Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

immigratie naar Calefornie

Discussie gestart

Cees

 8) Ben me een beetje aan het orienteren !
     Heb het idee om een bedrijf te  starten in Calefornie  Los Angeles
     Wie heeft hier ervaring mee ?
     Klopt het dat voor Calefornie er een eis is van 500.000 dollar bedrijfsinvestering,
     en dat je 2 Amerikanen werk moet geven?
     Kun je hier als buitenlander onroerend goed kopen?
     Kun je je hele gezin mee nemen, weet iemand hoe het gaat.
     Ik gaan met mijn gezin over een maand naar Calefornie om ons te orienteren. dus alle mogelijke info is welkom.
     
                               Groetjes Cees.
#1 - 04-06-2006, 23:40 uur

bgroeneveld

Om je te helpen is een beetje meer informatie nodig: wat voor soort bedrijfje? Wat voor ervaring heb je in die branche? Hoeveel geld breng je mee ($500.000 minstens om te investeren, plus natuurlijk wat geld om de eerste maanden zonder inkomsten te overleven).

Je moet overigens werk geven aan tien wettige Amerikanen.

Maar dit is slechts een begin, er zijn hier mensen die ECHT ervaring hebben in wat je moet doen/laten.

Maar nogmaals: je moet dan wel wat meer informatie geven.
#2 - 05-06-2006, 02:32 uur

Dusza

Cees, zoek hier op het forum eens even naar de postings van PBBI. Ik denk dat je dan al véél wijzer gaat zijn!
#3 - 05-06-2006, 11:47 uur

PBBI

8) Ben me een beetje aan het orienteren !
     Heb het idee om een bedrijf te  starten in Calefornie  Los Angeles
     Wie heeft hier ervaring mee ?
     Klopt het dat voor Calefornie er een eis is van 500.000 dollar bedrijfsinvestering,
     en dat je 2 Amerikanen werk moet geven?
     Kun je hier als buitenlander onroerend goed kopen?
     Kun je je hele gezin mee nemen, weet iemand hoe het gaat.
     Ik gaan met mijn gezin over een maand naar Calefornie om ons te orienteren. dus alle mogelijke info is welkom.
     
                               Groetjes Cees.

De eis voor een bedrijfsinvestering hangt af van het soort visum dat je aan wilt vragen. Je haalt nu 2 visa door elkaar, EB5 en E2. Voor een E2 moet je aan 2 Amerikanen werk verschaffen, voor een EB5 10. Overigens klopt het investeringsbedrag niet, 500K is alleen in gebieden met bijv. werkgelegenheids achterstand, daar kan ik Californie nu niet echt bijtellen. En stel dat er een gebied is waar dit zou gelden, die gebieden zijn aangewezen, dan weet ik niet of je er wel zou willen zitten om als Europeaan je bedrijf op te bouwen.

Ja, je kunt als buitenlander gewoon onroerend goed kopen en ja, als je een visum hebt kun je je hele gezin meenemen.
#4 - 05-06-2006, 12:06 uur

Cees

 8) Hallo Hier ben ik weer bedankt voor de reactie's.
     Op de vraag wat ik wil gaan doen is het antwoord  kleinschalige projectontwikkeling,
     bouwen van woningen en dan verkopen.( 2 tot 3 man personeel is meestal voldoende )
     ander personeel wordt meestal ingehuurd
     Ik lees ook dat 500.000 niet genoeg is moet dat dan een miljoen zijn ?
     En ik lees dat je op het ene visum 2 man moet laten werken en op het andere 10 begrijp ik dat goed.
     Snap ik niet goed,
     Ik hoop dat je me nog wat verder kunt helpen.
     Alvast bedankt Cees
#5 - 05-06-2006, 18:07 uur

Cees

 8) Nogmaals met Cees

Ik heb gezocht onder EB5  ,Zoals ik heb gelezen heb je hiervoor  1.000.000 dollar nodig  en 525000 in projecten stoppen welke worden aangewezen.
Het klinkt misschien een beetje stoeverig maar hieraan kan ik wel voldoen.
Ik neem aan dat dit ook voor Calefornie geld.
En weet iemand meer te vertellen over projecten van de 525.000 dollar?
Gaat dit echt zo gemakkelijk?
 Mijn vrouw ziet  zichzelf al in een rode mustang cabrio over de sunset boulevard rijden,
en de 9 maanden per jaar klote weer achter zich latend.
Of zien we iets over het hoofd.

Groetjes Cees
#6 - 05-06-2006, 22:45 uur

Wop

8) Nogmaals met Cees
 Mijn vrouw ziet  zichzelf al in een rode mustang cabrio over de sunset boulevard rijden,
en de 9 maanden per jaar klote weer achter zich latend.
Of zien we iets over het hoofd.

Groetjes Cees

Ja , 11 maanden klote weer..  ;D ;D
( sorry  ;))
#7 - 06-06-2006, 08:53 uur

hollandranch

Hoi Cees, wij zijn ook bezig met een E2 visum en je kan het beste uitgaan van een investering van rond 100.000 dollar en voor 2 Amerikanen werk verschaffen. Dit is niet de exacte eis maar een indicatie, in bepaalde gevallen kan je hier van afwijken, maar maakt de visumaanvraag wel moeilijker. California is verschrikkelijk duur qua aanschaf van onroerend goed en belasting, voor ons al een reden om niet naar California te gaan, daarnaast maakt Schwarzenegger er een zooitje van met regels zoals niet roken op het strand, maar iedereen een andere smaak  2006-20 succes, Hans
#8 - 06-06-2006, 09:27 uur

PBBI

Citaat
Ik heb gezocht onder EB5  ,Zoals ik heb gelezen heb je hiervoor  1.000.000 dollar nodig  en 525000 in projecten stoppen welke worden aangewezen.
Waarschijnlijk heb je dit gelezen op de site van een emigratie bureau, het is nl. geen 525.000 maar 500.000 wat je zou moeten investeren in gebieden die daarvoor aangewezen zijn. Ik heb geen idee of dit gaat werken, dat van die projecten. Ik heb daarover contact gehad met onze visum advocaat en die gaf aan om mij daar verre van te houden omdat er een behoorlijk aantal mensen zijn die niet gekregen hebben wat ze verwachten van dit soort projecten en wat ze voorgespiegeld werd.
De wet is simpel, je investeerd afhankelijk van het geografische gebied tussen de 500K en 1.000.000 en bied werkgelegenheid aan minimaal 10 Amerikanen en je kunt een EB5 visum aanvragen. Via een EB5 visum kun je na 18 maanden een greencard aanvragen, met een E2 zoals Hollandranch aangeeft kan dit niet. Voor een E2 hoef je 'maar' 100K+ te investeren en werk te bieden aan 2 Amerikanen.

Employment Fifth Preference (E5)

Employment Creation Investors receive 7.1 percent of the yearly worldwide limit. All applicants must file a Form I-526, Immigrant Petition by Alien Entrepreneur, with the BCIS. To qualify, an alien must invest between U.S. $500,000 and $1,000,000, depending on the employment rate in the geographical area, in a commercial enterprise in the United States which creates at least 10 new full-time jobs for U.S. citizens, permanent resident aliens, or other lawful immigrants, not including the investor and his or her family.
#9 - 06-06-2006, 15:23 uur

bgroeneveld

Ah Ahhnold doet dus eindelijk eens wat goeds: niet roken op het strand! Prachtig. Er wordt nog veel te veel gerookt.
#10 - 06-06-2006, 15:40 uur

hollandranch

Ah Ahhnold doet dus eindelijk eens wat goeds: niet roken op het strand! Prachtig. Er wordt nog veel te veel gerookt.


Denk dat het complete onzin is zegt deze niet-roker vooral omdat het stikt van de booreilanden voor de kust van LA die gigantisch de stranden vervuilen, maar vind het vooral erg dat mensen steeds meer wordt verboden en multinationals hun gang maar gaan, denk dat het probleem in dit geval compleet verkeerd wordt aangepakt.
#11 - 06-06-2006, 15:44 uur

bgroeneveld

Beide verbieden, dus.

Maar roken ergert mij al vele, vele jaren. De vrijheid van een roker houdt op waar mijn mond en neus beginnen. En ik vind dat ik meer recht heb op het ontbreken van rook op de plaatsen waar ik vertoef, dan een roker op zijn of haar sigaret.
#12 - 07-06-2006, 00:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15