Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Wallstreet

Hallo Jessica and Bryan,

Wat een boeiend verhaal hebben jullie hier neergezet!
Wel veel ups and downs, maar dat is het leven zeker.
Geduld is heilig in het leven, binnenkort genieten jullie in
een zwembad in de tuin van het weertje. Ook heel leuke
uitgebreide video van de makelaar.

Ik wens jullie alvast een zalige toekomst toe! Geniet! ! !
#76 - 13-10-2012, 12:06 uur

Yessica

Thanks Wallstreet! Ik vind de downs wel meevallen hoor, volgens mij kan het erger  :)

Inmiddels hebben we vanmiddag van het consulaat in Napels bericht gehad dat het 'police certificate' binnen is. Dat is best snel, valt niet tegen! Nu moeten we wachten op de instructies voor het maken van een afspraak voor de medische keuring en het interview.
#77 - 16-10-2012, 18:23 uur



ned in MO

Hoe graag wij ook in Amerika hadden willen wonen vind ik wel dat Amerikanen een meester zijn in niet efficient werken. Of je nu in een supermarkt komt of waar dan ook dingen kunnen zoveel anders en misschien wel beter. Ik lees vaak de verhalen van een gezin dat al een aantal jaar in  Amerika woont en waar zij tegen aan lopen, niet te geloven dat dit nog bestaat. Zelf werkzaam bij een bank vind ik het nog steeds gek dat er mensen bij mij komen om een cheque bijgeschreven te krijgen op hun rekening. Internet bankieren, salaris gestort krijgen op je rekening schijnt nog steeds in de minderheid te zijn. Geld via internet overboeken van en naar het buitenland kan ook niet? Nu ik de verhalen zo lees van Yessica denk ik pfffff ik zou er gek van worden. Maar ja, wij zijn ook een stukje ouder en minder flexibel. Ik wens jullie alle geluk van de wereld en een beetje meer snelheid in het verkrijgen van de juiste papieren!

Wat is er inefficient aan de supermarkt hier. Ik vind ze hogelijk efficient. Je hoeft geen 50 eurocent in een karretje te doen, geen boodschappentassen mee te nemen. Niks in te pakken (doen ze voor je). Betalen gaat supersnel met je credit card. Je hoeft niet eens een pin # in te toetsen.
Als jij dat inefficeient noemt dan noem ik dat uitstekende customer service. Iets wat ze in nederland vaak al heel lang vergeten zijn.

Het bankwezen begrijp je denk ik ook niet. Snap je dat wel dan besef je dat zoiets veranderen heel veel voeten in de aarde zal hebben.
Cheques zijn trouwens helemaal niet onhandig. Ik gebruik ze weinig maar af en toe komen ze heel goed van pas.
#78 - 19-10-2012, 21:06 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Jez


Wat is er inefficient aan de supermarkt hier. Ik vind ze hogelijk efficient. Je hoeft geen 50 eurocent in een karretje te doen, geen boodschappentassen mee te nemen. Niks in te pakken (doen ze voor je). Betalen gaat supersnel met je credit card. Je hoeft niet eens een pin # in te toetsen.
Als jij dat inefficeient noemt dan noem ik dat uitstekende customer service. Iets wat ze in nederland vaak al heel lang vergeten zijn.
Die pincode is ter beveiliging tegen skimmen of gebruik van gestolen credit cards, iets dat bewezen vaak voorkomt. Misschien inefficiënt, maar wel veiliger! Hoewel ik betwijfel of geen pincode invoeren sneller gaat, want in plaats daarvan moet je een handtekening plaatsen en 1 of 2 keer op OK drukken. Dat zijn meer/lastiger handelingen dan 4 cijfertjes intoetsen.

In Nederland scan je tegenwoordig je boodschappen zelf, zodra je het uit het schap pakt en in je karretje wilt doen. Niks op de band leggen en in milieuvervuilend, kosten verhogend plastic laten verpakken. Boodschappentassen zijn namelijk veel milieuvriendelijker en goedkoper doordat je het hergebruikt. Btw, tegenwoordig hebben we ook kratjes met wieltjes, die gaan nog langer mee dan tassen en zijn ergonomischer.
#79 - 19-10-2012, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freckles49

Ik gooi liever 50 cent in mijn karretje dan dat ik mijn karretje gewoon achterlaat op de parkeerplaats.
Ik breng altijd netjes mijn karretje terug en dan kijken de meeste mensen toch wel raar op. Ik vind het echt niet kunnen dat er auto's beschadigd worden enz omdat men gewoon te lui is een karretje terug te brengen. Dus ik ben voor betalen, netjes terug brengen en je 50 cent weer terug. 
#80 - 20-10-2012, 12:41 uur

Hans B

Wij rijden ons 'gratis' Amerikaanse boodschappen kar ook altijd terug naar de verzamelplaats.
Kleine moeite toch.
#81 - 20-10-2012, 18:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Iets anders waar Amerika een beetje ouderwets in is: wasmachines!

Het is al heel wat als je je deurtje aan de voorkant hebt zitten en geen bovenlader hebt, wasmiddel kun je krijgen speciaal voor front loaders of top loaders en er worden hele pagina's op internet besteed aan reviews en beschrijvingen wat de voor- en nadelen zijn.

De laatste keer dat ik in Nederland ooit een bovenlader zag was in 1977.
#82 - 22-10-2012, 10:34 uur



Freckles49

Iets anders waar Amerika een beetje ouderwets in is: wasmachines!

Het is al heel wat als je je deurtje aan de voorkant hebt zitten en geen bovenlader hebt, wasmiddel kun je krijgen speciaal voor front loaders of top loaders en er worden hele pagina's op internet besteed aan reviews en beschrijvingen wat de voor- en nadelen zijn.

De laatste keer dat ik in Nederland ooit een bovenlader zag was in 1977.

Ja, maar aan de andere kant hebben ze in Amerika wasmachines die aangesloten zijn op warm water en dat hebben we hier nou weer niet hihi.
Amerika is gewoon een geweldig land maar in sommige dingen misschien een beetje ouderwets of anders.

#83 - 22-10-2012, 14:40 uur

jhbechthum

Ja, maar aan de andere kant hebben ze in Amerika wasmachines die aangesloten zijn op warm water en dat hebben we hier nou weer niet hihi.

Hebben we hier wel bij de industriële (wasserette/hotel/restaurant) wasmachines, alleen bij de consumenten wasmachines komt het nog maar net op gang: je moet ze zoeken..

Johan.
#84 - 22-10-2012, 17:53 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Yessica

Gisteren hebben we de final inspection van ons huis gehad. Spannend! Uiteraard konden we er niet lijfelijk bij aanwezig zijn, maar techniek staat voor niets! Brian's broer deed de inspectie voor ons en heeft ons er op afstand bij laten zijn door ons te Skypen via zijn mobieltje. Erg gaaf en onwerkelijk om het huis te zien daar, klaar voor ons om erin te trekken. Er waren wat kleine dingetjes die nog gecorrigeerd moeten worden voor definitieve oplevering, maar dat komt vast goed. Eén gaspit deed het niet, er zat een deuk in de garagedeur en hier en daar moet een touch up worden gedaan aan het verfwerk. Maar we zijn er superblij mee!

Leuk compliment voor mij, alle aanwezigen, broer, onze makelaar, twee opzichters waren lovend over onze (lees: mijn) keuze voor de tegels. Eens niet het standaard in mijn ogen ouwbollige bruin of beige, maar een mooie antracietkleur. Onze nieuwe oranje bank die we in Italië hebben laten maken zal daar vast mooi bij afsteken  :) Onze makelaar zei dat hij mijn keuze de laatste tijd steeds vaker ziet in model homes, dus ik was mijn tijd ver vooruit, hahaha.

Voor wie geïnteresseerd is in het eindresultaat, hier staat de video: http://m.youtube.com/#/watch?feature=g-upl&v=91NEIZW_jRs&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D91NEIZW_jRs%26feature%3Dg-upl&gl=NL

#85 - 25-10-2012, 13:24 uur



Dirc

Wanneer is de housewarming party?  ;D
#86 - 25-10-2012, 13:38 uur

Yessica

Het is geen leuke tijd voor ons momenteel.
Op vrijdag 26 oktober is, ook al was ze ziek, toch nog geheel onverwacht mijn moeder overleden. Afgelopen woensdag was de begrafenis. Ik had heel graag nog langer bij mijn familie gebleven, maar deze week stonden ons hier in Napels nog de nodige dingen te wachten. Eigenlijk staat mijn hoofd daar helemaal niet naar. Maar ja, het gaat toch gewoon door allemaal. Zo dubbel...aan de ene kant zijn alle drukke bezigheden een welkome afleiding, aan de andere kant had ik graag mijn vader wat langer ondersteund.

En dan kreeg Brian vandaag ook nog te horen, nadat hij maar eens belde hoe het er nu voor staat mijn greencard aanvraag (na een wekenlange radiostilte van het consulaat) dat onze case niet bestaat. Ze kunnen niets van ons vinden, niet op zijn achternaam, niet op de mijne en bij het casenummer dat wij gekregen hebben van ze staat iemand anders geregistreerd. Hoe dat toch kan..... Op 10 oktober kreeg ik te horen dat mijn politie certificaat was gearriveerd en daarna hebben we niets meer gehoord. Ook werd er niet op emails gereageerd, terwijl ze eerst wel reageerden.
Zucht... En over 2 maanden moeten we hier toch echt weg  embarressed
#87 - 05-11-2012, 12:33 uur



TondeG

Yessica gecondoleerd. Echt shit allemaal, ik kan je aleen maar heel veel sterkte toewensen!
#88 - 05-11-2012, 13:53 uur

Old Faithful

Yessica, van harte gecondoleerd. Ik wens je sterkte in deze moeilijke tijd.
#89 - 05-11-2012, 18:57 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Sterkte! Daar zit je natuurlijk nooit op te wachten maar zeker nu kan ik begrijpen dat de emmer langzaam vol druppelt.
Als jullie je dromen maar niet vergeten, ondanks al deze tegenslagen!
#90 - 05-11-2012, 19:26 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15