Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inschrijven DV-2008

Discussie gestart

ejb

Dan geef je toch bij 'in care of' het adres van bijvoorbeeld je ouders op? Dan weet je zeker dat je de brief krijgt (tenzij je ouders natuurlijk ook verhuizen dan  ;)).

Dat is het probleem niet, want ik heb al een "in care of" adres opgegeven, ha!
Wat ik bedoel is, ik ben nu bezig met me te oriënteren op koopwoningen, maar ik heb toch in mijn achterhoofd dat ik misschien de lottery zal winnen en ik dan met een nieuw huis en aangekochte spullen zit. En een huis binnen een jaar verkopen betekent meestal verlies.

Ik weet het, de kans is heel klein, maar het speelt toch in je hoofd.  ::)
Oh, okay, sorry, verkeerd begrepen.
Wij hebben in augustus een nieuw huis gekocht (bouw begint pas in januari). Wij hebben ook wel getwijfelt. We gaan nu voor de derde keer meedoen (moet ons nog inschrijven...), maar we wilden ons leven hier ook niet 'eeuwig' on hold zetten, dus hebben we de stap maar gewaagd. Met nieuwbouw (zeker 2-onder-één-kap in de Randstad) is de kans op verkopen met verlies overigens wel iets kleiner...
#76 - 20-11-2006, 16:55 uur



Topoli & Sarvenaz

12. What is the highest level of education you have achieved, as of today?
Primary School Only University Degree
High School, no Degree Some Graduate Level Courses
High School Degree Master Degree
Vocational School Some Doctorate Level Courses
Some University Courses Doctorate Degree

You must have a minimum of a high school diploma reflecting the completion of a full course of study (vocation schools or equivalency degrees are not acceptable) or be a skilled worker in an occupation that requires at least two years of training or experience to qualify (visit http://online.onetcenter.org/ {this link will open in a new window} to see if your occupation qualifies) for a Diversity Visa.

bij deze vraag zie ik wel de mogelijkheiden over school Diploma's,  maar wat moet ik doen als ik allen maar werkervaring heb en geen diploma ?
Ik werk al 7 jaar als service engineer.
 
#77 - 20-11-2006, 17:06 uur

ejb

Nog even een vraagje, hoe moet je nu als getrouwde vrouw je achternaam invullen. Ik gebruik in het dagelijks leven de achternaam van mijn man, maar weet dat in mijn paspoort (moet nog een nieuwe aanvragen) komt te staan meisjesnaam ev mansachternaam. Moet ik nu op het formulier invullen mansachternaam-meisjesnaam (zoals ik het zelf in correspondentie gebruik), meisjesnaam of meisjesnaam ev mansachternaam?
#78 - 20-11-2006, 18:30 uur



Topoli & Sarvenaz


12. What is the highest level of education you have achieved, as of today?
Primary School Only University Degree
High School, no Degree Some Graduate Level Courses
High School Degree Master Degree
Vocational School Some Doctorate Level Courses
Some University Courses Doctorate Degree

You must have a minimum of a high school diploma reflecting the completion of a full course of study (vocation schools or equivalency degrees are not acceptable) or be a skilled worker in an occupation that requires at least two years of training or experience to qualify (visit http://online.onetcenter.org/ {this link will open in a new window} to see if your occupation qualifies) for a Diversity Visa.

bij deze vraag zie ik wel de mogelijkheiden over school Diploma's,  maar wat moet ik doen als ik allen maar werkervaring heb en geen diploma ?
Ik werk al 7 jaar als service engineer.
 



Er is niemand die deze vraag kan beaantworden ? Ik weet het niet wat moet ik doen .
en ook een vriend van mij heeft ook 3 jaar ervaring als receptionist en geen diploma.
wat moet hij in te vullen?

ik wacht nog op reactie....
#79 - 22-11-2006, 15:24 uur

Liberator

@Topol

Ze werken zover ik weet echt via het boekje, dus geen vertaling van werkervaring naar diploma's.
Wat je wel kunt doen is in NL mogelijkwijs een erkend diploma aanvragen op basis van je werkervaring.
Dit diploma kun je dan wel weer vermelden.
#80 - 23-11-2006, 08:44 uur
American Patriot living in Europe

marleencolorado

Ik heb me ook weer ingeschreven, voor het derde jaar en dit keer wel met een goede foto......afwachten en tot mei/juni niet te veel aan denken.

Marleen
#81 - 23-11-2006, 10:41 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Topoli & Sarvenaz

bedankt voor reactie ,

maar ik dacht dat voor Dv of studie diploma of werkervaring  dat daarvoor 2 jaar opleiding nodig is , moet je hebben.
ik heb wel 12 jaar gestuderd  ( in Iran ) ( verglijkbaar met HAVO ) maar geen diploma , en hier in nl heb ik  8 jaar werkervaring . en ook 1/5 jaar gestuderd bij centrum vak opleiding in elektronica richting ( wel diploma )
maar hoe moet ik dat in te vullen?
er zijn een paar mogelijkheiden over studie diploma's en verder zie ik niets .
wel een site wordt geopend maar snap ik niet's van .
maar ja .......
het is het nog niet helemaal duidelijk voor mij. 
#82 - 23-11-2006, 20:25 uur

Persian

Zo ben even langs geweest bij fotograaf Jutte,  wat ik goed daar vind is dat ze internationale pasfoto's maken en ook voor greencard loterij, ik zou 65 Euro moeten betalen voor mij, mijn kinderen en voor mijn man. Dan krijg ik het wel op cd, is wel makkelijk. Ik wist niet dat ik zoveel aan zou kwijt zijn.  :o

Even over de diploma, als ik alleen diploma heb van middelbaar school (MAVO), is dat wel genoeg om mee te kunnen doen aan de loterij en wat moet ik dan aangeven op de formulier?

Alvast bedankt voor reacties
#83 - 24-11-2006, 16:53 uur
« Laatst bewerkt op: 24-11-2006, 16:59 uur door Persian »

Chiefram

Zo ben even langs geweest bij fotograaf Jutte,  wat ik goed daar vind is dat ze internationale pasfoto's maken en ook voor greencard loterij, ik zou 65 Euro moeten betalen voor mij, mijn kinderen en voor mijn man. Dan krijg ik het wel op cd, is wel makkelijk. Ik wist niet dat ik zoveel aan zou kwijt zijn.  :o

Wacht maar tot het moment dat je bij de loterij zit en daarna de tweede brief van KCC ontvangt. Dit betekent pas echt het opentrekken van je geldbuideltje, zeker als het om een gezin met kids gaat. Je bent echt enige duizenden euro's lichter en zit dan nog steeds niet in de USA.

:(
#84 - 24-11-2006, 20:24 uur

Liberator

Zo,.. ik ben ook ingeschreven. Ik heb er even de tijd voor genomen. De foto zullen ze in elk geval niet over kunnen klagen want zelfs de relatieve afmeting van mijn hoofd op de foto klopt precies.
#85 - 28-11-2006, 14:52 uur
American Patriot living in Europe

Persian

Je hebt helemaal gelijk Chiefram, maar waar ik me ook zorgen om maak is voor de pasfoto van me jongste kind, hij is nog maar 4 maanden, hoop wel dat het lukt om een goed pasfoto van hem te maken  :)

Ik heb eigenlijk nog een vraag die niet beantwoord is, wat moet ik aangeven op het form als ik diploma van Mavo heb, kom ik nog wel in aanmerking om mee te doen? Mijn man heeft geen middelbare school diploma, maar wel van LTS en KMBO, kan iemand me alstublieft helpen wat ik dan precies moet aangeven en of ik zeker in aanmerking kom om mee te doen?

alvast bedankt
#86 - 28-11-2006, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 09:39 uur door Persian »

Persian

hallo,

ik heb vandag pasfoto's gemaakt, alleen ik zit te twijvelen of die van me dochter en zoon wel goede formaat heeft op de foto, want het is niet dezelfde afmeting als bij mij en mijn man, en bij me zoon is er een vinger bij zijn arm te zien ??? Ik ga morgen voor zekerheid even terug, maar ik vroeg me af of dat eigenlijk goed is, omdat de afmeting op de foto anders is, mijn dochter staat met hele schouders op de foto en aan een kant van haar arm is gewoon leeg en me zoon staat met hele armen op de foto met 2 lege plekken naast zijn armen , kan iemand mij zeggen of dat dan juist is?

sorry voor zoveel vragen embarressed
#87 - 29-11-2006, 19:02 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2006, 19:38 uur door Persian »

Topoli & Sarvenaz

We hebben ook niet makelijk gehad met foto's.
eerst foto's gemaakt en dan gescand maar niet goeie kwalitait .
dus tweede keer digital gedaan en moesten wij 2 keer duurder betalen om op een cd room te krijgen .
dus totaal 25 euro p.p. betaald.
en ik weet het ook niet %100 zeker of we alles goed ingevuld hebben .
maar ja, we zien het wel, anders gaan we volgende jaar via andere weg proberen .
maar niet vergeten dat nog 3 a 4 dagen tijd is om in te schrijven .
tot 3 December. dus .............

Veel succes .
#88 - 30-11-2006, 10:25 uur

Dutchman

Ingeschreven!!!
#89 - 30-11-2006, 16:09 uur

Topoli & Sarvenaz

Nog twee dagen , en dan kan het niet meer .
#90 - 01-12-2006, 18:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15