Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

TondeG

Wow Yessica, dat ziet er goed uit. Geeft weer even kracht als je dat ziet. :afro:
#61 - 24-09-2012, 16:43 uur

Jez

(Tenzij je net als iedereen daar een lelijke bruine bank wil met lelijke houten meubels die wij in de jaren '70 al naar de stort brachten)

Shit, kunnen die niet meer ??? Ohoh....  ;D

Je zult zien: alles komt goed. Als heel het leven makkelijk zou gaan, was er ook geen bal aan! Hier blijven we gewoon meeleven en als het nodig is, kun je altijd in mijn tuinhuis in Kaatsheuvel, lekker dicht bij DB  ;)
#62 - 29-09-2012, 10:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

 ;D

Ik zie jou anders liever in ons tuinhuis in Verrado  ;)
#63 - 29-09-2012, 11:15 uur



Jez

;D

Ik zie jou anders liever in ons tuinhuis in Verrado  ;)

Haha, pas op, straks hou ik je daar aan, als we eens in de buurt van Phoenix zijn!
#64 - 29-09-2012, 15:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Karina

Ziet er goed uit Jessica! Je kan, denk ik niet wachten tot je er echt in kan trekken. Nog even! De aanhouder wint! :afro:
#65 - 30-09-2012, 19:26 uur

Yessica

Inmiddels hebben we ook ons case nummer binnen!
Gisteren een mail gekregen met daarbij nog wat aanvullende formulieren, het verzoek om nog meer geld over te maken en een aantal formulieren moest opnieuw worden ingevuld. Ook moeten er wederom foto's worden aangeleverd. Zeg dan meteen dat je er 6 nodig hebt denk ik dan...

Er was nog even verwarring over het aanvragen van het politie rapport. Ik dacht dat het consulaat dat zou doen, maar toen zei Brian, maar waarom zijn ze dan zo specifiek in wat je moet doorgeven en geven ze je dan het email adres waar je naartoe moet mailen? Hmmm...zou mijn man voor deze ene keer dan toch gelijk hebben....?

Nee dus (kan ook niet anders)  ^-^ want ik heb gisteren het consulaat in Amsterdam gemaild met het verzoek  het politie rapport op te vragen en kreeg gelijk vanmorgen antwoord terug dat het consulaat in Napels dat verzoek moet neerleggen bij het consulaat in Amsterdam. Nu maar hopen dat dat snel binnen is, want zodra dat is ontvangen kan er een afspraak worden gemaakt voor het interview!

#66 - 02-10-2012, 18:41 uur



Jez

Er was nog even verwarring over het aanvragen van het politie rapport. Ik dacht dat het consulaat dat zou doen, maar toen zei Brian, maar waarom zijn ze dan zo specifiek in wat je moet doorgeven en geven ze je dan het email adres waar je naartoe moet mailen?
<...>
Nee dus (kan ook niet anders)  ^-^ want ik heb gisteren het consulaat in Amsterdam gemaild met het verzoek  het politie rapport op te vragen en kreeg gelijk vanmorgen antwoord terug dat het consulaat in Napels dat verzoek moet neerleggen bij het consulaat in Amsterdam.

En daar heeft Brian meteen antwoord op zijn vraag waarom ze zo specifiek zijn: ze hebben blijkbaar ervaring met het Napoleaanse consulaat......  :D
#67 - 02-10-2012, 21:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica



En daar heeft Brian meteen antwoord op zijn vraag waarom ze zo specifiek zijn: ze hebben blijkbaar ervaring met het Napoleaanse consulaat......  :D

Uhm ja, maar...die specifieke mail kwam van het Napolitaanse consulaat....   ::)


Dus...we krijgen een mail van het Napolitaanse consulaat dat er een politierapport moet komen, ik vraag dat aan het consulaat in Nederland, maar die zeggen dat Napels dat zelf moet doen. Echter, diezelfde middag krijg ik een mail van Amsterdam dat er een rapport is opgevraagd door Napels. Als dat toch allemaal achter je rug om gebeurt en je er zelf geen invloed op hebt, waarom dan die instructies naar ons sturen?  :-\
#68 - 03-10-2012, 12:19 uur



Freckles49

Hoe graag wij ook in Amerika hadden willen wonen vind ik wel dat Amerikanen een meester zijn in niet efficient werken. Of je nu in een supermarkt komt of waar dan ook dingen kunnen zoveel anders en misschien wel beter. Ik lees vaak de verhalen van een gezin dat al een aantal jaar in  Amerika woont en waar zij tegen aan lopen, niet te geloven dat dit nog bestaat. Zelf werkzaam bij een bank vind ik het nog steeds gek dat er mensen bij mij komen om een cheque bijgeschreven te krijgen op hun rekening. Internet bankieren, salaris gestort krijgen op je rekening schijnt nog steeds in de minderheid te zijn. Geld via internet overboeken van en naar het buitenland kan ook niet? Nu ik de verhalen zo lees van Yessica denk ik pfffff ik zou er gek van worden. Maar ja, wij zijn ook een stukje ouder en minder flexibel. Ik wens jullie alle geluk van de wereld en een beetje meer snelheid in het verkrijgen van de juiste papieren!
#69 - 03-10-2012, 13:19 uur

Yessica

Ik ben het helemaal met je eens! Inderdaad, vooral bankzaken zijn nog vanuit de middeleeuwen met hun checkjes en ouderwetste overboekingen. Ook de gang van zaken rondom de hypotheek....

Brian kan overigens wel gewoon overboeken naar mijn Nederlandse rekening, dat kost $2. Dat lukt in Nederland niet voor dat bedrag!
#70 - 03-10-2012, 14:11 uur



Yessica

Vandaag heeft Brian te horen gekregen dat hij officieel op 11 januari mag vertrekken om 'uit te checken' bij de navy in San Diego. Eigenlijk moet dat hele proces waarbij ze vanuit Europa met pensioen gaan in Norfolk, Virginia gebeuren, maar omdat onze auto naar San Diego wordt verscheept en daar een grote basis zit, heeft hij het speciale verzoek gedaan om te mogen uitchecken in San Diego. Anders hadden we van Norfolk naar Phoenix moeten vliegen op kosten van de overheid, maar op eigen gelegenheid naar San Diego moeten gaan om ons ouwe barrel op te pikken.

Nu vliegen we dus op 11 januari met de "rotator" naar de States. Exacte route weet ik nog niet. De rotator is een niet commercieel vliegtuig van de Amerikaanse overheid dat iedere 2 weken tussen Napels en Washington vliegt. Het kan een charter zijn of een militair vliegtuig. Het kan dus best zo zijn dat we vertrekken in een C130, op vreselijke klapstoeltjes zitten, geen raampjes hebben, een hels kabaal hebben aan boord, terwijl er een rupsvoertuig voor ons staat. Maar hè, dat mag de pret niet drukken  :)

Nu moet alleen die greencard nog op tijd in orde zijn. Maar we gaan er maar gewoon van uit dat dat gaat lukken  :afro:

#71 - 10-10-2012, 08:26 uur



Old Faithful

Het kan dus best zo zijn dat we vertrekken in een C130, op vreselijke klapstoeltjes zitten, geen raampjes hebben, een hels kabaal hebben aan boord, terwijl er een rupsvoertuig voor ons staat. Maar hè, dat mag de pret niet drukken  :)

Kun je niet op eigen kosten een upgrade naar business class boeken?  loll

Succes met de verhuizing.
#72 - 10-10-2012, 12:36 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica

Haha, we mogen commercieel vliegen, maar dan inderdaad op eigen kosten. We nemen onze kat mee en aangezien de regels voor huisdieren vele malen soepeler is via de rotator, kiezen we daar maar voor. (Dat we aan het sparen zijn voor een zwembad in de tuin speelt ook mee  8) )Ik heb inderdaad verhalen gehoord van mensen die tijdens de vlucht wilden slapen en languit op een tank gingen liggen  :) Ach ja, alleen al leuk voor de ervaring. Met een beetje geluk is het geen C130, maar een charter. Daar gebruiken ze North American Airlines voor. Dat heeft wel gewoon de configuratie van een passagierstoestel.  www.flynaa.com
#73 - 10-10-2012, 13:11 uur



tokoh

Ik zou toch hopen op zo'n C130, dat heeft toch meer charme aan het verhaal ;)
#74 - 12-10-2012, 16:12 uur
09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

Yessica

Ik zou toch hopen op zo'n C130, dat heeft toch meer charme aan het verhaal ;)

Ja, dat bedacht ik me ook, al heb ik wel blogs gelezen van mensen die zeiden dat die charme er na 15 minuten wel af is  :)

Brian zei echter dat het 99% een charter wordt. Maar... ook als veteraan mag hij gebruik blijven maken van rotators. Dat betekent dus dat in de toekomst, mits er plaats is aan boord, we gratis van Phoenix naar Hawaii kunnen vliegen, om maar wat te noemen. Of gratis naar Europa. En dat is niet verkeerd  :afro:  Maar dat zijn dus bijna wel in alle gevallen militaire toestellen. Mij hoor je echter niet klagen  :)
#75 - 12-10-2012, 16:17 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15