.asp
Lef? of zijn ze zo slecht nog niet?
#43 - 12-08-2005, 08:30 uur

Dusza

Het is natuurlijk een verkoopstaktiek als een anders:
"Pas op, er zitten slechte mensen op de markt die je er in willen luizen.".
En Stomme Pietje denkt dan: alle anderen / een heleboel anderen doen dat, maar DIT kantoor niet, want zij waarschuwen mij. Wat een goed kantoor zeg! Daar moet ik mijn geld aan geven!  
 ;D  ???  :-\
#44 - 12-08-2005, 09:30 uur

Chiefram

Slimme zet trouwens van USAFIS. Het is volgens mij ook de grootste op dit gebied, want als ik zo mijn ogen en oren goed de kost geef, dan heeft zowat iedereen zich hier in geschreven en/of willen laten inschrijven.

Ergens heb ik nog bewondering ook voor de slinkse manier waarop USAFIS te werk gaat.
#45 - 12-08-2005, 15:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15