Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inschrijven DV-2008

Discussie gestart

Amsterican

APPLICANT'S NATIVE COUNTRY IF DIFFERENT FROM COUNTRY OF BIRTH

kan iemand me vertellen wat hiermee bedoeld wordt

alvast heel erg bedankt

Waar ben je geboren?  Native country is het land waar je geboren bent, maar in dit geval ook het land dat mee mag doen wanneer jou geboorteland niet mee mag doen, maar je wel ouders/spouse hebt die geboren zijn in een land die mee mag doen.  Dus vb. jij bent in Canada geboren, maar je doet mee omdat je echtgenoot geboren is in Nederland.  Dan is het antwoord op bovengestelde vraag: Netherlands.
#16 - 12-09-2006, 18:48 uur

Chiefram

Mag je je ook nog inschrijven als je ingeschreven staat bij dat achterlijke usafis? bloos

Officieel niet. Dubbele inschrijvingen worden namelijk gediskwalificeerd.

Een lichtpuntje: een vriend van mij heeft zich zowel via usafis ingeschreven (en betaald) en daarnaast zichzelf ook via de officele weg gratis ingeschreven. Je raad het al: een keer meegedaan en gelijk de DV2007 gewonnen...

Zo goed schijnt die 'check' op dubbele aanmeldingen dus niet te werken.

Dan ga je er dus van uit dat usafis daadwerkelijk mensen inschrijft. Als het zo'n oplichters zijn dan lijkt het mij dat ze zich die moeite ook niet zullen nemen.
Als je niet wint kunnen ze het jaar erna weer geld aan je verdienen + niemand kan controleren of ze daadwerkelijk mensen inschrijven.

Oh jawel, zodra je betaalt hebt schrijven ze je echt wel in. Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ze (zelfs na je inschrijving) je steeds meer geld gaan aftroggelen, met name als je winnaar blijkt te zijn.

Ik heb dit hier al meerdere keren geschreven hoe de werkwijze van usafis is, maar zal het nog een keer uit de doeken doen:

Als je ook maar eventjes je naam en adresgegevens hebt ingevuld met je telefoonnummer, dan kom je op de pagina waar ze het over de kosten gaan hebben. Dan schrikken de meeste mensen toch, omdat het leek gratis te zijn en haakt men vaak af. Dan begint de telefoonterreur!!!

Men zal je vertellen dat je een hele grote kans maakt, omdat je uit Nederland komt en het gaat zelfs zo ver dat ze glashard zeggen dat je mee kunt doen (tegen betaling) voor de al afgelopen/verlopen DV jaartallen, om je zo te laten betalen door DV-jaartallen die al lang gesloten zijn!!! Zolang ze je geld maar binnen hebben.

Betaal je keurig netjes, dan melden ze je inderdaad aan op de gratis website van de Amerikaanse overheid. Tot zo ver geen klachten. Maar dan begint het ge-emmer als je blijkt gewonnen te hebben...

Men zorgt er namelijk voor dat KCC (de instantie die de trekkingen doen) de uitslag NIET naar jou huis sturen, maar direkt naar usafis. Zij weten nu dat je gewonnen hebt en zullen je bellen/mailen met het verzoek nog meer te betalen (enige DUIZENDEN euro's!!!) om je aanvraag af te handelen. Als leek weet je niet beter en als je echt zo graag naar Amerika wilt, dan ben je ook willig om ze de zaak verder af te laten handelen, zodat je heel veel geld kwijt bent voor eigenlijk helemaal niets!!! Ze maken je bang dat wanneer je het namelijk zelf zou doen, dat je fouten maakt waardoor je je kansen verspeelt.

Sta je sterk genoeg in je schoenen en min of meer EIST dat je het zelf doet, dan sturen ze tegen betaling de officiele brief naar je toe. Die betaling is om FedEx of UPS te bekostigen, dus okay... kan ik me nog iets bij voorstellen.

Dan komt het: ze sturen ALLEEN het eerste papiertje van KCC op, waar je case-nummer vermeld staat, zodat je inderdaad kunt zien dat je winnaar bent en moet afwachten voor de tweede brief van KCC waarin je opgeroepen zult worden op voor het Interview op het consultaat in Amsterdam te komen. Wat ze NIET opsturen zijn alle zeer belangrijke bijlagen met instrukties en formulieren die je moet invullen te terug naar KCC moet sturen, waarin je je inschrijving dus officieel maakt, zodat KCC weet dat je door wilt gaan.

Als je deze instrukties/formulieren namelijk niet hebt, weet je ook niet wat je moe doen en wachten de meeste onschuldige en nietsvermoedende mensen af tot de tweede brief van KCC op de mat zal vallen. Alleen die komt nooit natuurlijk, dus val je buiten de boot.

Usafis zal je dan daarna weer vragen om via hun mee te doen, omdat je volgens hun zeer hoog scoort en ze weer geld van je kunnen aftroggelen. Mocht je weet de gelukkige winnaar zijn, dan betaal je de tweede keer wel degelijk die DUIZENDEN euro's om hun je aanvraag in behandeling te laten nemen.

Dit is hun taktiek. Wil je niet betalen en zelf de aanvraag regelen... dat red je je klootjes maar!

Het is dat die vriend van mij mij alles vertelde hoe het hier in zijn werk ging en ik hem kon vertellen dat hij niet alles heeft ontvangen. Op mijn advies heeft hij naar KCC gebeld en om de wachtergehouden stukken op te vragen die usafis niet mee heeft willen sturen. Kende hij mij niet (die vriend), dan zat hij nu nog te wachten op de tweede brief van KCC die nooit gekomen zou zijn, omdat hij niets van de instrukties en formulieren af zou hebben geweten die bij die eerste brief van KCC hebben moeten zitten.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, waarom je NIET met usafis in zee moet gaan, tenzij je enige duizenden euro's wilt betalen omdat zij je doen geloven jou aanvraag zelf te behandelen, inplaats van KCC.

Het gehele process nadat je gewonnen hebt (visa aanvraag etc.) kost al enige duizenden euro's voordat je je visa in handen hebt. Dan zit je nog niet eens in Amerika. Dus je kunt die extra duizenden euro's die je aan usafis zou moeten betalen beter voor je eigen visa aanvraag kunnen gebruiken.
#17 - 12-09-2006, 19:45 uur

Persian

Hoi Amsterican,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben in Iran geboren, maar heb Nederlandse nationaliteit, dus dan moet ik toch wel voor Nederland kiezen? Ik doe dan toch mee als een Nederlander toch? :D
#18 - 13-09-2006, 10:01 uur

Amsterican

Hoi Amsterican,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben in Iran geboren, maar heb Nederlandse nationaliteit, dus dan moet ik toch wel voor Nederland kiezen? Ik doe dan toch mee als een Nederlander toch? :D

Als jij getrouwd bent met iemand die in Nederland geboren is dan kan jij in dat vraagje "Netherlands" beantwoorden, of wanneer een van je ouders in NL geboren is.  Anders moet je Iran zetten.  De DV programma gaat niet over Country of Citizenschip (land van burgerschap) maar Country of Nativity (Geboorteland).  Ik heb hier een hele goede vriendin die in de UK geboren is en dus niet meekon doen, maar sinds een van haar ouders Frans is kon zij meedoen op basis van haar ouders geboorteland (Frankrijk), dus in het hokje van de vraag waar wij het over hebben, kiest zij Frankrijk. 
#19 - 13-09-2006, 16:05 uur
« Laatst bewerkt op: 13-09-2006, 16:21 uur door Amsterican »

FreezeM

Je kan inderdaad alleen als Nederlander meedoen als jijzelf, je man of een van je ouders in Nederland geboren is.
#20 - 14-09-2006, 09:34 uur

Persian

OP het formulier stond ''Are you claiming eligibility based on your birth country?''
Ik heb NO geantwoord
dat was vorige jaar, dus ik heb het wel fout ingevuld?
en kan iemand mij ook vertellen wat er bij '' in care of'' moet komen te staan?

alvast bedankt
#21 - 14-09-2006, 11:31 uur

FreezeM

OP het formulier stond ''Are you claiming eligibility based on your birth country?''
Ik heb NO geantwoord
dat was vorige jaar, dus ik heb het wel fout ingevuld?
en kan iemand mij ook vertellen wat er bij '' in care of'' moet komen te staan?

alvast bedankt

Om je vraag te beantwoorden moeten we weten of een van je ouders in Nederland is geboren of dat je getrouwd bent met een Nederlander. Ik ga er nu even van uit dat dit niet het geval is en dan heb je het inderdaad niet goed ingevuld. Je kan dan namelijk niet "nativity" claimen voor Nederland. Stel nou dat je vader in Nederland geboren is, dan mag je wel Nederland opgeven en heb je bovenstaande vraag goed beantwoord.
#22 - 14-09-2006, 13:52 uur

Amsterican

OP het formulier stond ''Are you claiming eligibility based on your birth country?''
Ik heb NO geantwoord
dat was vorige jaar, dus ik heb het wel fout ingevuld?
en kan iemand mij ook vertellen wat er bij '' in care of'' moet komen te staan?

alvast bedankt

Dus volgende keer yes beantwoorden, want Iran mag meedoen.   Dit heb je volgens mij fout ingevuld vorig jaar.  "In care of" is als je de post ontvangt bij iemand waar je niet woont, bv. een tante die in Amerika woont kan de brief met de info dat je gewonnen hebt je geeft dan haar address en achter "in care of" je tantes naam.
#23 - 14-09-2006, 16:11 uur

Kasj

wellicht misschien een idee om hier en pasfoto's te zetten zodat we kunnen kijken of de foto's aan alle eisen voldoen.

dus actual size pasfoto hier digitaal neerzetten.
Als iemand dan iets fouts zit, kun je nog een andere foto maken en dan pas online meedoen..
#24 - 15-09-2006, 14:04 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Wop

Waardevolle info zoals hier genoemd op het forum heb ik verzameld en op een pagina weergegeven.

zie hier: http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html
#25 - 15-09-2006, 14:12 uur

Dusza

Waardevolle info zoals hier genoemd op het forum heb ik verzameld en op een pagina weergegeven.

zie hier: http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html

Wop, je verwijst in punt 4 naar het Eskimo forum, maar dat is inmiddels ter ziele gegaan...
#26 - 15-09-2006, 17:46 uur

Wop

Waardevolle info zoals hier genoemd op het forum heb ik verzameld en op een pagina weergegeven.

zie hier: http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html

Wop, je verwijst in punt 4 naar het Eskimo forum, maar dat is inmiddels ter ziele gegaan...

Ok, ik zal het wijzigen..

Thankz
#27 - 15-09-2006, 19:18 uur

FreezeM

Waardevolle info zoals hier genoemd op het forum heb ik verzameld en op een pagina weergegeven.

zie hier: http://www.verenigdestaten.info/alginfo/Greencard.html

Wop, je verwijst in punt 4 naar het Eskimo forum, maar dat is inmiddels ter ziele gegaan...

Ok, ik zal het wijzigen..

Thankz

Er is inmiddels wel een ander forum, niet zo actief nog al Eskimo maar dan kan nog komen :)
http://www.clalar.dk/dv-lottery/index.php
#28 - 15-09-2006, 20:25 uur

Persian

dank jullie wel voor het helpen met mijn vragen ;)

groetjes
#29 - 18-09-2006, 12:39 uur

Wop

Nou ik denk ( correct my if i'm wrong )

Als je in het buitenland geboren bent, heb je dus ook een paspoort van dat land.

Bijv. je bent Nederlandse, je ouders wonen tijdelijk in Australie waar jij geboren wordt. Je bent dan dus Australisch burger, en omdat je ouders NL zijn is je Native counrtu dus Nederland terwijl je er niet geboren bent.
#30 - 18-09-2006, 14:01 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15