Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met USAFIS.org?

Discussie gestart

Viking

Er is al een onderwerp geopend door DutchGOP'er, die voelt zich erg dom door zich bij USAFIS.org te hebben aangemeld. Aangezien ik dit ook heb gedaan, kan ik zeker zijn gevoel delen. Want er gaan genoeg geruchten over dit soort bedrijven op internet die als scam worden aangeduid.

Mijn vraag is daarom ook: wie heeft zich via usafis.org ingeschreven en wat zijn de resultaten hiervan tot nu toe?

De kans is natuurlijk klein dat ex-winnaars uit Nederland nog altijd op dit forum, de nog dolende hoopzoekende toekomstige Amerika bewoners, van advies dienen. En nog kleiner dat er iemand die gewonnen heeft via usafis.org hier toevallig kijkt, maar je weet maar nooit. Ook verhalen van mensen die al eerder via dit bedrijf hebben meegedaan en niet gewonnen is natuurlijk informatie, zeker als je al meerdere jaren te vergeefs op die envellop van het KCC wacht..

#1 - 19-05-2005, 17:32 uur

TigersFan

Volgens mij is het echt een complete scam, met post uit Israel en zo. En een vlotgebekte mevrouw die je zo enthousiast krijgt dat je al bijna je koffer in gaat pakken. Bij mij reageren ze nooit op vragen zoals jij schrijft in mijn topic, dus dat valt alweer mee. Ik heb gevraagd of ze me ALSJEBLIEFT uit willen schrijven zodat ik gewoon de volgende keer op eigen houtje mee kan doen. Dan houden ze dat geld maar, dan probeer ik het zelf wel.

Chiefram heeft wel goede ervaringen met een bemiddelingsbedrijf geloof ik, die zou ik misschien ook aanwenden.
#2 - 31-05-2005, 10:12 uur

FreezeM

@DutchGOPér: hebben ze je ook uitgeschreven? Want stel dat ze toch inzenden namens jou!
#3 - 31-05-2005, 13:09 uur

TigersFan

krijg dus NUL reactie. Ik hoop dus maar dat ze niet inzenden. Maar ze hebben geen foto dus ik hoop dat ze daar om gaan vragen en ik dan zeg dat ze op moeten kazen... ;)

Moet er maar op hopen, c'est tout... :(
#4 - 31-05-2005, 13:44 uur

Chiefram

Als ze geen foto hebben, kunnen ze je ook niet inzenden!

Maar hebben ze dan nooit om een foto gevraagd dan?
En wel je geld aangenomen?

Dan klopt er inderdaad iets niet.
#5 - 31-05-2005, 16:19 uur

TigersFan

Als ze geen foto hebben, kunnen ze je ook niet inzenden!

Maar hebben ze dan nooit om een foto gevraagd dan?
En wel je geld aangenomen?

Dan klopt er inderdaad iets niet.


Dat vinnik dus ook. Al kan je die zelf geloof ik op hun site wel uploaden, maar als je ze geld voor diensten betaald, mag daar ook wat tegenover staan, toch? Althans da's mijn mening...
#6 - 31-05-2005, 18:25 uur

Viking

het is ook nog niet zo lang dat ze op vragen reageren. Want ik heb in het verleden ook al verschillende malen geprobeerd iemand te laten reageren, maar dat lukte nooit. Nu wel, door die optie in hun site te gebruiken. En duidelijk te zijn dat je geen genoegen neemt met van die standaard antwoorden die ze in eerste instantie sturen..

Laat me weten als het je gelukt is om uit te schrijven, zit er ook wel aan te denken... aangezien jij de enige bent die met hen zaken heeft gedaan op dit forum naast mezelf dan..   :-[

#7 - 01-06-2005, 02:35 uur

Viking

En inderdaad vreemd, dat ze nooit gevraagd hebben om je foto te uploaden. Of heb je alleen van die standaard irritante mailtjes gekregen waarin verteld werd dat je profiel niet compleet was...

In ieder geval hoef je niet bang te zijn dat zij iets hebben ingeleverd en zullen gaan doen, op deze manier. Want dan zou je ook bericht gehad hebben. Want dit is bij mij het geval geweest. Een klein emailtje waarin vermeld werd dat m'n profiel goedgekeurd was en ingestuurd zou worden.

Oftewel ik zit in hun systeem om 4 jaar ingestuurd te kunnen worden.. en dus 4 jaar waarvan ik geen idee heb of het werkelijk gaan gebeuren...

Maar probeer zeker je geld terug te krijgen, dat moet mogelijk zijn!
#8 - 01-06-2005, 02:39 uur

Viking

nog een interessante site gevonden: http://www.mygreencard.com/review.php

hierop worden al die bedrijven beoordeeld. Ook zij vermelden al dat het onmogelijk is te controleren of bedrijven werkelijk de invraag indienen. Er zijn een aantal bedrijven die negatieve punten hebben gepakt, maar daar staat usafis.org heel slim niet bij. Maar dat zegt helaas nog niet veel...
#9 - 01-06-2005, 02:57 uur

Chiefram

Misschien dat nu toch meer mensen begrijpen dat je het beter zelf in de hand kunt houden door zelf je aanvraag (gratis) in te dienen...
#10 - 01-06-2005, 03:42 uur

aquagirl

hallo,

ik ben met usafis in the lotterij gekomen 2 jaar geleden en nu heb ik mijn green card. ze hebben me met dat gehelpt.
#11 - 01-06-2005, 16:51 uur

aquagirl

ok, ik zal jullie de waarheid zeggen. ik werk voor usafis en ik kan zeggen dat we een echte organizatie zijn en we zijn helemaal geen "scam". ik weet dat mijn nederlands niet zo goed is...
#12 - 01-06-2005, 16:58 uur

Chiefram

Nu je hier dan toch bent, waarom reageren jullie dan niet op de vragen van jullie klanten? Het zijn wel de mensen die er voor zorgen dat jullie brood op de plank hebben en op deze manier van (niet) reageren maken jullie niet snel nieuwe klanten. Je ziet het, er is nu al onrust uitgebroken op dit forum als het over jullie organisatie gaat.
#13 - 01-06-2005, 18:37 uur

TigersFan

Dit klinkt als een nog ergere scam dan USAFIS zelf..  ;)
#14 - 01-06-2005, 19:46 uur

aquagirl

ik werk in de telemarketing, niet in the "service client", ik weet niet waarom ze je niet antwoorden. maar ik weet dat we veel tevreden klanten hebben. en we hebben elke dag nieuwe klanten.als je wilt geef me jouw e-mail adress of jouw unique nummer en ik zal aan de service client zeggen om je te bellen.
#15 - 01-06-2005, 20:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15