Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Live happily ever after!

Discussie gestart

Dirc

 :D
#121 - 07-12-2012, 23:10 uur

Old Faithful

All's well that ends well.  cheer cheerb cheerg cheerr
#122 - 08-12-2012, 12:05 uur
Groet,

Old Faithful

Karina

Van harte gefeliciteerd Jessica. Weer een horde genomen op de weg naar de VS. Ik wens jullie het allerbeste toe in AZ. Hou ons op de hoogte van al je avonturen. We leven hier allemaal mee op het forum. In januari gaan mijn man en ik naar Seattle voor twee weken. Hij heeft een nieuwe baan voor een bedrijf van daar. Wij zouden naar de VS verhuizen begin 2013 maar nu blijkt het handiger te zijn als mijn man eerst hier vanuit NL/Europa voor hen werkt omdat het werkgebied hier in Europa ligt. Dus dat betekent een jaar langer hier in Nederland blijven en dan pas de grote oversteek maken. Dat was wel even slikken. Daarom leef ik ook zo met je mee met alles waar jij doorheen gaat. Je moet een lange adem hebben in deze zaken. Maar ik weet zeker dat het het allemaal waard is. Hoe staat het met de bouw van jullie huis? Alweer wat meer gevorderd?
#123 - 09-12-2012, 08:59 uur

Hans B

Yessica,
gefeliciteerd.
Volgens mij kun je in de toekomst veel forummers op de koffie verwachten.  ;)
#124 - 09-12-2012, 11:27 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Eind goed, al goed!

Gr. Pieter
#125 - 09-12-2012, 23:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Dank je wel allemaal!!  :D

@Hans, forummers zijn welkom hoor. Verrado ligt vlak langs de interstate 10.  :afro:

@Karina, ik kan me voorstellen dat dat even een tegenvaller is, als je er zo naar toe hebt geleefd. Inderdaad, je moet een lange adem hebben en nooit opgeven. Voor ons was het natuurlijk spannend omdat in januari het werk van Brian ophoudt en we natuurlijk samen naar Amerika wilden gaan. We hadden wel samen naar Nederland kunnen gaan, maar met een Green Card procedure die in Italië loopt is dat natuurlijk niet handig. En ga maar eens voor onbepaalde tijd bij familie of vrienden inwonen... Het kan natuurlijk wel, maar ideaal is het niet. Brian had uiteraard ook alleen kunnen gaan en dat ik dan later zou volgen, maar dat idee vonden we beiden niet leuk. Brian is 25 jaar bij de navy geweest en tijdens die carriere heeft hij 14 uitzendingen gehad van minimaal 6 en maximaal 11 maanden, dat heeft zijn vorige huwelijk niet veel goeds gedaan. Hij is er dus erg huiverig voor om langere tijd gescheiden van elkaar te leven. Maar goed, gelukkig hoeven we ons daar dus nu geen zorgen meer over te maken!  :)

Uiteindelijk heeft de hele procedure minder dan 4,5 maand geduurd, niks om over te klagen dus aangezien de 'normale' procedure (in Nederland althans) nu al rond de 9 maanden zit.

Je vroeg nog naar ons huisje, op pagina 6 (bijna onderaan) had ik de link geplaatst naar de video die onze makelaar tijdens de oplevering had gemaakt. Het is dus al af!! Het ziet er mooi uit, we zijn echt blij met ons huisje!

De bedoeling is dus dat we op 11 januari naar San Diego vliegen, daar moet Brian zijn paperassen afhandelen, duurt ongeveer een week, als we ter plekke weten hoe lang precies, kunnen we het verhuisbedrijf bellen om de definitieve afspraak te maken om de meubels af te leveren. We denken er rond de 23e wel in te zitten!

Jullie alvast een fijne reis naar Seattle en houd ons op de hoogte!!
#126 - 10-12-2012, 08:06 uur



Yessica

Nou, we willen graag onze hypotheek betalen deze maand, maar we hebben nog altijd niet gehoord welk bedrag het precies is en naar welk nummer het overgemaakt moet worden.
Brian's broer heeft een machtiging van ons, maar hij kreeg de informatie steeds maar niet en dacht te hebben opgevangen dat onze hypotheek verkocht zou zijn aan een ander. Dus heeft Brian de bank maar gebeld en die konden onze hypotheek niet eens vinden. Niet op social security number, niet op het adres van het ons huis, op niets. Dus Brian vroeg onze contactpersoon van Wells Fargo; "kan het zijn dat onze hypotheek verkocht is?" Nee, zei ze, Wells Fargo verkoopt haar hypotheken niet door. Ze zou het uitzoeken en terugbellen.

Ik had dit op Facebook gezet en Brian's broer las dat en zei, volgens mij is jullie hypotheek echt verkocht hoor, aan USBanks. Dus Brian zei, laat ik voor de gein eens USBanks bellen. En ja hoor, toen hij zijn Social Security nummer doorgaf kwam daar netjes onze hypotheek uitrollen....  ::)

Omdat we beiden niet bekend zijn met USBanks, hebben we er even op gegoocheld. Blijkt niet zo goed bekend te staan. Scoort een 1,7 uit 5 voor hypotheken. Mensen klagen dat ze wel betalen, maar dat de betaling niet verwerkt wordt, achterstanden krijgen die hun creditscore aantast etc. terwijl ze wel gewoon betalen. Wells Fargo heeft bij de overdracht kennelijk verzuimd door te geven dat wij nog in Italië wonen en ons correspondentieadres nog niet op ons huisadres is, dus zij hebben alle betalingsinformatie doorgestuurd naar het verkeerde adres. Onze eerste betaling hadden we al op 1 december moeten doen, we zijn dus al ruim te laat.

Dit vind ik allemaal wel veel slechter dan in Nederland. Niet alleen vind ik het allemaal maar rommelig en chaotisch, ik vind het op het amateuristische af. In Nederland geef je gewoon een machtiging, je bedrag wordt gewoon afgeschreven en hypotheken doorverkopen zonder dat je enige zeggenschap erover hebt kan gelukkig ook niet. Wij kozen voor een gerenommeerde bank met een goede reputatie, maar zijn doorgesluisd naar een onbekende bank met discutabele reputatie maar er is niets wat je eraan kunt doen. Heel, heel irritant.
#127 - 16-12-2012, 10:40 uur



Pieter79

Dit vind ik allemaal wel veel slechter dan in Nederland. Niet alleen vind ik het allemaal maar rommelig en chaotisch, ik vind het op het amateuristische af. In Nederland geef je gewoon een machtiging, je bedrag wordt gewoon afgeschreven en hypotheken doorverkopen zonder dat je enige zeggenschap erover hebt kan gelukkig ook niet. Wij kozen voor een gerenommeerde bank met een goede reputatie, maar zijn doorgesluisd naar een onbekende bank met discutabele reputatie maar er is niets wat je eraan kunt doen. Heel, heel irritant.

Ja, wij hebben hier ook ervaring met het afsluiten van een hypotheek bij de bank waar je je rekening hebt, maar die dan weer doorgesluisd wordt naar een andere kredietverstrekker. Het geven van een machtiging voor automatische afschrijvingen gaat hier wel gewoon, alleen de eerste betaling moet vaak met een check.

Ik heb me ook altijd afgevraagd waarom het banksysteem hier moeilijker of ouderwetser lijkt dan in Nederland. De enige verklaring die ik er voor heb is dat een bank business een vrije markt is waar bij wijze van iedereen mee kan beginnen. Dus in elke regio heb je verschillende banken die je in een andere regio weer niet vindt. Met al die verschillende banken moet het dan moeilijk zijn om systemen op elkaar af te stemmen. Als iemand een andere verklaring heeft, ik ben benieuwd.

Het enige advies dat ik je kan geven is om het te laten zijn wat het is en met de stroom mee te gaan. Als je alles gaat vergelijken met Nederland dan raak je maar gefrustreerd.

Succes met je nieuwe start!
Pieter
#128 - 16-12-2012, 13:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Het echte aftellen is nu echt begonnen, nog 24 uur  :D
#129 - 10-01-2013, 10:05 uur



Jez

Daar ga je, meid! Heel veel geluk daar en maak een mooi feest van jullie nieuwe leven  :dansbanaan:
#130 - 10-01-2013, 21:13 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Heel veel succes!!!!
#131 - 10-01-2013, 21:26 uur

Pieter79

Fijne laatste dag (of nu al eigenlijk nacht??) toegewenst in Nederland. Kan het me na bijna 4 jaar nog steeds herinneren. Ben sindsdien de USA niet meer uit geweest!

Gr. Pieter
#132 - 10-01-2013, 23:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Suc6!
#133 - 11-01-2013, 13:02 uur

Yessica

Nou, ik ben in Norfolk, het ging er allemaal heel gemoedelijk aan toe. We vlogen met een charter van de overheid, en de meeste customs mensen zijn zelf retired navy, dus een beetje ons kent ons zeg maar. Maandag sturen ze alles op en dan maar hopen dat de Green Card snel in de bus valt!
Nu pitten, want door een tussenstop op de Azoren is het toch nog een lange reis geworden!
#134 - 12-01-2013, 01:24 uur



Pieter79

 patriot Welkom in de United States of America!!!!!  welkom
#135 - 12-01-2013, 03:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15