Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Loonafdracht USA

Discussie gestart

daan de emigrant

Ik wil gaan werken in de USA en wil graag weten wat er allemaal van het brutoloon afgaat. Ik weet ongeveer hoe het zit met inkomstenbelasting. Maar hoe zit het met pensioen en sociale afdrachten? Kan iemand me hiermee helpen?

#1 - 14-12-2006, 09:38 uur

Chiefram

Dat is bij mij allemaal hetzelfde geregeld als in Nederland. Mijn werkgever stuurt mij elke week een loonstrookje en daar staan de afdrachten op en wat je totaal in het betreffende jaar hebt afgedragen tot de betreffende week. Heel duidelijk en heel overzichtelijk moet ik zeggen. Ik begrijp mijn loonstrookjes hier een stuk beter dan in Nederland het geval was.
#2 - 14-12-2006, 17:53 uur

ned in MO

dat hangt er vanaf of je  een w2 of een 1099 moet invullen :o

Even serieus. Is dit een droom of gaat het werkelijkheid worden?
Reden hiervoor is dat het dus verschilt of je zelfstandig ondernemer bent zoals ik of in loondienst bent. dat zal in ned ongetwijfeld ook zo zijn.
Dus een beetje specifieker aub
#3 - 14-12-2006, 21:48 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Belastingschijven lopen van 15 tot rond de 30 procent. Social security is een 13 procent van het loon. Als je bij een baas werkt, betaalt die de helft van de socsec. Als freelancer wordt je dus extra gepakt. Maximum bedrag waarover je socsec betaalt is rond de $90.000 per jaar, iemand die (veel) meer verdient, betaalt dus niet meer dan iemand die een bedrag krijgt gelijk aan die bovengrens.

#4 - 14-12-2006, 23:20 uur

ned in MO

ik heb gelukkig veel aftrekposten ::)
#5 - 14-12-2006, 23:52 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

daan de emigrant

Bedankt voor de reacties. Ik twijfel tussen Amerika en Canada om te emigreren. Ik wil waarschijnlijk een eigen zaak beginnen en ben benieuwd waar ik het meeste moet afdragen. Ik kan helaas ook geen goede website vinden waar zulke info voorhanden is.
#6 - 15-12-2006, 14:59 uur

ned in MO

ik denk dat het makkelijker is om naar canada te emigreren, of heb je mogelijken om naar de states te gaan?
#7 - 15-12-2006, 16:50 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Canada heeft een beter vangnet: lijkt meer op Nederland wat betreft ziektekostenverzekeringen, gezondheidszorg en dergelijke. Plus ze hebben een echt parlement en een regering die kan vallen.

Amerika is wat harder. Maar ligt zuidelijker en is dus op veel plaatsen wat warmer.

Ik zou me overigens geen zorgen maken, gewoon heengaan waar je het makkelijkst binnen kunt komen. Je kunt dan altijd verder zien. En omdat je de stap over de oceaan al gewaagd hebt, is doorschuiven naar een ander land in Noord Amerika een stuk makkelijker, zowel fysiek als geestelijk.


#8 - 15-12-2006, 18:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15