Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Yessica

Wow Jessica, ontzettend leuke foto's. Jij ziet er eigenlijk al meer Amerikaans uit dan Nederlands. Je had zo uit LA of zo kunnen komen.

Wat een heerlijk compliment!!   cheer

Grappig genoeg heb ik altijd gedacht dat ik in mijn vorig leven in LA heb gewoond. Ik voel me daar op een vreemde manier altijd zo thuis. Terwijl het toeristisch gezien niet de meest interessante stad is, dus dat is het niet  :)
#46 - 29-07-2012, 18:31 uur



Yessica

Inmiddels hebben we ook wat voorbereidingen gedaan voor de grote oversteek wat betreft onze kleine held Frankie.
Frankie is onze driepotige kater en het is een heerlijk lief beest! Aanvankelijk dacht ik dat een zwerfkat was, want die zitten hier nogal veel en wij voeren ze altijd. Maar hij was niet zo schuw als de andere katten, hij was zo aanhankelijk en lief en bovendien vrij om te staan en gaan waar hij wilde, dus vonden we het niet erg dat hij hier constant was. Hij kwam onze tuin niet uit. Maar na 3 dagen hingen er overal posters waarin gezocht werd naar een kat met 3 poten, dus hebben we het nummer maar gebeld dat op de posters stond. De eigenaren waren blij hem terug te hebben, maar de volgende ochtend stond 'Nunzio' (zijn Italiaanse naam) weer vrolijk op de stoep. Diezelfde middag belden ze aan en Brian pakte de kat op om hem terug te geven, maar ze maakten een gebaar (zij spreken geen Engels, wij geen Italiaans) dat dat niet hoefde, was goed zo. We kregen als dank wel nog een halve kilo bonbons  :)

Dus sindsdien is Frankie, f.k.a. Nunzio van ons. Gisteren zijn we met hem naar de dierenarts geweest om de nodige papieren in orde te krijgen. Ik ben er niet gerust op want hij is erg reisziek. Bij het ritje naar de dierenarts komt alles er aan de voor- en achterkant uit. Hoe moet dat nou als hij straks minstens 24 uur op reis moet? De dierenarts zegt dat hij het niet comfortabel zal hebben, maar dat hij gezond genoeg is om het aan te kunnen. Ik heb nu al medelijden met hem. Ik wilde eigenlijk doen wat het beste is voor hem en hem eventueel hier laten, maar Brian ("I am not much of a cat person") wil hem heel graag houden en meenemen.

Dus, Frankie gechipt, geënt, paspoort aangevraagd etc. en nu maar hopen dat we hem de komende maanden kunnen voorbereiden op zijn nieuwe bestemming!
#47 - 31-07-2012, 08:14 uur



Yessica

Nou, inmiddels begint hier de stress toch wel een beetje toe te slaan  :)

Brian en ik hebben de 'smooth move class' gevolgd, waarin wordt uitgelegd hoe je je vertrek uit Europa en naar Amerika zo smooth mogelijk kunt laten verlopen. Na 4 uur cursus is ons één ding duidelijk: dat bestaat niet.  :-\  Zeker omdat Brian met pensioen gaat, moet er nodige papierwerk gebeuren. Hij moet officieel 'uitchecken' bij de navy in Norfolk, Virginia. Dus daar moeten we een week verblijven als we vertrekken vanuit Italië. Maar wat doen we in de tussentijd met onze kat?? De auto wordt trouwens naar San Diego verscheept en van daaruit moeten we zelf maar zien hoe we hem gaan ophalen. Best irritant dus.

Er zijn zoveel dingen die we moeten regelen en die dan weer van elkaar afhangen en waar we ook nog eens met de nodige bureaucratie te maken krijgen. Zo moeten we onze spullen 70 dagen voordat we in Amerika gaan wonen laten verschepen. De auto doet er 42 dagen over. Maar aangezien we nu niet in Napels zelf wonen maar een plaatsje vlakbij, weten we niet hoe Brian dan naar zijn werk kan gaan (openbaar vervoer in Italië is een lachertje, dus dat lukt niet). En we zitten dan ook nog zeker 2 maanden zonder meubels. De oplossing is dat we in een hotel mogen zitten (long stay), maar voordat hij daarvoor akkoord krijgt, moet eerst mijn 'command sponsorship' worden geregeld. Dat is dus de verklaring van de navy dat ze mij sponsoren, op zich logisch dat dat gebeurt als je getrouwd bent, maar het moet via duizend-en-één verschillende radartjes en voordat het eens geregeld is... Brian probeert de betrokken personen achter de broek aan te zitten, maar hij zit nu in het buitenland en dus loopt alles weer vertraging op. Best vervelend als je zo afhankelijk bent van anderen.

Dan is er natuurlijk nog de greencard procedure die op de achtergrond loopt... Brian heeft tot mijn frustratie de ambassade gemaild met de vraag of we het interview ook via Skype kunnen doen. Maar ik wil op geen enkele manier de ambassade het idee geven dat het niet belangrijk genoeg voor mij is om naar de ambassade te komen. Probleem is dat we bijna de gehele maand september in Duitsland zijn, vandaar dat het hem een goed idee leek. Niet dat we ook nog maar iets hebben ontvangen van de ambassade...  :-\  Dat maakt ons ook onzeker. Op 23 juli hebben we het pakket opgestuurd, maar we hebben nog geen enkele bevestiging gehad dat is ontvangen of in behandeling is genomen. En ondertussen tikt de tijd wel door....

Brian is over die hele greencard procedure een stuk luchtiger dan ik, maar het komt misschien omdat ik zo veel verhalen heb gelezen over strenge procedures en interviews en hij redeneert, ach, ze werken net als ik government/department of state, dus ze zullen heus wel meewerken.

We zullen het zien...
#48 - 14-08-2012, 16:28 uur



TondeG


 Zeker omdat Brian met pensioen gaat,

@Jessica erg spannend allemaal. Ik ben niet op de hoogte maar je moet me toch eens vertellen hoe dat kan met pensioen. Ik heb de mooie foto's van jullie gezien maar Brian ziet eruit als een veertiger en dan al met pensioen :afro:

Ton
#49 - 14-08-2012, 17:13 uur

Yessica


@Jessica erg spannend allemaal. Ik ben niet op de hoogte maar je moet me toch eens vertellen hoe dat kan met pensioen. Ik heb de mooie foto's van jullie gezien maar Brian ziet eruit als een veertiger en dan al met pensioen :afro:

Ton

Ja, hij is inderdaad een veertiger, 43 om precies te zijn. Hij is met zijn 17e bij de navy gegaan en nu zijn we dus 25 jaar verder. Deze zomer zou hij horen of hij promotie zou maken of niet. Wel promotie betekent dat hij in de volgende rang nog 5 jaar langer (dus maximaal 30 jaar in totaal) bij de navy mag werken) en niet promotie betekent: pensioen! Want met zijn huidige rang mag hij maar 25 jaar in dienst zijn. "Helaas" zat er geen promotie in voor hem dit jaar en dus mag hij gaan pensioeneren. Heerlijk hè?  :D

Het fijne is dat we wel kunnen gaan werken, maar mochten we onze baan verliezen, hebben we altijd het gegarandeerde inkomen van zijn pensioen, wat toch een aardig bedrag is na 25 jaar. Maar eigenlijk willen we maximaal nog 5 jaar werken en dan helemaal ermee stoppen. Dat is erg luxe (ik ben dan 45, hij 48), maar we hebben geen kinderen die we dure opleidingen hoeven laten doen, we hebben een nieuw, leuk, maar klein en betaalbaar huis gekocht, dus financieel moet dat heel haalbaar zijn.  En we hoeven geen dure vliegtickets naar Amerika te kopen om een gave vakantie te hebben  ;)
#50 - 14-08-2012, 19:22 uur



coulthard

Wow, wat een verhaal, heb het idee dat het voor iedereen een lastig en lang traject is om bij elkaar te zijn. Zit er zelf ook middenin. Heel veel succes met alles, en van dat luchtig doen over het visum en de aanvraag daarvan heb ik zelf ook aan den lijve ondervonden LOL! Ze denken echt dat het heel makkelijk is om dat land binnen te komen.

In ieder geval succes en veel geluk met elkaar.

gr Coulthard
#51 - 15-08-2012, 11:45 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

TondeG

dus mag hij gaan pensioeneren. Heerlijk hè?  :D

Bedankt dat je dit hebt willen delen, ik begrijp het nu en fantastisch dat jullie dromen uitkomen, behalve al die administratieve rompslomp. Dat systeem met vroegpensioen hebben wij in Nederland ook gehad, met tropenjaren, met vijftig jaar dacht ik. Je hebt zekerheid achter de hand en dat een bepaalde rust geven. Straks alleen maar binnenlandse vluchten en de statenlijst zal wel heel snel rood gekleurd zijn. Succes met alles wat er nog komen gaat.

Groet,

Ton
 
#52 - 15-08-2012, 17:31 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2012, 17:43 uur door TondeG »

Yessica

Yaaaaaay!!!
Zojuist per email de bevestiging gekregen dat mijn I-130 is ontvangen!!
Eindelijk...nu maar hopen dat alle papieren in orde zijn en dat we snel de uitnodiging voor het interview krijgen!  :D
#53 - 17-08-2012, 11:00 uur



Freckles49

Wat fijn Fingers Crossed!!!!!
#54 - 17-08-2012, 13:40 uur

Yessica

Grrr..... we hebben het hele pakket laten nakijken door de advocaat voordat we het op de bus deden, het was compleet volgens haar...maar nee hoor, vandaag een mail van de ambassade dat mijn Nederlandse echtscheidingsdocument er niet bij zit. Dat klopt, we hebben alleen de Engelse vertaling opgestuurd. Geen idee dat de originele Nederlandse er ook bij moest. Gelukkig mogen we het scannen en mailen, dat scheelt weer tijd...
#55 - 20-08-2012, 15:44 uur



Yessica

"Dat scheelt weer tijd" schreef ik, maar 11 dagen later kregen we bericht dat ze nog steeds niet ontvangen hadden. Dus opnieuw gescand en gemaild, met de vraag erbij of ze willen bevestigen dat ze het ontvangen hebben, maar nog altijd niks gehoord. Aangezien wij geen telefoonnummer hebben heeft Brian gisteren met de leegal department van de navy gebeld om te vragen of zij contact op willen nemen, maar de dames en heren van Legal waren op cursus...bij de ambassade. We kregen van de assistent een nummer dat we konden bellen, maar als we '5' kiezen voor 'immigration', krijgen we de mededeling dat niemand aan keuze 5 is toegewezen en dat de verbinding wordt verbroken. Zo frustrerend!!!!
#56 - 07-09-2012, 07:56 uur



Yessica

Zojuist te horen gekregen dat de ambassade in Rome eindelijk onze aanvraag heeft goedgekeurd en doorgestuurd naar het consulaat in Napels. Zij nemen de behandeling verder over. We vinden het vervolg een beetje raar, ze zeggen dat ik de medische keuring een dag heb vóór het interview, en dat je na het interview ter plekke meteen de enveloppe krijgt met de papieren. Maar ze kunnen toch niet een dag na de medische controle hebben? En hoezo kunnen ze de enveloppe al klaar hebben nog voor het interview?
Anyhow, het zal wel, als het allemaal maar op tijd gaat goed komen.

We zitten een beetje in de rats, want volgens de ambassade is de proceduretijd op het moment 4-6 maanden, toen we in juli alles opstuurden was het 3. En we hebben geen 6 maanden, want Brian gaat 1 februari met pensioen en zal ongeveer half januari naar Norfolk, VA moeten om de hele retirement procedure te doorlopen. En als hij in de VS is, waar moet ik dan blijven? In Italië hebben we dan geen huis meer en naar Nederland gaan is wel een mogelijkheid, maar dan moet ik weer terugvliegen voor dat interview, lekker handig  :-\
#57 - 20-09-2012, 16:21 uur



Ebelix

Aiaiai. Mischien toch nog een klein studiotje huren in Napels voor het geval dat. Is niet leuk om als newly weds gescheiden van elkaar te moeten leven. Ik ga ervan uit dat alles nog op tijd goed komt. Weelicht kan de marine attachee op het consulaat nog wat bewerkstelligen of nodig de medewerkers van het consulaat uit voor een dineetje.

Ik zal duimen voor je.
#58 - 20-09-2012, 19:32 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Old Faithful

Eens komt alles goed en de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.  Ik wens je sterkte en I'll keep my fingers crossed.
#59 - 21-09-2012, 07:00 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica

Aiaiai. Mischien toch nog een klein studiotje huren in Napels voor het geval dat. Is niet leuk om als newly weds gescheiden van elkaar te moeten leven. Ik ga ervan uit dat alles nog op tijd goed komt.

Het is niet alleen het gescheiden moeten leven, we laten ook ons huis bouwen en het idee dat hij er in zijn eentje heen moet en de eerste weken, maanden er alleen moet wonen staat ons helemaal niet aan. Ook niet omdat ik natuurlijk het inrichtwerk moet doen, want Amerikanen kunnen niet inrichten, da's duidelijk  ^-^  (Tenzij je net als iedereen daar een lelijke bruine bank wil met lelijke houten meubels die wij in de jaren '70 al naar de stort brachten)

Citaat
Weelicht kan de marine attachee op het consulaat nog wat bewerkstelligen of nodig de medewerkers van het consulaat uit voor een dineetje.

Dan moet je eerst eens zien te kunnen bereiken....  :-\


Maar....inmiddels weten we te horen gekregen van het consulaat dat ze onze stukken hebben ontvangen en dat we genoeg tijd hebben. Geen zorgen volgens hen. Dan gaan we daar maar vanuit.

Inmiddels heeft ook onze makelaar niet stil gezeten; hij heeft omdat wij zelf niet kunnen gaan kijken een video gemaakt van de voortgang van ons nieuwe huisje: Brian-yessica
Heerlijk om te zien dat ver weg in Arizona alles lekker verder loopt!


#60 - 24-09-2012, 07:53 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15