Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inschrijven DV-2008

Discussie gestart

Amsterican

Nou ik denk ( correct my if i'm wrong )

Als je in het buitenland geboren bent, heb je dus ook een paspoort van dat land.

Bijv. je bent Nederlandse, je ouders wonen tijdelijk in Australie waar jij geboren wordt. Je bent dan dus Australisch burger, en omdat je ouders NL zijn is je Native counrtu dus Nederland terwijl je er niet geboren bent.

Voor DV purposes geldt dit niet.  Nogmaals, het gaat niet om Country of Citizenship, maar om Country of Birth (wat een physical gegeven is, waar je geboren bent!).  In het scenario boven is je Native Country niet Nederland maar Australie.  Je country of Citizenship is Australie en omdat de ouders Nederlanders zijn ook Netherlands. 

Als ik geboren was in de USA en mijn ouders allebei Nederlands zijn, dan is mijn country of birth the USA, maar mijn country of Citizenship is de USA en Nederland.  Je kan maar een "Country of Birth" hebben, maar meerdere "Countries of Citizenship".
#31 - 18-09-2006, 16:34 uur

androb

Nou ik denk ( correct my if i'm wrong )

Als je in het buitenland geboren bent, heb je dus ook een paspoort van dat land.

Bijv. je bent Nederlandse, je ouders wonen tijdelijk in Australie waar jij geboren wordt. Je bent dan dus Australisch burger, en omdat je ouders NL zijn is je Native counrtu dus Nederland terwijl je er niet geboren bent.

Voor DV purposes geldt dit niet.  Nogmaals, het gaat niet om Country of Citizenship, maar om Country of Birth (wat een physical gegeven is, waar je geboren bent!).  In het scenario boven is je Native Country niet Nederland maar Australie.  Je country of Citizenship is Australie en omdat de ouders Nederlanders zijn ook Netherlands. 

Als ik geboren was in de USA en mijn ouders allebei Nederlands zijn, dan is mijn country of birth the USA, maar mijn country of Citizenship is de USA en Nederland.  Je kan maar een "Country of Birth" hebben, maar meerdere "Countries of Citizenship".

Grappig voorbeeld maar als je in de USA geboren was hoef je die vraag helemaal niet in te vullen  ;D
#32 - 21-09-2006, 13:12 uur

Amsterican

Nou ik denk ( correct my if i'm wrong )

Als je in het buitenland geboren bent, heb je dus ook een paspoort van dat land.

Bijv. je bent Nederlandse, je ouders wonen tijdelijk in Australie waar jij geboren wordt. Je bent dan dus Australisch burger, en omdat je ouders NL zijn is je Native counrtu dus Nederland terwijl je er niet geboren bent.

Voor DV purposes geldt dit niet.  Nogmaals, het gaat niet om Country of Citizenship, maar om Country of Birth (wat een physical gegeven is, waar je geboren bent!).  In het scenario boven is je Native Country niet Nederland maar Australie.  Je country of Citizenship is Australie en omdat de ouders Nederlanders zijn ook Netherlands. 

Als ik geboren was in de USA en mijn ouders allebei Nederlands zijn, dan is mijn country of birth the USA, maar mijn country of Citizenship is de USA en Nederland.  Je kan maar een "Country of Birth" hebben, maar meerdere "Countries of Citizenship".


Grappig voorbeeld maar als je in de USA geboren was hoef je die vraag helemaal niet in te vullen  ;D

Het laatste voorbeeld was meer om het verschil tussen 'Country of Citizenship' en 'Country of Birth' te geven, los van the DV-visa context.  Vele DV-Visa gelukzoekers die geboren zijn in landen die niet mee kunnen doen, maar ouders hebben of spouses hebben die geboren zijn die wel mee kunnen doen raken altijd de kluts kwijt, of zenden de verkeerde info in.  De DV-visa gaat niet over Burgerschap, maar waar je geboren bent.  Als je geboren bent in een land dat niet mee mag doen, zoals Canada, dan you're S.O.L. mits een van je ouders geboren is in een land dat mee kan doen of je vrouw/man geboren is in een land dat meekan doen.  Als dit laatste het geval is dan geef je dat aan als antwoord op de vraag COUNTRY OF ELIGIBILITY OR CHARGEABILITY FOR THE DV PROGRAM, het is dan 'country of Chargeability', want je kan meedoen op basis dat een van je ouders of echtgenoot geboren is in een land dat meekan doen.
#33 - 21-09-2006, 16:55 uur

Topoli & Sarvenaz

weet misschien iemand hoe ik mijn pasfoto kan in goeie formaat veranderen.
Ik heb gewoon een pasfoto 4x6 mm dat je normaal hier in nl voor pasport gebruik kan worden .
Maar ik geloof dat die  niet de goeie formaat is.  :D
Wat moet ik doen ? :'(
Hoe kan ik dat verandere..... ??? ???
En misschien ook nog meer info . over de foto.

Bedankt.  
#34 - 21-09-2006, 23:05 uur

thornberrys


Topoli & Sarvenaz

Nu word stukje makelijker voor mij.  :)

Bedankt
#36 - 23-09-2006, 16:07 uur

Persian

Hey Topoli2134, zo te merken ben jij landgenoot.  cheerr 8) Het is leuk om t zien dat ik hier niet als enigste uit Iran op dit forum zit  wink
#37 - 28-09-2006, 17:09 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2006, 17:12 uur door Persian »

Topoli & Sarvenaz

Ja , dat klopt , en erzijn nog meer landgenoten op dit forum,
Maar voor mij is ook leuk ,  :)
Ik ben al 13 jaar in NL en over 2 maanden ga ik trouwen en dan hopelijk naar Amerika . ( niemand weet ) :-*
We zijn hard bezig om een weg te vinden om naar amerika te gaan .  ???
maar het is niet makelijk.... en we geven niet op.... ;)
Dus.....
#38 - 29-09-2006, 00:31 uur

Topoli & Sarvenaz

 :D :D :D :D :D :D :D

DV-2008 is vandaag geopend.
Dus nog een kans voor iederen zonder een greencard.
Veel succes voor iederen.

[/move](((  Ik hoop dat we dit jaar gaan winnen )))    2006-20 2006-20 2006-20


#39 - 04-10-2006, 22:48 uur

thornberrys

succes alvast,

Toch maar opletten met de foto's,ikzelf krijg ze haast niet zoals het moet

http://www.dvlottery.state.gov/photo.aspx

(zie onderaan voor de voorbeelden))
#40 - 04-10-2006, 23:51 uur

Dusza

Ja, ik merkte gisteren plots ook dat het nu kleurenfoto's moeten zijn. Kan ik weer terug naar de fotograaf gaan.  :(
(dus nu vind ik dat ze me wel verschuldigd zijn om te laten winnen, mij zomaar elk jaar op kosten jagen, want met die foto's kan ik niks doen in België  2006-10 )
#41 - 05-10-2006, 08:48 uur

Tompy

Zo ik hem mezelf ook weer ingeschreven...

#42 - 05-10-2006, 16:30 uur

Kasj

ik kan het toch niet weerstaan om me dit jaar in te schrijven.

mijn foto is klaar, nu die van mijn zoon en vrouw nog en my electronic application is ready.

5 times is a charm?
#43 - 06-10-2006, 12:54 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

S a V e

Ik heb me dit jaar ook maar weer is voor de keer ingeschreven, hopelijk maken er dit jaar wat meer mensen van dit forum kans op dat groene kaartje
#44 - 06-10-2006, 22:49 uur
..::  Weblog usa 2006 http://usa.laren2.nl/ ::..

Anouk

Ik heb me net ook ingeschreven, na een paar uur met die verdomte foto bezig geweest te zijn.. Eerst kom ik hem niet scannen, dus ik naar de printshop - kost 5 euro (!!) om hem te scannen plus e-mailen.. Daarna was de grote qua bites te hoog, daarna de afmetingen etc etc etc..

Nou ja, op hoop van zege.. *fingers crossed* cheerb
#45 - 06-10-2006, 23:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15