Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

K1-Visa...

Discussie gestart

Stefan_USA07

Hello everyone!

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het K1-Visa?  Ik heb hier wat onderzoek naar gedaan en weet eigenlijk precies wat ik moet doen.  Nou ben ik alleen benieuwd hoe lang het proces daarvan zou duren.  Hopelijk zijn er mensen die hun ervaring met mij willen delen zodat ik een beetje impressie krijg van hoe het er werkelijk aan toe gaat   :)
Alvast bedankt voor reacties (hopelijk zijn het er veel)

groeten,

Stefan
#1 - 18-04-2008, 12:07 uur

Pieter79

Op deze site zag ik ook wat staan over K1 (Compare K1/...... etc). Zie http://usadutch.com/dcf/dcf_table.htm#MARRIAGE
Volgend jaar ga ik zelf ook door zulk soort procedure, zou het leuk vinden als je je ervaringen deelt. Ga je hier of in de US trouwen?

Gr. Pieter
#2 - 18-04-2008, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2008, 19:02 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Stefan_USA07

Het plan is om in de States te trouwen, wat is jouw plan?
Ben nu nog aan het onderzoeken wat het beste is, ben toch wel benieuwd naar de duur ervan als je het op deze manier zou doen!

gr.Stefan
#3 - 23-04-2008, 14:24 uur

Pieter79

Dit is een heel handige informatiebron: http://www.visajourney.com/forums/index.php?pg=compare en specifiek dit gedeelte: http://www.visajourney.com/forums/index.php?showtopic=300

Ik trouw ook in de States, volgend jaar in April. We zijn inmiddels ingeschreven bij de kerk en hebben de feestzaal al afgehuurd. Over 3 weken gaan we naar een Engaged Encounter weekend en daar hoop ik meer te horen over de hele procedure. Waarschijnlijk start ik begin juni ook met het K-1 visum, alhoewel er oon een snellere manier is namelijk via de zogenaamde kortere 'DCF route' (http://usadutch.com/dcf/dcf_table.htm#MARRIAGE). Als ik eind Mei terug in Nederland ben dan ga ik me er helemaal in verdiepen en dan laat ik je mijn bevindingen wel horen. New Jersey wordt trouwens de staat waar we ons gaan settelen. Misschien is het handig als we met elkaar in contact blijven!!?

Gr. Pieter
#4 - 23-04-2008, 16:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Stefan_USA07

Hey Pieter,

Super informatie!!!  Ben al druk aan 't lezen, ben meer bezig met dit dan met m'n baan  ;D
Lijkt me zeker goed om met elkaar in contact te blijven.  Denk jezeld dat je terug moet nadat je getrouwd ben, of blijf je daar?
Wij gaan settelen in Chicago, IL.  Waar heb jij vriendin ontmoet??  wel benieuwd naar het verhaal!

thanks again voor de info!!
Stefan
#5 - 28-04-2008, 13:43 uur

Fisherman

Hallo mensen, ik ben vorig jaar getrouwd in de VS dus als jullie mijn verhaal willen horen en hoe alles is gegaan dan laat het gerust ff weten! Het viel mij allemaal reuze mee en alles was vlot geregeld! En ik zal er ff bij vertellen dat ik voordat ik naar de VS vertrok helemaal niks geen visa ofzo had! En Pieter,ik woon trouwens in New Jersey dus ben benieuwd waar in New Jersey jij je gaat settelen?

Groeten Jeroen
#6 - 25-05-2008, 21:49 uur

Pieter79

Hallo Jeroen,

Leuk om te horen dat er nog een Nederlander in New Jersey zit! Wij hebben onze trouwdatum al gepland (volgend jaar april) maar ik weet alleen nog niet of we nu wel of niet een K1 nodig hebben. Ons oorspronkelijk idee was dat ik op toeristenvisum daar naar toe zou komen en dan trouwen. Daarna zou ik weer teruggaan om m'n baan op te zeggen etc. Nu zag ik laatst ergens dat het misschien toch beter is om een K1 aan te vragen, maar ik weet het allemaal niet zeker. Heel graag zou ik jouw verhaal dan ook horen en welke route/procedures je hebt gevolgd.

Over de locatie waar we willen starten: We zoeken van Toms River tot aan Freehold, zeg maar centraal NJ close to the Atlantic. Waar ben jij ergens neergestreken?

Alvast bedankt voor je reactie,

Gr. Pieter
#7 - 26-05-2008, 21:00 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Fisherman

Hallo Pieter

Ik ben neergestreken in de omgeving van Princeton,dus dat is niet zo heel ver van Toms Rivier en Freehold! Ik ben hier gewoon met m'n toeristenvisum gekomen en heb me als toerist voorgedaan en helemaal niks genoemd over trouwen,m'n vriendin(een US citizen) heeft toen die tijd geinformeerd over vanalles en kreeg het advies van een lawyer om het op deze manier te doen. Hij vertelde dat we binnen 90 dagen moesten trouwen en dat we daarna het beste een immigration lawyer konden inschakelen om verdere dingen te regelen(work authorization,social security# en greencard). Dus zo gezegt zo gedaan,we hebben nadat ik hier aankwam een marriage license aangevraagd en zijn een paar weken later getrouwd,vervolgens de immigration lawyer ingeschakeld en die heeft alle dingen voor ons aangevraagd. Ik moest een medische test laten doen bij een aangewezen immigration doctor en dat stelde heel weinig voor,vervolgens moest ik naar een government building in Newark om vingerafdrukken en foto te laten maken. Kort daarna moesten we een interview afleggen en moesten we foto's laten zien van ons samen en kunnen bewijzen dat we getrouwd zijn en dat we een serieuze relatie hebben,na afloop van het interview kreeg ik daar terplekke een I-551 visa stempel in m'n paspoort(dat is een tijdelijk visum totdat je je greencard hebt ontvangen). En ik ontving snel daarna m'n social security# en m'n greencard.  De hele procedure duurde ongeveer 4 maanden! Had echt niet gedacht dat alles zo snel en zo makkelijk zou verlopen! Het enige nadeel is als je het op deze manier doet dat je beter niet terug naar nederland kunt gaan voordat alles rond is en je je greencard in je zak hebt want anders is er een kans dat de security moeilijk gaat doen als je terug komt in de US! Denk dat dit voor jullie ook de makkelijkste manier zal zijn maar weet niet of dat lukt in jullie situatie. Hoop hierbij wat nuttige informatie te hebben gegeven en als je meer wilt weten dan laat het maar horen,of als jouw vriendin wilt weten wat mijn vrouw toen die tijd heeft uitgezocht enzo dan kan mijn vrouw haar misschien wel het 1 en ander vertellen? We helpen jullie graag!

Groeten Jeroen
#8 - 27-05-2008, 23:28 uur

Stefan_USA07

Hoi Jeroen,

bedankt voor je info!  Goed om verschillende verhalen te horen.  Ik zit ook in hetzelfde schuitje als Pieter  ;)  Ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen, aangezien ik nu in London woon met mijn vriendin zijn we aangewezen op internet research!
Ik weet niet of jouw versie sneller is dan de K1 Visa, maar misschien een goede optie.  Je kunt dan waarschijnlijk niet werken neem ik aan (omdat je geen SSC hebt).  Wat zijn verder je ervaringen met de gehele aanvraag?  Veel moeite gehad en zijn er zaken die echt belangrijk zijn.  Laat maar weten, ik hoor het graag.

Thanks!!
Stefan
#9 - 28-05-2008, 14:22 uur

Fisherman

Hey Stefan

Ik lees dat jullie beiden in London wonen,maar is jouw vriendin een US citizen? Als ze dat is dan zouden jullie het op dezelfde manier kunnen doen als wij hebben gedaan,maar weet niet hoe het werkt als ze niet in de US woonachtig is :-\! Je kunt inderdaad niet legaal aan het werk zonder SSC dus dan zou jouw vriendin degene moeten zijn met een inkomen om jou te onderhouden. Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met een immigration lawyer in de US,hun weten precies hoe alles inelkaar zit en kunnen jullie waarschijnlijk wel vertellen wat jullie het beste kunnen doen! Wij hebben ook zo'n lawyer ingeschakeld en alles werd heel fijn geregeld zonder problemen! Zo'n lawyer kost wel wat maar hun krijgen veel voorelkaar en je hebt meer zekerheid over vanalles. Wij hebben echt niet veel moeite gehad om alles rond te krijgen maar weet niet of het in alle gevallen zo werkt :-\!

Groeten Jeroen
#10 - 02-06-2008, 17:16 uur

Pieter79

Wij starten deze maand met de K-1 procedure. Eén enkele webpagina waar precies op staat wat je moet doen is toevallig ook nog de officiële site: http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_2994.html
Het begint ermee dat m'n fiancée in de USA formulier I-129F ingevuld opstuurt. Dit is geloof ik de enige stap die de US Citizen moet zetten, eigenlijk aangeven dat hij/zij een verloofde in het buitenland heeft en deze naar de US wil laten komen om te trouwen. Na 2-3 maanden (je wordt tussendoor op de hoogte gehouden hoe het met de papierwinkel staat) zenden ze alle documenten van de  Na enkele maanden wordt alles naar de US Consulate in Amsterdam verzonden waarna ik allerlei formulieren moet invullen en opsturen. Ook geboorteakte etc. moet ik dan opsturen. Na een tijdje moet je een Medical Exam afleggen, evenals een kort interview (incl. bewijs dat je elkaar al een tijd kent, hebt ontmoet, zeg maar om hun te overtuigen dat het een 'genuine' huwelijk wordt). Als dit allemaal gepasseerd is dan krijg je je 'approval' voor een K-1 visum. Let op, dit is nog een non-immigrant visum!!

Met een K-1 visum op zak moet je binnen 6 maanden naar de USA reizen, en eenmaal daar moet je binnen 90 dagen trouwen met die persoon die het I-129F formulier heeft opgestuurd. Als je je wedding hebt gehad dan moet je inmiddels 'spouse' formulier I-485 en I-864 invullen om voor jou een immigrant status aan te vragen. Deze aanvraag is voor de status Lawful Permanent Resident (LPR).

Als K-1 visum houder mag je via I-765 een aanvraag doen om te mogen werken in de US, het Employment Authorization Document (EAD). Ik weet echter niet precies of dat al kan op het moment dat je binnenkomt en nog niet bent getrouwd of dat dat pas na je huwelijk kan. Dat zou op zich wel handig zijn natuurlijk!!

Aangezien wij ons huwelijk hebben geregeld voor April 2009 is het nu een mooie tijd om (op tijd dus) met deze procedure te beginnen. Ik dacht altijd dat ik na het huwelijk weer terug zou moeten maar zo te zien hoeft dat niet via deze K-1 procedure. Het geeft toch een relaxter gevoel en het is ook leuk om al met deze voorbereidingen te beginnen.

Eén ding waar ik wel mee zit is om precies uit te kienen wanneer te starten vanwege dat je met je K-1 binnen 6 maanden naar de US moet. Wij hebben de kerk, fotograaf, feestzaal etc. al geregeld voor April 09 dus mocht alles te snel gaan dan wacht ik af en toe met het opsturen van formulieren LOL!!

Gr. Pieter
#11 - 02-06-2008, 19:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Stefan_USA07

Hey Jeroen,

bedankt voor de info, en ja mijn vriendin is Amerikaanse.  Ik zal eens onderzoek doen naar een immigration lawyer, kun je misschien een indicatie geven wat zo'n advocaat ongeveer kost (per uur??)???  Maar ik blijf mijn opties verkennen, maar hoe meer info je hebt des te beter je voobereid bent.
En Pieter goeie zaak dat je gaat starten met de K1.  Volgens mij op 1 van de websites die jij mij gegeven hebt las ik dat het ongeveer 3 tot 8 maanden kan duren als ik het goed heb.  Dus mooi op tijd beginnen lijkt me zeker verstandig  :), de kosten voor een K1 zijn wel behoorlijk hoog omdat je voor je I-864 bijna $1000,- neer telt. Verder las ik dat het aanvragen van I-765 soms niet echt verstandig is omdat het geld kost en er gaat bijna een maand overheen voordat ze het afgeven. 
Als je gewoon zou trouwen (zonder K1) en dan terug gaat en een "direct consular filing" process zou doen dan zou je binnen 4 to 10 weken erug kunnen, dit is de snelste en laagst in kosten zijnde optie als ik het zo bekeken heb ($335 voor VISA + medical exam).
Maar iedereen wandelt zijn eigen weg! Dus veel succes met het plannenn Pieter!

groeten Stefan
#12 - 03-06-2008, 11:19 uur

marleencolorado

Let wel op: DFC - direct consular filling in Amsterdam is alleen voor Amerikaanse staatsburgers die in Nederlands wonen en getrouwd zijn met een Nederlands staatsburger.

Mijn amerikaanse man en ik hebben I-130 ingedient in de VS. Dit betekend eerst trouwen en dan visum aanvragen. Wij wilde ook DFC doen maar sinds feb 2007 is dat niet meer mogelijk, alleen dus voor amerikanen die in Nederland wonen. Ons proces heeft 13 maanden geduurt, er was geen op onthoud of we hadden dingen verkeerd ingevuld, het duurde gewoon zo lang. Daarnaast mocht ik niet de VS in totdat mijn visum rond is. Het is te riskant om een korte trip te maken omdat men kan denken dat dat een illegale poging is om het land binnen te komen. We zijn in de VS getrouwd in April 2007, ik moest terug en direct alles ingediend. Ik ben nu net een week hier.

Je kunt als toerist de VS ingaan, trouwen en daar blijven maar dit wordt door menig nederlands advocaat afgeraden. Als ze tijdens je laatste interview ook maar het kleinste vermoeden hebben dat je illegaal gebt gewerkt of dat je huwelijk gepland was, dus dat er familie aanwezig was dan ben je niet goed klaar en vertrek je op het eerste vliegtuig naar huis. Ik geloof wel dat als je een advocaat in de arm neemt zoals Jeroen het wel goed gaat, maar dit kost natuurlijk ook geld.

Ik raad je het aan via de juiste wegen te doen dus of via K-1 of I-130. Het duurt misschien wel meer dan een jaar maar je bent wel verzekerd van een rechtsgeldige manier om aan je verblijfvergunning te komen.

@Pieter: Veel succes met de procedure. het lijkt een lange weg en veel papier werk maar het is niet moeilijk allemaal in te vullen. Alles wordt goed uitgelegd en je krijgt voor goede instructies.
@Stefan: Succes met het kiezen en plannen van je procedure
#13 - 05-06-2008, 20:57 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Fisherman

Hey Stefan

Ik weet zo niet precies wat zo'n advocaat kost per uur. Ik was voor de hele procedure,inclusief advocaat kosten en alle andere kosten zo rond de 3000 dollar kwijt! Kost wel wat maar alles werd goed en snel geregeld,ik hoefde er zelf weinig voor te doen.

Pieter,heel veel succes met de procedure,gaat vast allemaal goed komen!

Gr Jeroen
#14 - 06-06-2008, 06:57 uur

Stefan_USA07

Hey Jeroen & Marleen,

Thanks a lot!  Goeie info, ben blij dat ik zoveel uitvind hier  ;D
Marleen, kan haast niet geloven dat het zo lang geduurd heeft.  Ik heb het voordeel dat wij allebei in London wonen, dus wij kunnen DFC aanvragen op grond van het feit dat we beiden hier wonen.  Het proces kan zo'n 8 tot 10 weken duren wat ik zo gelezen heb op de website van de Amerikaanse overheid.  Hopelijk zal het snel verlopen zodat we spoedig in de US zitten.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Thanks again!
Stefan
#15 - 09-06-2008, 12:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15