Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kan ik mee?

Discussie gestart

tygra

Hallo,
mijn vriend kreeg via zijn werk een aanbieding om 3jaar in Amerika te gaan werken. Is het mogelijk dat ik met hem mee zou kunnen? Ik zou kunnen proberen om daar werk te zoeken. :-\
Uit alle topics leidt ik af dat mijn kans vrij klein is. Maar ik vind 3 jaar toch wel erg lang om elkaar te moeten missen. :'(
Ik zelf studeer dit jaar af aan de universiteit, maar ik denk dat mijn diploma weinig waard zal zijn daar aangezien het nog geen master is.
#1 - 11-02-2005, 20:42 uur

ejb

Hallo,
mijn vriend kreeg via zijn werk een aanbieding om 3jaar in Amerika te gaan werken. Is het mogelijk dat ik met hem mee zou kunnen? Ik zou kunnen proberen om daar werk te zoeken. :-\
Uit alle topics leidt ik af dat mijn kans vrij klein is. Maar ik vind 3 jaar toch wel erg lang om elkaar te moeten missen. :'(
Ik zelf studeer dit jaar af aan de universiteit, maar ik denk dat mijn diploma weinig waard zal zijn daar aangezien het nog geen master is.
Als je met hem trouwt kan je hem mee, maar (voor zover ik weet) mag jij dan niet werken in Amerika.
#2 - 11-02-2005, 21:07 uur



FreezeM

Ja leuk! trouwen  :)

En dan mag je mee en je mag ook werken onder bepaalde voorwaarden. Dat werken kan je pas aanvragen als je daar woont (dacht ik). In elk geval, als je daar verblijft op zijn werkvergunning omdat jullie getrouwd zijn, dan mogen jullie niet van jouw inkomen afhankelijk zijn.

Wat je ook kunt doen is zelf een baan in hetzelfde gebied proberen te vinden. In elk geval succes!
#3 - 11-02-2005, 22:00 uur

tygra

bedankt voor jullie reacties, maar trouwen zit er niet meteen in vrees ik.
Bovendien zou hij in september al moeten vertrekken, wat dus al niet zo heel lang meer is.
#4 - 13-02-2005, 14:48 uur

Jez

Tja, dan ben ik bang dat je geen andere opties hebt; je kunt natuurlijk aan de loterij meedoen, maar dan ben je toch ook alweer een jaartje of 2 verder. En om op een andere manier aan een visum te komen dan door te trouwen, wordt lastig.

Je mag wel op je toeristenvisum 3 maanden in Amerika blijven, waarna je weer een tijdje terug naar Nederland zult moeten. Misschien dat dat een oplossing is? Maar dan kun je daar niet werken e.d.

Dus: als je echt meewilt, zou ik dat trouwen nog eens overwegen.
#5 - 13-02-2005, 22:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Even een andere vraag in de categorie "Kan ik mee":

Stel, wij winnen de DV-2006. Onze zoon emigreert dan ook mee. Stel, tegen die tijd is hij 18 (wat in theorie kan) en hij heeft nog steeds dezelfde vriendin als nu. Stel, zij wil ook mee en stel, ze trouwen. Mag zij dan met ons mee?
Want de kinderen mogen mee, maar geldt dit ook voor aangetrouwde kinderen?

(ik vergeet alleen dat als hij 18 is, zij het nog niet is en ze dus niet mogen trouwen) (maar goed) (het gaat me hier toch om de theorie)
#6 - 20-02-2005, 13:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PBBI

Citaat
bedankt voor jullie reacties, maar trouwen zit er niet meteen in vrees ik.
Bovendien zou hij in september al moeten vertrekken, wat dus al niet zo heel lang meer is.

Als je niet trouwt mag je niet eens mee (alleen als toerist ) dus hoef je je niet druk te maken over werken.  Als je wel trouwt dan is het afhankelijk van het soort visum dat hij krijgt of je mag werken of niet. Als hij nl. op een L1 visum gaat kun jij een L2 krijgen en mag je werken.
#7 - 20-02-2005, 13:20 uur

visuar

Als ik me niet vergis mag je in Nederland trouwen van af je 16e, maar dan moet je dacht ik wel goedkeuring van de ouders hebben.
#8 - 20-02-2005, 13:41 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Echt waar? Ik dacht 18. Nou ja, voorlopig is er nog niks aan de hand, want ze mag nog niet eens alleen hier komen  ::)
Volgend weekend komt ze, en haar moeder komt mee............ :-\ :-\ :-\
#9 - 20-02-2005, 14:03 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Echt waar? Ik dacht 18. Nou ja, voorlopig is er nog niks aan de hand, want ze mag nog niet eens alleen hier komen  ::)
Volgend weekend komt ze, en haar moeder komt mee............ :-\ :-\ :-\

En waar blijft haar moeder dan slapen? In dezelfde kamer?  ;D

Nee, da's gemeen, sorry! Zo bedoel ik het niet, hahaha... Maar je kinderen mogen mee als jullie winnen. Niet de vriendin van jullie zoon. Mochten je zoon besluiten om dan maar te gaan trouwen, dan mag hij al niet eens meer op jullie DV visa mee, want dan is het een gehuwde zoon en alleen ongehuwde kids onder de 21 jaar mogen op dezelfde visum mee.

#10 - 20-02-2005, 18:01 uur

Jez


En waar blijft haar moeder dan slapen? In dezelfde kamer?  ;D


Triest toch?! Nee, van blijven slapen is al helemaal geen sprake, tenzij moe er tussenin kan liggen  ;)
Ja, volgend weekend komt ze dus mee; zitten wij er leuk mee opgescheept!

Hoe zat dat eigenlijk met Shay? Had hij een vriendin toen jullie vertrokken?
#11 - 20-02-2005, 18:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Nee, gelukkig niet! Dan zou hij zeker voor de volle 100% niet meegekomen zijn...

Nu maar hopen dat hij hier snel een vriendin krijgt, zodat hij niet meer de drang heeft om misschien toch nog naar Nederland terug te gaan. Hij mist zijn vaste vrienden daar namelijk.

Een vriendin zou denk ik een beetje rust in de tent geven. Of een paar goede vrienden zou het voor hem ook al gemakkelijk maken denk ik.
#12 - 21-02-2005, 21:19 uur

Jez

Ik weet nog wel een leuke meid voor hem! Ze is 21, woont in Annaheim, volgens mijn tienerzoon een errug lekker.... en sindskort weer vrijgezel! Kijk eens op onze website, bij de foto's van Parijs 2003..............Wie weet worden we nog familie!
#13 - 21-02-2005, 21:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Annaheim?  :-\
#14 - 21-02-2005, 21:36 uur

Jez

Is leuk; Disneyland! Richting het jou geliefde Wilde Westen (je zit zó in Arizona!)
#15 - 21-02-2005, 23:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15