Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Immigration en handicap

Discussie gestart

Hans

Hallo, we gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika. Met ons mee gaat onze autistische zoon van 20 die maar een zeer beperkt taalgebruik in het nederlands heeft laat staan in het engels. We zien nogal op tegen eventuele problemen bij de immigration omdat hij de vragen over herkomst, bestemming, werk en dergelijke mogelijk niet begrijpt.
Heeft iemand ervaring hiermee ?

Hans
#1 - 30-03-2007, 05:43 uur

hollandranch

Ik ga ervanuit dat je niet gaat emigereren, maar met vakantie gaat!! Ik vrees wel dat je een soort verklaring moet hebben gezien de leeftijd van je zoon want anders zouden terroristen of smokkelaars geruik maken van handicaps etc. Kan best een lastig verhaal zijn, succes
#2 - 30-03-2007, 05:52 uur

Tink

Een brief van een behandelend arts met een verklaring over de conditie van je zoon, officeel vertaald  in het Engels, zou je problemen moeten oplossen.

Je kunt altijd even een bellen met de US ambassade  in NL die wellicht een meer gedetaileerde oplossing weten.

http://thehague.usembassy.gov/embassy.html

#3 - 30-03-2007, 09:19 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Hans B

Ik heb geen gehandicapte kinderen en ik denk dat zeker de oudste beter Engels spreekt dan mij, maar als wij bij de immigration komen en aan de beurt zijn, gaan wij als gezin (4 personen) meteen naar de beambte toe. Ik doe dan meestal het woord. Alle paspoorten, vingerafdrukken, foto's van ons worden dan genomen. Stempeltje en wegwezen.

Hans
#4 - 30-03-2007, 12:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

dreamer

misschien totaal off-topic, maar mag ik vragen welke vorm van autisme je zoon heeft? zelf heb ik namelijk ook een vorm van autisme (syndroom van Asperger), en mede daardoor ben ik daar toch altijd benieuwd naar.
#5 - 10-04-2007, 00:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15