Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met USAFIS.org?

Discussie gestart

Pieter79

@Anouk

Ik zou ze een e-mail sturen en zeggen dat ze het geld kunnen houden maar dat je absoluut niet meer ingeschreven wil worden. Verzin anders dat je binnenkort gaat verhuizen en dat je niet meer naar Amerika wil ofzo. Vraag dan om een bevestiging zodat je weet dat ze je niet meer inschrijven.

Hier op het forum staat info over waar je je gratis kunt inschrijven, hopelijk schaffen ze de DV-Lottery niet af.

Nog een tip, als je ECHT naar de USA wil, kun je misschien beter op zoek naar een geliefde aan de andere kant van de grote plas........ Dit is waarschijnlijk de snelste manier (als je nog geen vriend hebt natuurlijk ;))
#91 - 09-07-2006, 15:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Citaat
Ik heb me er al bij neergelegt dat ik m'n geld al kwijt ben, dat is natuurlijk allang gebruikt voor bommen om de Palestijnen te bombarderen ofzo.. Geen idee wat ze in Israel met geld doen,maar daar lijkt het op in ieder geval..

Sorry hoor, maar deze bovenstaande opmerking slaat kant nog wal! Het is niet Israel dat de Palestijnen bombardeert, maar de Palestijnen die raketten op Israel afvuurt. Israel slaat alleen terug. Daarnaast zal er niet 1 cent van je geinvesteerde bedrag aan oorlog worden uitgegeven door USAFIS. Voortaan even nadenken wat je schrijft, want met een dergelijke opmerking werk je mee aan een totaal verkeerd beeld te kweken wat Israel betreft.  ;)

Maar om verder op je vraag antwoord te geven: je bent je geld bij USAFIS niet kwijt. Ze sturen (is mijn ervaring) je aanvraag voor de Green Card wel degelijk in en bellen je persoonlijk op als je 'gewonnen' hebt. Maar DAARNA moet je heel goed uitkijken, want de brief die ze dan naar je huis sturen bevat een boekje waarin staat dat ze je aanvraag verder in behandeling willen nemen voor enige duizenden euro's.

Omdat die brief die ze je opsturen ALLEEN het voorblad is met de je toegwezen case-nummer, kun je er zelf verder niets mee. Ze zijn bij USAFIS dus wel zo slim om de formulieren die je moet invullen (DS formulieren) en de bladzijden waarin staat met welke bewijzen je op de proppen moet komen bij het Amerikaans Consulaat in Amsterdam, NIET mee te zenden. Op deze manier weet je dus niet wat te doen en veel mensen betalen dan voor alle zekerheid maar die duizenden euro's, omdat ze hun kans niet willen verspelen.

Had USAFIS al die formulieren en papieren er wel bij gedaan, dan zou niemand ze extra betalen omdat het zo ontzettend simpel is om het zelf te doen.

Met andere woorden: Je doet wel mee, maar als je wint zul je zelf moeten zorgen aan kopieen te komen voor wat betreft de eisen en de formulieren die je nodig hebt in ingevuld terug moet sturen downloaden van de originele website die KCC je geeft als je ze gebeld hebt.
#92 - 10-07-2006, 05:52 uur

Amsterican

Hier meld zich weer een slachtoffer.. In mijn totale ontwetendheid heb ik me ook opgegeven bij USAFIS :'( Zo'n week geleden ongeveer.. En dan ook nog eens voor 4 jaar!! Ik had me geen idee dat ze, zou je winnen, ze mensen ook nog eens duizenden euro's proberen af te troggelen..

Ik had ook beter kunnen weten.. Zelf ben ik 2 keer met de ambassade hier in Nederland in "aanvaring" geweest en zelfs een visa krijgen gaat al moeilijk - dus waarom zou een greencard krijgen zo supermakkelijk zijn, toch? En dat word geregeld vanauit Israel? Ja, ik ben officieel een dom rund!! Ik weet beter gewoon.. stupid

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen nu? Hoe schrijf ik me uit voor zoiets.. Ik heb me er al bij neergelegt dat ik m'n geld al kwijt ben, dat is natuurlijk allang gebruikt voor bommen om de Palestijnen te bombarderen ofzo.. Geen idee wat ze in Israel met geld doen,maar daar lijkt het op in ieder geval.. Kan iemand mij helpen please?!

Wow, wat een idiote comment zeg!  Ik hoop dat je er wel bewust van bent dat veel Amerikanen (zoals ik) Joods zijn en dat er veel Israelische immigranten en Amerikanen hier in vele steden en dorpen in de USA wonen. 

Please don't move here, we've got enough native born bigots, we certainly do not need foreign ones!
#93 - 10-07-2006, 07:13 uur

FreezeM

Ach, je weet niet wat je niet weet he.... kan je ook niets aan doen. Als je de betaling nog terug kunt draaien zou ik dat doen. En anders geen foto aanleveren en je gegevens in hun systeem veranderen zodat ze niet namens jou een inschrijving kunnen doen. Vervolgens doe je zelf gewoon gratis mee via de officiele weg.... wel zonde van het geld maar dan heb je wel alles weer zelf in de hand.
#94 - 10-07-2006, 08:52 uur

Anouk

Geintjes kunnen ze hier ook al niet tegen dus.. Maar goed ??? Amsterican, ik heb jouw toestemming niet nodig om ergens heen te gaan.. Ik heb verder niks tegen Joodse mensen, donkere mensen, of wat voor mensen dan ook, behalve terroristen dus.. We zijn allemaal roze van de binnenkant - who cares? Het was een g-e-i-n-t-j-e..


Wat kan ik dan het beste doen? Afwachten zoals Chiefram zei of alles stopzetten zoals FreezeM zei? Ik heb m'n foto trouwens al wel opgestuurd bloos Als ik ga afwachten en krijg die formulieren thuisgestuurt, behalve die ik dus nodig heb - is er dan een manier om die benodigde formulieren te krijgen zonder al dat geld?
#95 - 10-07-2006, 12:08 uur

roonlimburg


Wat kan ik dan het beste doen? Afwachten zoals Chiefram zei of alles stopzetten zoals FreezeM zei? Ik heb m'n foto trouwens al wel opgestuurd bloos Als ik ga afwachten en krijg die formulieren thuisgestuurt, behalve die ik dus nodig heb - is er dan een manier om die benodigde formulieren te krijgen zonder al dat geld?

Wanneer je geselecteert zou worden en je alleen de brief zonder forumulieren zou ontvangen, dan kan je KCC bellen, je hebt immers wel het bewijs dat je geselecteerd bent dan, zij sturen je het pakket dan nogmaals op. Een tweede mogelijkheid zou misschien zijn om de benodigde formulier te downloaden, alhoewel ik niet weet of alle benodigde forumulieren via internet beschikbaar zijn.
#96 - 10-07-2006, 14:29 uur

FreezeM

Geintjes kunnen ze hier ook al niet tegen dus..
Je zou je ook kunnen afvragen of dat "geintje" wel grappig en gepast is. In mijn ogen is hij dat niet en zou een excuus eerder op zijn plaats zijn dan kritiek op andermans gevoel voor humor. Maar dat is je eigen keus.

Verder lijkt het me verstandig het onderwerp Israel op een ander forum te bespreken en hier weer terug te gaan naar USAFIF.
#97 - 10-07-2006, 21:36 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2006, 21:38 uur door FreezeM »

Anouk

I moved on already ;)


Bedankt voor het antwoord iedereen ;) Maar nog 1 vraagje bloos Of misschien kan ik die beter stellen als ik ooit geselecteerd word.. To be continued... Hopefully..
#98 - 11-07-2006, 00:03 uur

Chiefram

Nee hoor Anouk, je mag rustig je vragen stellen. Ik kan me voorstellen dat het ingeschreven zijn bij USAFIS je niet helemaal lekker zit, maar een vriend van mij heeft ook via de DV2007 'gewonnen', ondanks mijn advies om het NIET bij dit bedrijf te doen heeft hij het toch gedaan en heeft hij nog gewonnen ook.

Toevallig schreef hij mij zojuist dat KCC alsnog de achtergehouden formulieren en pagina's met instrukties hebben nagezonden. Is van KCC heel erg netjes. Overigens had hij de formulieren al van Internet gedownload en opgestuurd. Uiteindelijk, na wat extra werk komt het dan toch nog wel goed.

Hmmm... dan moet mij ook nog iets anders van het hart. Die vriend van mij heeft dus met USAFIS meegedaan en OOK zelf direkt ingeschreven op de officiele en gratis website van de government. Ze zijn er dus niet uitgepikt door een dubbele inschrijving. Ik weet niet of ikzelf dit risiko wil nemen, maar het heeft hun wel goed gedaan.
#99 - 11-07-2006, 02:58 uur

Anouk

Als ze er dus niet uitgepikt zijn voor dubbele inschrijving, dan is dat toch niet nodig om je 2 keer in de schrijven, lijkt mij? Over wel risico heb je het precies? Of kan het voorkomen dat de ene inschrijving de andere cancelled ofzo?


Ik ben vanochtend trouwens nog m'n bed uitgebeld door usafis ::)Of ik die Immigration Bible wou ???



Mijn verdere vragen waar ik het over had zouden dan over het KCC gaan.. Ik kan nu wel allemaal dingen gaan vragen, maar dat heeft nu toch geen zin lijkt mij.. Ik wacht daarmee tot ik win ofzo, mocht dat ooit gebeuren.. Maar goed - 1 vraagje dan, en gelijk een domme - wat is het KCC? En krijg je daar zowiezo mee te maken, ook al doe je alles met de officiele site..

Trouwens, zit die vriend van jou inmiddels in Amerika? Dan is er misschien toch nog hoop aan het eind van die scam-tunnel..
#100 - 11-07-2006, 11:40 uur

FreezeM

Anouk... Je mag natuurlijk maar één keer inschrijven voor de Lottery van een bepaald jaar. Wanneer ze je betrappen op twee inschrijvingen doe je niet meer mee.
hier vind je een uitleg van de hele DV procedure (dank aan Dusza). Daar staat precies wanneer je met KCC te maken krijgt en wie dat zijn.
#101 - 11-07-2006, 12:51 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2006, 12:55 uur door FreezeM »

Chiefram

FreezeM was al voor met het antwoorden, dus rest mij nog een vraag te beantwoorden:

Nee, onze vrienden zitten (nog) niet in Amerika. Ze hebben recentelijk te horen gekregen dat ze in de 'molen' zitten en moeten nu keurig netjes hun beurt afwachten tot de procedure (interview op het Consulaat in A'dam) in werking wordt gesteld. Dit kan pas gebeuren als ze over enige maanden de tweede brief van KCC ontvangen met instrukties. Dit zal ongeveer 4 tot 6 weken voor het Interview zijn.
#102 - 11-07-2006, 16:40 uur

Anouk

Dank je FreezeM en Chiefram voor alle moeite cheer


En succes gewenst voor die vrienden van je Chiefram ;)
#103 - 11-07-2006, 23:21 uur

Chiefram

Dank je FreezeM en Chiefram voor alle moeite cheer

En succes gewenst voor die vrienden van je Chiefram ;)

Bedankt en graag gedaan hoor!  :)
#104 - 12-07-2006, 02:18 uur

brius

Heb net dit topic gelezen.... helaas een week te laat  stupid  stupid  embarressed!!!! heb gelukkig nog niks ingevuld dus hoop dat ik gewoon kan mee doen via de juiste weg (gratis)  ::) Toch nog een vraagje: weet iemand waarom er een link naar deze website is, hier op dit forum??? ik dacht als er hier een link is dan zal het wel goed zijn.. stupid  stupid
btw het is wel een goed leermoment op lange weg naar hopelijk een greencard. je komt er met vallen en opstaan dus dit is voor mij een diepe duikeling  embarressed   
#105 - 05-08-2006, 06:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15