Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Met een immigrant visa naar Amerika vliegen...

Discussie gestart

Chiefram

Wij gaan in de eerste week van december definitief naar Amerika en hebben in ons paspoort van het Consulaat in Amsterdam een inreisvisum gekregen, dus de Immigrant Visa.

Ook hebben wij per persoon een gesloten envelope gekregen die wij niet mogen openen. Dit mag alleen geopend worden door de immigratie dienst op de luchthaven in Amerika bij aankomst.

Het Consulaat heeft ons dan ook dringend geadviseerd om een vlucht direkt naar de Verenigde Staten te nemen vanuit Nederland en zeker geen andere landen op deze vlucht aan te doen.

Maar nu vraag ik me af of dit een direkte vlucht moet zijn naar de uiteindelijke bestemming.

In ons voorbeeld zullen wij ons het eerste jaar in Illinois gaan vestigen, dus zullen van Amsterdam naar Chicago moeten vliegen. Maar wat als de vlucht bijvoorbeeld eerst via New York gaat, dus met overstappen? Dan zullen wij ons bij de immigratie dienst in New York moeten verantwoorden, alvorens wij verder mogen/kunnen vliegen.

Ik denk dat het beter is om direkt (zonder tussenlanding) op Chicago Airport te vliegen, maar welke maatschappij vliegt direkt naar Chicago?

Heeft iemand trouwens ervaring hiermee?  ???
#1 - 19-09-2004, 21:46 uur

peperzout

spannend chiefram

op de eerste plaats veel succes in de USA

ikdenk dat je de site van KLM of UA is moet uitpluizen volgens mij hebben die directe vluchten naar chicago

en anders is informeren bij World Ticket Center  in amsterdam .daar is ook een website van

maar jullie nu al zover  :) de rest komt allemaal goed daar ben ik van overtuigd

en wie weet zitten wij er ook over niet zo,n hele lange tijd .........

maar dan wel in florida natuurlijk ;)
#2 - 20-09-2004, 01:16 uur

xerxesc

Wij gaan in de eerste week van december definitief naar Amerika en hebben in ons paspoort van het Consulaat in Amsterdam een inreisvisum gekregen, dus de Immigrant Visa.

Ook hebben wij per persoon een gesloten envelope gekregen die wij niet mogen openen. Dit mag alleen geopend worden door de immigratie dienst op de luchthaven in Amerika bij aankomst.

Het Consulaat heeft ons dan ook dringend geadviseerd om een vlucht direkt naar de Verenigde Staten te nemen vanuit Nederland en zeker geen andere landen op deze vlucht aan te doen.

Maar nu vraag ik me af of dit een direkte vlucht moet zijn naar de uiteindelijke bestemming.

In ons voorbeeld zullen wij ons het eerste jaar in Illinois gaan vestigen, dus zullen van Amsterdam naar Chicago moeten vliegen. Maar wat als de vlucht bijvoorbeeld eerst via New York gaat, dus met overstappen? Dan zullen wij ons bij de immigratie dienst in New York moeten verantwoorden, alvorens wij verder mogen/kunnen vliegen.

Ik denk dat het beter is om direkt (zonder tussenlanding) op Chicago Airport te vliegen, maar welke maatschappij vliegt direkt naar Chicago?

Heeft iemand trouwens ervaring hiermee?  ???

alvast!!!  Welcome to the United States of America.  Gefeliciteerd met julie green cards!!!!  Het maakt niets uit, zolang je eerste point of entry in the United States is, dus geen vlucht via London of ander non-U.S. bestemming.  vanuit schiphol direct naar een point of entry in the U.S.

kan niet wachten totdat je met de website van jouw leven in de VS begint.  Ik weet nog toen ik hier 12 jaar geleden in m'n eentje naar NYC verhuisde (18 jaar oud) en nu ben ik US citizen en woon al jaren in Los Angeles.  Ik vind het altijd fijn om emigranten verhalen naar de VS te lezen.

mazzeltov,


Xerxes
#3 - 20-09-2004, 05:39 uur

schorpioenvrouw

Ik ben al enkele malen rechtstreeks van Amsterdam naar Chicago gevlogen met United Airlines.
#4 - 20-09-2004, 09:40 uur

heivalido

Ik denk ook dat het beter is rechtstreeks te vliegen, want  stel je voor dat je door de hele procedure bij de immigratie in een ander vliegveld, de aansluitende vlucht naar Chicago mist....dat lijkt me geen goed begin van het grote avontuur  ;)
#5 - 20-09-2004, 11:50 uur

Chiefram

Precies... Ik neem voor alle veiligheid wel een direkte vlucht. Mochten die niet (meer) beschikbaar zijn, dan hou ik wel rekening met een extra lange wachttijd tussen de twee vluchten in.

Ons emigratie verhaal proberen we dagelijks bij te houden op onze website in de vorm van een soort weblog programma. Dan kunnen we dagelijks een stukje schrijven wat ons is overkomen, waar we tegenaan lopen en wat ons heeft mee gezeten!  :D

Het is voor ons ook allemaal spannend natuurlijk. Over ruim 2 maanden is het dan zover. De tijd vliegt voorbij en er moet nog zoveel geregeld worden!

Zelf verslinden wij ook altijd alle emigratie verhalen. Kun je echt heel veel uit leren. Daarom ben ik ook blij met de kontakten die wij met Heivalido hebben... die gaan ook naar Amerika...  :D Ondanks dat we naar andere staten gaan, kun je online toch wat steun aan elkaar hebben denk ik. Het is niet een verhuizing van de ene stad naar een andere stad. Je gaat gelijk zover weg wonen, dat je niet eventjes heen en weer reist omdat je nog iets moet regelen. Het moet gelijk in een keer goed zijn...  :D
#6 - 20-09-2004, 12:48 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 12:48 uur door Chiefram »

Frank S

Je kunt via http://www.tickettracker.nl uitgebreid selecteren, o.a. op rechtstreekse vluchten. Deze geeft vaak erg goede aanbiedingen (ik heb ze al een paar gebruikt voor vluchten op Orlando). De genoemde prijzen zijn inclusief luchthavenbelasting.
#7 - 23-09-2004, 18:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Kijk, daar heb ik iets aan! Bedankt voor de link!  ;) :D
#8 - 23-09-2004, 19:44 uur

schorpioenvrouw

Kijk ook eens op www.vliegtarieven.nl

Ik heb nu enkele malen een vliegticket via hun geboekt en ze waren na lang zoeken op internet toch steeds het goedkoopst met hun vluchten naar Tulsa/OK.
#9 - 24-09-2004, 10:46 uur

Chiefram

Die kende ik ook al en heb daar ook al eens (het afgelopen jaar trouwens) een retourtje geboekt Amsterdam - Chicago en dat was in het hoogseizoen (geheel onverwachts) en zowaar... er waren tickets beschikbaar en nog eens 300 euro goedkoper dan bij de lokale reisburo's en/of andere aanbieders!

We konden gelijk online boeken.  :D
#10 - 25-09-2004, 11:31 uur

schorpioenvrouw

Precies Chiefram......en wat wil je nog meer!!!!
Tickets heb je ook met 2 dagen in huis als je met je creditcard betaald. Verder wordt je van elke wijziging (al vertrekt je vlucht maar een paar minuten later/eerder) gelijk via een e-mail op de hoogte gesteld.
Eerste keer online tickets boeken dacht ik nog "als dat maar goed gaat", maar nu denk ik er niet eens meer aan om langs het reisburo te gaan.
#11 - 25-09-2004, 18:06 uur

Chiefram

Wij boeken ook altijd onze tickets online, al jaren en het is altijd goed gegaan. Wel elke keer bij verschillende aanbieders trouwens.

Ik kan me ook helemaal niet meer voorstellen om bij een reisburo te boeken, haha...  :D
#12 - 25-09-2004, 19:37 uur

peperzout

ook wij kunnen onderstrepen dat er met online boeken niks mis mee is

wij zijn daar een paar jaar geleden mee begonnen
en er is nog nooit iets mis gegeaan

en het scheelt inderdaad vaak een paar honderd euro

#13 - 25-09-2004, 20:52 uur

heivalido

een goed voorbeeld is http://www.worldticketcentre.nl/nl/asp/index.html

Daar hebben mijn vrouw en ik goede ervaringen mee.
#14 - 27-09-2004, 15:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15