Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Cees A

Helemaal met Old Faithful eens.
In Yessica's topic over behoud Nederlanderschap schreef ik op 27-09-2015 een berichtje met dezelfde strekking.
Zie: ---> http://forum.verenigdestaten.info/immigratie/nut-van-nederlandse-nationaliteit-behouden/msg138455/#msg138455
#196 - 29-02-2016, 14:50 uur

us outsider

Dat er 10.000en per dag zomaar binnenkomen zonder vergunning en van alles krijgen ! is nu net wat ik hier voortdurend hoor.
Misschien dat het in HI iets minder speelt - het is niet te belopen en het is een eind zwemmen - maar in CA, NM, AZ, TX, is er grote woede mbt. de illegale immigranten die er arriveren en blijven arriveren.
En net als Ned. heeft nu de US ook iemand die 'zegt waar het op staat' maar niet echt weet waar-ie over praat.
Er is ook veel boosheid over legale immigratie, maar als echtgenoot/echtgenote van een US citizen heb je daar wellicht minder last van.


#197 - 29-02-2016, 20:04 uur

Terpies

Ik hoop dat er niet te veel in de USA zal gaan veranderen mbt de huidige verdraagzaamheid tov mensen met een andere huidskleur, sexuele oriëntatie en andere rechten die van de USA een geciviliseerd (westers???) land maken.

Als die gestoorde clown met zijn populistische uitspraken het voor het zeggen gaat krijgen, kun je je mening nog wel eens aardig moeten gaan bijstellen.....

Verdraagzaamheid en alle verworvenheden die in de USA nu gelden kunnen dan wel eens heel snel over zijn....
#198 - 29-02-2016, 20:50 uur

us outsider

In sommige gebieden hier is die verdraagzaamheid ver te zoeken.
De US is bij lange na niet de 'melding pot' waar zoveel propaganda over wordt gemaakt.
Zowel in de officiele regelgeving als in dagelijks leven zijn vooral werk-gebonden immigranten niet echt 'welkom'.

Trump heeft een gevoelige snaar geraakt door illegale immigratie (weer) aan de orde te stellen.
Wat hij zegt is niet anders dan wat al jaren in de samenleving aan het bubbelen is, en pregnanter naar voren kwam toen dit land in de recente recessie belandde.

P.S. Hoe kom ik van dat mannetje met dat bordje af ?
#199 - 29-02-2016, 21:52 uur
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 21:57 uur door us outsider »

Terpies

In sommige gebieden hier is de verdraagzaamheid waar jij zo hoog van opgeeft, ver te zoeken.
De US is bij lange na niet de 'melding pot' waar zoveel propaganda over wordt gemaakt.
Zowel in de officiele regelgeving als in 'dagelijks leven' zijn vooral werk-gebonden immigranten niet echt welkom.

Trump heeft een gevoelige snaar geraakt door illegale immigratie (weer) aan de orde te stellen.
Wat hij zegt is niet anders dan wat al jaren in de samenleving aan het bubbelen is.

Ik verwacht dat ook niet van een continent: in Europa zijn er ook grote verschillen tussen de onderlinge landen, net zoals dat in de US het geval is tussen staten (en ook BV tussen steden en het platteland).

Het zal onder die schreeuwlelijk iig niet veel beter en verdraagzamer worden..... Alhoewel ik denk dat hij de uitspraken (en de beloftes) die hij nu doet absoluut niet zal kunnen waarmaken (overigens, net als al zijn voorgangers, maar dat terzijde).

Ik denk dat de republikeinse stemmers toch wel een beetje geschrokken zijn dat Trump nu ineens de belangrijkste kandidaat lijkt te zijn, en ik hoop dan ook dat mensen morgen verstandiger zullen zijn, dan toe te geven aan wat er volgens jou 'bubbelt'....

En als jij denkt dat het alleen over de 'illegale' immigranten gaat, dan zou ik nog maar eens goed inlezen in wat hij allemaal roeptoetert.....

Zijn excuus dat hij maakte over zijn vermeende banden met de puntmuts mannen was ook wel een ernstig zwak onzin verhaal.....

http://edition.cnn.com/2016/02/28/politics/donald-trump-white-supremacists/index.html

Overigens zou Trump niet de eerste (republikeinse) president zijn (mits hij gekozen wordt, uiteraard) met white supremacist gevoelens, sympathieën en uitingen......

Het zou verstandiger zijn als deze meneer hier ver vandaan zou blijven....
#200 - 29-02-2016, 21:57 uur
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 22:06 uur door Terpies »

us outsider

Ik heb alle debatten gezien, ik heb zelfs enkele boeken van Trump gelezen, ik volg het nieuws.

Illegale immigratie is zijn main issue, mogelijk gemaakt door politici die elkaar al ruim 20 jaar gijzelaar houden op dit gebied en de zo nodige immigration reform wisten te voorkomen.

Prima toch dat hij zich meer en meert vergaloppert ? Twits zendt met spelfouten, dingen beweert die simpel te controleren zijn met een Google. Nu hopen dat journalisten en de andere kandidaten ook, hun werk beter gaan doen.

Trump heeft even de wind meegehad dankzij de aanvallen in Parijs en San Bernardino.

De man heeft helemaal geen white supremacist gevoelens, de enige die supreme is dat is The Donald. Ga hem aub. geen ideeen of standpunten toekennen.

Wat er 'vlgs. mij bubbelt' ? Ik krijg al ruim 20 jaar de nodige onaardigheden voor mijn kiezen her en der, dankzij het feit dat ik immigrant ben hier. Soms denkt men dat ik uit India kom en dan krijg ik te horen dat ik smerig ben, en lui, en niet weet wat een toilet is.

Persoonlijk vind ik Ted Cruz enger, die gelooft in zijn ideeën en wil ze graag aan anderen opdringen.
#201 - 01-03-2016, 01:16 uur

Old Faithful

P.S. Hoe kom ik van dat mannetje met dat bordje af ?

Door het woord het Nederlandse woord voor "welcome" niet te gebruiken. Dat wordt automatisch veranderd. Je kunt er ook expres een spelfout inzetten: welkkom.  ;)

#202 - 01-03-2016, 11:19 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica

Zo, even wat nieuwe ontwikkelingen melden. Na anderhalf jaar hebben we ons Hawaii avontuur afgesloten. Het was een prachtige ervaring en ben blij dat ik heb het mogen meemaken, maar ik ben ook blij dat het niet langer geduurd heeft. Dit was wel lang genoeg. Brian heeft inmiddels een baan geaccepteerd bij Raytheon, waar hij aan de slag gaat als business development manager van de Tomahawk missile (kruisraket).  Dit bedrijf is gevestigd in Tucson, dus we zijn weer terug in ons geliefde Arizona.  Gisteren is ons bod op een huis geaccepteerd en waarschijnlijk is rond 15 november de overdracht. Ik ben superblij, voel me hier helemaal op mijn plaats! Tucson is prachtig!
#203 - 07-10-2016, 04:09 uur



Pieter79

Welkom terug hier op het vaste land! Als ik het goed begrijp betreft dit nu een baan op een vaste locatie, geen gereis meer?

Gr. Pieter
#204 - 07-10-2016, 04:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Hij moet waarschijnlijk nu meer reizen. Op Hawaii is hij één keer naar Korea gemoeten en dat was alleen omdat hij iemand moest vervangen, maar bij deze baan moet hij waarschijnlijk wel vaak reizen o.a. naar Norfolk, San Diego, Honolulu en Washington DC. En wellicht ook naar het buitenland , het is tenslotte zijn taak zo veel mogelijk kruisraketten te slijten, dus ook aan buitenlandse military 😊
#205 - 07-10-2016, 05:03 uur



Jez

Good for you! En jij, ga je je ook vermaken in Tucson?
#206 - 07-10-2016, 07:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Hij moet waarschijnlijk nu meer reizen. Op Hawaii is hij één keer naar Korea gemoeten en dat was alleen omdat hij iemand moest vervangen, maar bij deze baan moet hij waarschijnlijk wel vaak reizen o.a. naar Norfolk, San Diego, Honolulu en Washington DC. En wellicht ook naar het buitenland , het is tenslotte zijn taak zo veel mogelijk kruisraketten te slijten, dus ook aan buitenlandse military 😊

Sorry, ik bedoelde "geen verhuizen" meer zoals dat vaker wel moet in de military. Dat reizen voor het werk hoort inderdaad bij bepaalde functies. In ieder geval veel plezier in Arizona en hopelijk kunnen jullie je daar nu een 'vast' leven opbouwen zonder de druk om ergens anders naar uitgezonden te worden.

Gr. Pieter
#207 - 07-10-2016, 12:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15