Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inkomenstoets Greencard Lottery

Discussie gestart

Pieter79

Dus als je er nooit iets over gehoord of gelezen hebt is het niet waar?

Nee zeker niet... maar als je zegt dat het "gevangenissysteem in de VS al jaren verzaakt en meer en meer begint te lijken op derde wereld landen" dan gaat mij dat toch te ver.  ;)

Op de website van Bureau of Justice Statistics valt te lezen:
"Jail capacity occupied declined from 95% in 2005 to 86% in 2010." --> meer ruimte per gevangene
"Suicide and homicide rates in state prisons and jails declined." --> veiliger

Verder dalen de crime rates al jaren: http://www.census.gov/compendia/statab/2011/tables/11s0303.pdf

Zoals ik al aangaf kun je bij goed gedrag eerder vrij komen. Dat is een vorm om verantwoordelijkheid te leren nemen en proberen iets van je leven te maken.

Als je mij vraagt kunnen straffen voor violent crimes mij niet hoog genoeg zijn, en voor moord zou vaker de doodstraf gegeven moeten worden. Helaas is er hier in Minnesota geen doodstraf, alhoewel het hier niet echt nodig lijkt aangezien de crime rates hier toch al erg laag zijn. In Europa wordt er meer naar de dader gekeken, hier gelukkig meer naar de slachtoffers. Een moordenaar of zwaar psychisch gestoord iemand die een moord gepleegt heeft hoeft van mij nooit meer voorbereidt te worden op terugkeer in de maatschappij.

Alright, ik was erg benieuwd naar bronnen om iets nieuws te kunnen lezen / leren, maar dat zal wel niet lukken dan. Iedereen heeft over dit onderwerp zo z'n eigen mening en daar is niets mis mee. Ik wist of weet trouwens niet waar Johan ooit voor heeft geleerd, en ik heb tijdens m'n studie geleerd om je bronnen bekend te maken, vandaar dat ik er naar vroeg! :)

Gr. Pieter
#16 - 20-09-2011, 23:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Die cijfers die je laat zien zijn prachtig, maar ze geven geen inzicht in de gevolgen van de wijze van opsluiten! En das nou net de crux, daar is en zal voorlopig geen onderzoek naar gedaan worden.  Dat het jou iets te ver gaat als je bepaalde zaken met een derde wereld land vergelijkt dat mag, immers de harde cijfers zeggen jou genoeg! Dat doet het gros van de mensen dus daar sta je niet alleen in.

Dan de cijfers toch even besproken, want waarom gaan ze omlaag denk je? De grotere leefruimte die men beweerd heeft te maken met zalen waarin honderden gedetineerden worden opgesloten. Die zalen worden in die oppervlaktes en gemiddelden meegenomen om het resultaat te beïnvloeden, maar dat zeggen ze jou niet. Ook komen er steeds meer cellen waar gedetineerden alleen zitten in plaats van 2 op 1 cel. Niet omdat ze dat die gedetineerde gunnen hoor maar omdat men vooral in de VS het systeem van isolement kent op basis van gedetineerden profilering! Daardoor gaat de beschikbare celruimte per gedetineerde omhoog. Dat wil dus niet zeggen de kwaliteit van detentie! Daarnaast wil het feit dat er minder suïcide is niet zeggen dat de kwaliteit van de opsluiting is verbeterd. Bovenal betekend dat, dat er aan de beheersmatige kant meer aandacht is besteed in de zin van permanente controles en het vaker gebruiken van de isoleer stoel! Laatstgenoemde is overigens een voorbeeld dat het in Amerika ook beter kan zijn. Hier gebruikt men voor beheersproblemen in combinatie met automutilerende gedetineerden een stoel waarin hij/zij wordt vastgezet. In Nederland is dat nog steeds een bed! kortom cijfers zijn mooi voor het publiek wat niet verder wil kijken dan dat de neus lang is en dat is ook begrijpelijk want je zou daarin een overheid moeten kunnen vertrouwen, helaas is het tegenovergestelde waar.

Dan het eerder vrijkomen vanwege goed gedrag! Vertel me eens hoe dat goed gedrag wordt gemeten? Ja in veel gevallen gaat het over gedetineerden die echt serieus iets van hun leven willen maken en dus daarom eerder vrijkomen! Geweldig. Maar het tegenovergestelde is ook waar, goed gedrag betekend in heel veel gevangenissen dat de gedetineerde zich enkel en alleen dient te houden aan het repressieve regime en vooral niet moet klagen! Daarmee bedoel ik dus dat het wederom niet per definitie iets zegt over de kwaliteit van de straf.

Als je als burger echt iets voor het terugdringen van de recidive wilt betekenen en dan ook eens wat zinvols wilt doen moet je een brief naar het congres schrijven en eisen dat er onderzoek wordt gedaan naar hetgeen we nu over praten! Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat je dat zult doen, immers jou cijfers spreken voor zich wat jou betreft maar ik beloof je dat we dan pas resultaat zien!

Je hoeft het ook niet met mij eens te zijn ;-) Jou reactie is de standaard reactie van de onwetenden echter iedereen die wat jaartjes in een gevangenis heeft gewerkt zal snel enige herkenning vinden! Gevangenissen zijn gesloten dorpen, in Nederland zijn ze een aantal jaar geleden begonnen met het openen van de deuren van gevangenissen voor het normale publiek maar de gedetineerden zelf zitten dan achter de deur of er mogen wat gedetineerden met voorbeeldgedrag spannende verhaaltjes vertellen zodat het publiek nimmer een realistisch beeld krijgt.

En nee het is niet allemaal kommer en kwel in gevangenissen maar er zijn een aantal fikse problemen die moeten worden aangepakt en dat realiseert ook justitie zich des te meer sinds een aantal jaren!

Overigens begrijp mij niet verkeerd, ik heb het met de kwaliteit van detentie niet over hetgeen wat de gemiddelde burger daarmee bedoelt! Ik bedoel niet dat gedetineerden in de watten moeten worden gelegd of een tv met dvd player moeten hebben. ook bedoel ik niet dat je ze moet betuttelen. Hotel achtige toestanden of hetgeen wat dat gevoel bij de burger versterkt zit niemand op te wachten maar het is wel goed na te denken over de consequenties van hoe we in dit land met onze gedetineerden omgaan!

Dan vraag je nog naar mijn opleidingen of opleidingsniveau! Niet dat ik begrijp waarom maar mijn richting is algemeen management op hbo en masters niveau en verder ben ik opgeleid in crisismanagement. En zo nog wat meer!
#17 - 21-09-2011, 03:26 uur
« Laatst bewerkt op: 21-09-2011, 03:47 uur door Johan »

rhtx

Ik ben ook niet zo van die softe hand hoor, Johan. Het Amerikaanse systeem werkt. Als iemand criminaliteit pleegt en daar anderen mee schaadt is hij zelf
verantwoordelijk voor de gevolgen. Hij weet de strafmaat van tevoren, dus dient hij ernaar te handelen. Pappen en nathouden van criminelen schrikt niet af. En, let wel,
20% zit in de VS vast voor drugs bezit/gebruik. Ik ben van mening dat zolang je geen anderen schaadt je geen straf verdient en het je eigen verantwoordelijkheid is, dat zou dus de gevangenispopulatie al met 20% doen afnemen. Maar goed, wie ben ik.. Ron Paul is voor zover ik weet de enige presidentskandidaat die drugs wil legaliseren.
#18 - 22-09-2011, 19:59 uur

Johan

Ik ben het met beiden eens! Streng straffen is inderdaad hetgeen wat het beste helpt vooral ter bescherming van de maatschappij en er zijn heel veel onnodige drugs delinquenten in Amerika.
#19 - 23-09-2011, 03:14 uur

Pieter79

Dan vraag je nog naar mijn opleidingen of opleidingsniveau! Niet dat ik begrijp waarom maar mijn richting is algemeen management op hbo en masters niveau en verder ben ik opgeleid in crisismanagement. En zo nog wat meer!

Ik was in de veronderstelling dat je iets in het strafrecht of wat dan ook hebt geleerd, met een afstudeerproject over dit onderwerp (naar aanleiding van deze topic). Voorheen dacht ik altijd dat je een (administratieve) baan bij de overheid had, vandaar dat ik er naar vroeg :)
#20 - 23-09-2011, 12:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ik was in de veronderstelling dat je iets in het strafrecht of wat dan ook hebt geleerd, met een afstudeerproject over dit onderwerp (naar aanleiding van deze topic). Voorheen dacht ik altijd dat je een (administratieve) baan bij de overheid had, vandaar dat ik er naar vroeg :)

De laatste 2 jaar bij Justitie was ik adviseur vanuit het hoofdkantoor (dus Den Haag) en dat was een combinatie van administratief werk en het bezoeken van inrichtingen in Nederland. Daarvoor was ik afdelingshoofd en plv Hoofd Beveiliging in een gesloten inrichting.
#21 - 23-09-2011, 16:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15