Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Dutchess

Gefeliciteerd met jullie huwelijk!  cheerr
#16 - 11-07-2012, 16:21 uur

martinm

Van harte Yessica !!!
#17 - 11-07-2012, 16:22 uur

Karina

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel geluk gewenst! ;D
#18 - 11-07-2012, 18:46 uur

Pieter79

Van harte gefeliciteerd Yessica!! Geniet ervan!

Gr. Pieter
#19 - 11-07-2012, 21:28 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Foto's?
#20 - 11-07-2012, 21:59 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Foto's?

Trouwverhaal voor op de website? ;-)
#21 - 11-07-2012, 22:04 uur

Jez

Foto's?

Trouwverhaal voor op de website? ;-)

Oe, da's nog veel beter!
#22 - 11-07-2012, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Of allebei  ;)

Foto's zal ik plaatsen, ik wacht nog even op de kiekjes van de fotografe.
En ik wil best een verhaaltje schrijven hoor!
#23 - 12-07-2012, 07:21 uur



Nickelodeon

Congratz Yessica! Erg leuk om zo een beetje je verhaal te volgen hier op het forum.
#24 - 15-07-2012, 23:26 uur
Delaware - Maryland - Massachusetts - New Jersey New York - North-Carolina - Pennsylvania - South-Carolina - Tennessee - Virginia - Washington DC. West-Virginia.

Yessica

Heerlijk toch dat patriottisme  patriot

Een citaat uit de wedding vows:

"Cherish your dreams, be pour of each other, our country and yourselves"

Ik dacht eerst dat de officiant dat zei omdat ze wist dat Brian al 25 jaar bij de navy dient. Maar volgens Brian was het 'pretty standard' dat dit zo wordt opgenomen in de geloften. Ik vond het in elk geval erg mooi. Want met de liefde voor het land is ook onze liefde begonnen.

Morgen hebben we een afspraak bij de legal advisor die ons gaat helpen met de greencard aanvraag. Ik heb al gezien dat dit formulier iets anders is dan de reguliere. We moeten bijvoorbeeld allebei kopie's aanleveren van onze 'military ID's' en hij van zijn militairy orders hier in Italië. Of dat veel verschil gaat maken voor de uiteindelijke procedure weet ik niet.

En dan is er natuurlijk nog altijd het euvel met mijn flitsscheiding die ik een paar jaar terug had. Gaan ze het accpeteren....? Ik hoop nog steeds dat de ambassade in Rome minder beducht is op het fenomeen flitsscheiding dan de ambassade in Amsterdam en ook de advocaat van de navy zei dat ze zich niet kon voorstellen dat het een probleem zou zijn, dus we blijven maar positief! Als jullie met me meeduimen, komt het vast allemaal goed!  :afro:
#25 - 17-07-2012, 07:16 uur



Jez

Volgens goed Brabants gebruik zal ik een kaarsje branden  ;) (in theorie dan, want ben geen Brabander en heb geen kaarsen in huis momenteel....  embarressed)
#26 - 17-07-2012, 22:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Ik heb inmiddels mijn eerste Amerikaanse ID! Wel stoer  8)

Ik kan nu iedere Amerikaanse basis op zonder begeleiding door mijn hubby. Wel een provisorisch gevalletje hoor. Als je het zelf na zou maken zou je het waarschijnlijk beter doen.
We hebben inmiddels de afspraak gehad bij de advocaat die onze begeleiding gaat doen. Ze had wat op- en aanmerkingen (o.a. op de cover letter) en Brian moest zorgen voor een 'extension letter' voor zijn militaire orders en als we dat hebben kan het pakket op de post. Dat zal volgende week zijn. Volgens haar duurt het hele traject ongeveer een maand of 3. Ik ben benieuwd!
#27 - 19-07-2012, 12:31 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2012, 12:35 uur door Yessica »



Pieter79

Je bent nu op een toeristen visum in Amerika... Kun je dan langer dan 3 maanden daar blijven of gaan jullie voor die tijd Amerika weer uit?

Groetjes,
Pieter
#28 - 19-07-2012, 12:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Pieter, we zijn op 15 juli weer teruggekomen uit de VS omdat Brian hier in Napels (Italie) voor de navy werkt. Hij gaat 1 februari met pensioen (wat een luxe op je 43e) en daarom had de juridisch adviseur gezegd dat we gewoon in Amerika konden trouwen op een toeristenvisum, omdat we daarna toch nog ruim een half jaar in Europa zouden wonen. Ja, zij weet ook dat het niet de bedoeling is dat je op een toeristenvisum daar trouwt maar dat het geen problemen zou geven omdat we nog in Europa wonen. Ze vond het onzin om een K1 procedure te starten. Ik vond het een discutabel advies, maar we zijn er toch maar voor gegaan.

De advocate (dus niet de juridisch adviseur) zei er gisteren ook niets van. Grappig, want de juridisch adviseur zei dat we  tegen de advocaat niet mochten zeggen dat zij dit advies had gegeven omdat de advocaten eigenlijk willen dat het wel via de K1 procedure gaat  :)
#29 - 19-07-2012, 13:28 uur



tokoh

Well damn!

Ik ben even niet op het forum en dan gebeurt dit!?  :afro:



Congrats Yessica!


Daan
#30 - 19-07-2012, 16:04 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15