Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Internationale kraamzorg

Discussie gestart

mieke1970

Een 2 tal jaar geleden heb ik gereageerd op een oproep van een Nederlands gezin dat in Engeland woonde. Ze zochten een gediplomeerde kraamverzorgende die voor de periode van 8 dagen de verzorging op zich wilde nemen. Via een organisatie in Nederland is dit ook te realiseren maar erg prijzig.Dus zochten zij naar alternatieven.  Ik ben daar 8 dagen geweest en het was een geweldige ervaring. Keihard gewerkt en liet het gezin goed en gelukkig achter. Nu na 2 jaar begint het toch weer te kriebelen en zou het graag nog eens meemaken. Maar…waar begin ik? Waar zoek ik? Zijn er hier misschien mensen die weten welke wegen ik moet bewandelen. Het werd toen min of meer in mijn schoot geworpen maar ik vrees dat het geen tweede keer gaat gebeuren. Ben heel benieuwd naar reacties.

Groeten, Mieke
#1 - 12-04-2005, 12:45 uur

mirella

Ik ben getrouwd met een Amerikaan en woon vlakbij Philadelphia. Wij denken aan kinderen(dit jaar nog niet), dusse als je over een paar jaar bij ons wil komen ben je welkom hoor ;D ;D ;D

Groetjes, Mirella
#2 - 09-09-2005, 23:24 uur

mieke1970

Hallo Mirella,

Wat een spannend voor uitzicht. Ik hou mij aanbevolen.

Groeten, Mieke
#3 - 10-09-2005, 10:55 uur

ejb

Wat je nu doet, zo via een forum is in ieder geval een goed idee, er zijn  hier in ieder geval zat mensen die in Amerika wonen of daar willen wonen en dan zullen er vast ook wel zijn die daar kinderen krijgen. Ik hoop voor je dat je binnenkort een reactie krijgt van iemand die je nodig heeft!
#4 - 10-09-2005, 12:11 uur



mieke1970

Hallo ejb,

Ja ik zie geen andere mogelijkheid. Officieel mag het natuurlijk niet omdat je niet zomaar mag werken in Amerika maar omdat ik alleen onkostenvergoeding(reis en onderdak) en een kleine vergoeding voor het werk vraag leek me dit de beste manier. Ik ben een maand geleden in Boston geweest en het was geweldig.
Ook heb ik Nederlandse clubs benaderd in Amerika en ik kan me sterk vergissen maar daar zijn de meeste mensen iets ouder en zijn de kinderen er al of de deur uit. Ik wacht het gewoon even af.
Groeten, Mieke
#5 - 10-09-2005, 12:18 uur

ejb

Ja, da's waar, maar je kan natuurlijk tegen de douane gewoon zeggen dat je bij vrienden op bezoek gaat, voor iets meer dan een week moet dat geen probleem zijn lijkt me, ze komen vast niet bij alle zwangere Nederlanders aan de deur kijken of er misschien een kraamverzorgster illegaal aan het werk is.  ;) ;D.
Lastig is natuurlijk wel dat veel mensen die emigreren al kinderen hebben, hoewel op dit forum toch ook redelijk wat 'jongeren' te vinden zijn die willen emigreren en daar dan misschien ook nog wel (meer) kinderen krijgen...
#6 - 10-09-2005, 12:21 uur



mieke1970

Bij de douane vragen ze je zowieso het hemd van je lijf. Tenminste dat is mijn ervaring een maand geleden. Dus dat is inderdaad het probleem niet.

Ik heb op dit moment geen haast maar ik hoop natuurlijk wel dat er ooit iets op mijn pad komt.
#7 - 10-09-2005, 12:32 uur

ejb

Ja, da's waar, maar je kan natuurlijk tegen de douane gewoon zeggen dat je bij vrienden op bezoek gaat, voor iets meer dan een week moet dat geen probleem zijn lijkt me, ze komen vast niet bij alle zwangere Nederlanders aan de deur kijken of er misschien een kraamverzorgster illegaal aan het werk is.  ;) ;D.
Lastig is natuurlijk wel dat veel mensen die emigreren al kinderen hebben, hoewel op dit forum toch ook redelijk wat 'jongeren' te vinden zijn die willen emigreren en daar dan misschien ook nog wel (meer) kinderen krijgen...
Oeps, ik bedoelde natuurlijk alle net bevallen Nederalnders, bij zwangeren hoeft natuurlijk niet gekraamd te worden  :-\
#8 - 10-09-2005, 12:35 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15