Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Pieter79

Nu ga je dus voor K-3 als ik het goed heb?? De K-1 route is inderdaad niet de juiste voor als je al getrouwd bent met een Amerikaan!
#31 - 19-07-2012, 21:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Nee de juiste route zou zijn geweest om een K1 procedure te volgen, niet om daar te trouwen op een toeristenvisum. Toch was dat haar advies.

Geen idee of we nu voor de K3 gaan? Dat woord is niet gevallen. Wat is dat dan? Wij hebben nu de I-130 ingevuld voor de aanvraag greencard. Of is K3 een andere naam voor de greencard procedure?
#32 - 19-07-2012, 22:40 uur



tokoh

Yes,

Via onderstaande link zie je de verschillende visa-routes hun tijdsduur en de administratieve kost.

http://www.visajourney.com/content/compare


Daan
#33 - 20-07-2012, 09:50 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

Yes,

Via onderstaande link zie je de verschillende visa-routes hun tijdsduur en de administratieve kost.

http://www.visajourney.com/content/compare


Daan

Dank je Daan!
Toch denk ik dat deze niet helemaal van toepassing is voor militairen met een buitenlandse echtgenote.  Ik heb wel eens gehoord dat die procedures sneller gaan en daar lijkt het inderdaad op, want wij kregen van de navy lawyer te horen dat de procedure ongeveer 3 maanden zou duren en op deze website spreken ze van 9,5 maand...

In elk geval, we hebben de kleine aanpassingen in onze aanvraag gedaan, ik heb een juist (lees: Amerikaans) formaat pasfoto laten maken en alles is gisteren op de post gedaan! Het zou ongeveer 5 dagen duren voordat het zou arriveren, dus ik denk dat we vanaf maandag de 30e wel kunnen gaan tellen!  :)
#34 - 24-07-2012, 08:19 uur



Pieter79

Hou ons op de hoogte Yes!!!!!  ;)
#35 - 24-07-2012, 14:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Zeker Pieter! Na jaren hiervan dromen vind ik het heerlijk alles te kunnen delen  ;)
#36 - 24-07-2012, 14:40 uur



Yessica

Zoals beloofd enkele foto's!











#37 - 27-07-2012, 20:59 uur



Yessica

En nog een paar  :)

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/217/30471942641240407626064.jpg/][/URL]






#38 - 27-07-2012, 21:06 uur



Pieter79

Wat een leuke foto's zeg!! Jullie stralen er helemaal van, echt fantastisch! Doet me weer even helemaal denken aan ruim 3 jaar geleden, toen wij in NJ getrouwd zijn.

Nu maar hopen dat jullie hier snel echt voet op vaste bodem kunnen zetten :)

Gr. Pieter
#39 - 27-07-2012, 22:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Wow! En wat zien jullie er mooi uit (geniaal, jouw laarzen en Brian's slippers). Tja, zo'n omgeving komt toch net even anders over dan een kasteeltje in Dussen...  ;)
#40 - 28-07-2012, 10:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Gefeliciteerd, prachtige foto's.

Nieuwe tekst voor onder je avatar:

I am a Dutchy, but living in the right country  ;)
#41 - 28-07-2012, 12:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Proficiat.
Afgaande op de foto's, lijkt het een prachtige dag te zijn geweest.

Nu maar hopen dat jullie hier snel echt voet op vaste bodem kunnen zetten :)

Ze zijn pas in het huwelijksbootje gestapt en jij wilt ze al uit laten stappen? :o ;)
#42 - 28-07-2012, 13:15 uur
Groet,

Old Faithful

Freckles49

Wat een mooie foto's!!! Nogmaals van harte gefeliciteerd!
#43 - 28-07-2012, 17:59 uur

Yessica



Ze zijn pas in het huwelijksbootje gestapt en jij wilt ze al uit laten stappen? :o ;)

Ik neem aan dat ie bedoelt het marinebootje  :)

En dat gaat gebeuren, Brian heeft afgelopen week gehoord dat 1 februari 2013 definitief zijn retirement datum wordt. Dus we kunnen gaan aftellen. Betekent ook dat we 6 maanden hebben voor de greencard procedure.

Inmiddels heb ik al te maken met het nodige papierwerk en beslommeringen. Zo vertelde de advocate ons dat we bij het interview op de ambassade ook bewijs moeten overleggen dat we gezamenlijke rekeningen hebben, maar bij de bank kregen we te horen dat ik zonder social securitynummer geen mederekeninghouder kan worden. Dat leek al een leuke vicieuze cirkel, maar gelukkig hebben we het W-7 formulier ontdekt waardoor ik nu toch een belastingnummer bij de IRS kan aanvragen.
Verder ben ik halfslachtig aangemeld bij de ziektekostenverzekering, maar daar moet eigenlijk ook nog een zooi papierwerk voor worden opgestuurd, maar daar kunnen we maandag mee aan de slag.

@Jez: Ja, de kleding en vooral de schoenkeuze was anders dan gebruikelijk denk ik  :)
Brian was vooraf 'bang' dat hij in zijn navy kloffie 'moest' trouwen, dat wordt eigenlijk wel verwacht, maar ik wilde gewoon dat hij iets aan zou trekken waarbij hij zich goed voelde. En aangezien het overdag makkelijk 45 graden werd, had ik hem aangeraden lekker iets van linnen te kopen. En dus die slippers erbij. Ik heb nog een leukere foto waarbij ik niet alleen die cowboylaarzen aan heb, maar ook een cowboyhoed op heb, die vind ik nog leuker, maar de fotografe moet de foto's nog opsturen. Je kunt op die ene foto wel zien dat ik die cowboyhoed achter zijn rug vasthoudt.

Maar het was inderdaad een heerlijke dag, lekker eigenzinnig en helemaal 'ons'.

En Hans, je hebt gelijk, er moet hoognodig een nieuwe tekst onder mijn avatar komen  ;)
#44 - 28-07-2012, 20:53 uur



Karina

Wow Jessica, ontzettend leuke foto's. Jij ziet er eigenlijk al meer Amerikaans uit dan Nederlands. Je had zo uit LA of zo kunnen komen. Grappig dat jullie eigenlijk vast hebben gehouden aan het 'Arizona thema', jullie toekomstige thuisbasis. Veel geluk samen! En dat komt wel goed zo te zien. :afro:
#45 - 29-07-2012, 13:20 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15