Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kostprijs huizen

Discussie gestart

FM

Hallo,

Ik heb hiernet een reportage gezien van een gezin dat een tweede verblijf zocht in de verenigde staten.  Dat gezien zocht een huis ter waarde van 170.000€.  Hier in België koop je daarmee maar een klein en oud huis.  Maar in de reportage konden ze voor dat geld een mooie 4 gevel-woning kopen met 4 slaapkamers, 2 badkamers, ... , en een zwembad!  Voor dat geld wil ik ook gerust zo'n woonst kopen  :o

Waar zit het addertje vraag ik mij dan af?  Dure woningtaxen?
#1 - 28-05-2004, 15:27 uur

PBBI

Heb je enig idee van Amerika? Wel eens geweest?
Ik lees in een ander bericht dat je niet op goed geluk naar Amerika zou gaan i.v.m. de prijs van de reis. Voor een paar honderd euro kun je naar bijna elka plaats in de VS vliegen hier vandaan. Wat betreft de huizen, voor € 170,000 kun je hier in Nederland alleen nog een rijtjeshuis kopen, ga je net over de grens in Duitsland wonen (20min) dan koop je voor dat zelfde geld een vrijstaand huis. En de huizen in Amerika zijn over het algemeen nog goedkoper, uitzonderingen daar gelaten.
#2 - 28-05-2004, 22:12 uur

dida

 :D
het hangt er maar helemaal vanaf waar je wilt wonen. ten noorden van new york city zijn de huizenprijzen behoorlijk hoog.
kijk eens op de site van www. prudentailrand.com
Als je eerst iets wilt huren moet je goed opletten want de meeste huurcontracten gaan per heel jaar.
succes
dida
#3 - 03-06-2004, 17:28 uur

tornedoo

precies dida zoek gewoon een site waar je de prijzen van huizen kunt zien dat veel gemakklijker zoals de site die dida bijv. gaf en succes!
#4 - 04-06-2004, 10:18 uur

Angel1965

De belastingen zijn inderdaad behoorlijk hoog, evenals health care. Zo betaal je voor een 4 acre lot $3400 per jaar en voor een beetje verzekering ongeveer $400 per maand. Het is niet alemaal goud wat er blinkt helaas :-)

Nico
#5 - 04-06-2004, 14:29 uur

Leanne

Nou das ook vrij wat overdreven. Huizen zijn hier in het algemeen veel goedkoper dan in de Nederlandse randstad. Het verschilt wel per staat, per stad, per deel van de stad, etc. Maar over het algemeen goedkoper.

Wat betreft verzekering (medisch), als je hier een baan hebt, heb je vaak een Groep Plan, verzekering via je werk. Voor een getrouwd stel ligt dat meestal tussen de 2000 en 3000 per jaar. Geen verzekering via je werk, dan via particuliere (zoals Blue Cross Blue Shield ofzo) - vaak ietsjes hoger, maar ligt aan je inkomen en wat je wilt. Als je werk hebt of hebt gehad in de VS heb je vaak recht of Medicare of Medicaid.

Leanne

Florida.
#6 - 04-06-2004, 16:43 uur

ejbgrinder

Zoals altijd zijn er drie kernwoorden voor de woningmarkt: lokatie, lokatie, lokatie.  Er zijn vast wel plaatsen waar je voor $200K  (€170K) een huis kunt hopen, maar het hangt er maar af waar je bent.

In Los Angeles, CA, de gemiddelde prijs is $375K.  Aan de "west side", waar het beter wonen is, ligt het rond de $650K voor een eensgezinswoning.

De meeste werkgevers betalen het grotste deel van de ziektekosten verzekerings premie.  De eigen bijdrage verschilt,  maar is in mijn branche tussen de $50 en $100 per maand.
#7 - 05-06-2004, 00:10 uur

heivalido

in Florida heb je voor $200.000 een pracht huis met 4 slaapkamers, 2 badkamers, dubbele garage, open keuken, living room en family room en een kamertje voor wasmachine en droger en niet te vergeten een zwembad in je tuin. Wat koop je hier in NL voor 220.000 euri?
#8 - 20-08-2004, 21:10 uur

Chiefram

Ons huis is bijna 300.000 euro in Nederland en wij hebben maar 1 garage waar al niet eens de auto meer in past omdat er fietsen enzo in staan, hahaha!

En een zwembad? Ja, misschien de sloot die aan onze tuin grenst, maar daar krijg je mij niet in!

En vrijstaand is het ook al niet.  :( :-[



#9 - 21-08-2004, 09:42 uur

heivalido

precies, dat bedoel ik, in Amerika woon je meestal vrijstaand, behalve in de grotere steden uiteraard, en "Jan Modaal" heeft er gewoon een zwembad in de tuin, en voor ongeveer 50 dollar per maand huur je een Pool Guy, die komt dan afhankelijk van het seizoen, 1 of 2 keer per week om de pool te onderhouden. Zo deden we dat ook met de tuin, voor ook ongeveer 50 dollar huur je een tuinman die de tuin onderhoud, en ja, in de zomer kwam hij dan 4 keer per week en was ie dus erg goedkoop, in de winter kwam hij meschien 2 keer per maand en was hij dus duur, maar zo verdiende hij de kost, en hoefde wij na ee dag werken ons nergens druk om te maken, behalve eten en het huis schoon houden. Met een gewoon vergelijkbaar inkomen als hier, leef je daar ondanks dat je hard moet werken, toch een stuk ontspannender dan hier.
#10 - 21-08-2004, 13:46 uur

PBBI

Tuinman 4 x per week??, je zult wel 4 x per maand bedoelen, dus elke week. We hebben net een lawn business verkocht een een Brit, in de zomer gaan ze elke week langs, in de winter elke 2 weken. En gemiddelde prijs per huis is ongeveer $ 50 , dus dat klopt wel.
#11 - 21-08-2004, 16:09 uur

heivalido

ik bedoel inderdaad 4 keer per maand, bij vier keer per week blijft er geen gras meer over hahahahah ;D
#12 - 21-08-2004, 18:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15