Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Middle Name?

Discussie gestart

visuar

Jaja, ook ik ga me weer inschrijven voor de DV 2007 (2x keer). Vorig jaar had ik het met de vraag van "Middle Name" ook al moeilijk. Nu weer. Misschien dat iemand opheldering kan geven?

Wat als je meer dan 1 voornaam hebt? B.v.: Jan Klaas Boersma

Boersma is je achternaam, Jan *EN* Klaas zijn je voorNAMEN. Je hebt geen tussenvoegsel als bij "de Vries". Is in dit geval Jan je "First Name" en Klaas je "Middle Name". Of is is "Middle Name" b.v. "de" in "de Vries"?

Zou het fijn vinden als ik het goed in vul, haha. Chief, jij toevallig meerdere voornamen? ;)
#1 - 19-11-2005, 10:33 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweatbox

#2 - 19-11-2005, 11:15 uur
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 11:17 uur door sweatbox »

Pieter79

Ik zou invullen wat in je paspoort staat. De eerste voornaam op de plaats van 'first name' en de rest van de (doop) namen bij 'middle name'. Als ze je gegevens checken aan de hand van het paspoort klopt het namelijk altijd :)

Succes met invullen!
#3 - 19-11-2005, 11:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Hee........ Welcome back, Visuar! Long time no posts................

#4 - 19-11-2005, 14:19 uur
« Laatst bewerkt op: 19-11-2005, 14:19 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ikzelf heb maar 1 voornaam, maar twee middel namen (ook wel doopnamen genoemd).

Als je echte voornaam Jan-Klaas is, dan moet je dat als voornaam opgeven. Dit is dan eigenlijk hetzelfde als De Vries als achternaam, ook al bestaat die uit twee woorden.

Zou je bijvoorbeeld Jan-Klaas Cornelis Johannes de Vries zijn, dan zijn de (doop)namen Cornelis Johannes je middelste namen.

Ik denk dat die Amerikanen gek worden van al die lange namen die wij Nederlanders vaak hebben, hahaha... Een middelste naam komt hier wel voor, maar twee of meer middelste namen... nope!
#5 - 19-11-2005, 15:02 uur

visuar

Mijn 2e voornaam dus invullen bij middle name. Ok. Is dat ook wat jij had gedaan bij de winnende loterij Chief? (neem aan van wel  ;))

Bedankt voor de reacties!

p.s. sorry Jez  :'( Het leven kwam eigenlijk gewoon in de weg na de vakantie. Druk druk. Ik zal ergens binnenkort nog wel even vertellen hoe het allemaal is geweest.

p.p.s succes met de verhuizing Chief! ;D
#6 - 19-11-2005, 17:29 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Nee, je tweede voornaam als VOORNAAM ingeven en niet als middle name. Tenzij je tweede voornaam een doopnaam is.

Het je Jan-Klaas of Hans-Bart of Hendrik-Jan of weet ik allemaal wat, dan moet je dat gewoon als je voornaam ingeven, desnoods met een liggend streepje ertussen, zodat de Amerikanen begrijpen dat die twee namen eigenlijk een voornaam is.
#7 - 19-11-2005, 19:14 uur

visuar

Goed, laten we dan maar over schakelen op echte namen, haha. Ik weet niet of ik het anders nog ga volgen  :-\ ;) Sorry Chief.

Mijn twee voornamen zijn Rob Wouter. Wouter is niet een naam die ik normaal gesproken gebruik. Het staat, uiteraard, wel in mijn paspoort.

Als ik de link eerder hierboven volg, http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_name, staat er dat de middle name de naam (namen?) is tussen de eerste voornaam en de achternaam.

In dat geval zou ik dus denken dat ik het daar wel moet invullen.

Argh, ik krijg er hoofdpijn bij. Zucht.... :-\
#8 - 19-11-2005, 19:46 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Het klopt wat je zegt.

Ik jou geval is dus Rob-Wouter je first name.
Een middle name habe je schijnbaar niet en dan krijg je je last name of family name.

Alles wat tussen je first name (Rob-Wouter) en je last name staat, zijn je middel names, welke je zometeen in de US als initials mag gaan gebruiken.

Ik heb namelijk ook een neef, die heet Hans-Bart met zijn voornaam. Daarnaast heeft hij nog twee doopnamen en dan zijn achternaam. Maar Hans-Bart (in dit geval wordt hij echt zo genoemd door iedereen) is toch echt wel zijn voornaam. Alleen bestaat zijn voornaam uit twee namen.

#9 - 19-11-2005, 23:34 uur

FreezeM

Maar nu, is mijn roepnaam niet mijn eerste voornaam maar mijn derde voornaam. Hier snappen ze in de VS helemaal niets meer van. Voorbeeld... stel ik heet Willem Frederik Christiaan, roepnaam Chris(tiaan). First name is dan Willem, middle name is Frederik Christiaan. Hoewel ik me voorstel als Chris.


Dit zijn dus niet mijn echte namen he  :)
#10 - 20-11-2005, 09:33 uur

Dusza

En mag ik het nog ingewikkelder maken?
Ik weet heel zeker dat de voornaam die op mijn identiteitskaart staat, door niemand gekend is (behalve mijn ouders). Gelukkig viel bij het invullen van het lotteryformulier nog net op tijd mijn frangske dat ik wel mijn officiële naam in moet vullen...
'k Heb er ooit al wel eens aan gedacht om die naam officieel te laten veranderen, maar dat kost me zo'n 500 euro minstens, en dat heb ik er niet voor over.
(is dat in amerika goedkoper?)
#11 - 20-11-2005, 09:57 uur

Chiefram

Maar nu, is mijn roepnaam niet mijn eerste voornaam maar mijn derde voornaam. Hier snappen ze in de VS helemaal niets meer van. Voorbeeld... stel ik heet Willem Frederik Christiaan, roepnaam Chris(tiaan). First name is dan Willem, middle name is Frederik Christiaan. Hoewel ik me voorstel als Chris.


Dit zijn dus niet mijn echte namen he  :)

Zo ingewikkeld is dat niet. Als je derde naam (je 2e doopnaam dus) Christiaan is en iedereen noemt je Chris, dan is Chris je roepnaam. Je roepnaam doet er op dat formulier niet aan toe. Je first name is en blijft gewoon Willem, ook al weet niemand dit en noemt niemand je zo.

Frederik Christiaan zijn dan je middel namen, oftwel je doopnamen.
#12 - 20-11-2005, 19:43 uur

Chiefram

En mag ik het nog ingewikkelder maken?
Ik weet heel zeker dat de voornaam die op mijn identiteitskaart staat, door niemand gekend is (behalve mijn ouders). Gelukkig viel bij het invullen van het lotteryformulier nog net op tijd mijn frangske dat ik wel mijn officiële naam in moet vullen...
'k Heb er ooit al wel eens aan gedacht om die naam officieel te laten veranderen, maar dat kost me zo'n 500 euro minstens, en dat heb ik er niet voor over.
(is dat in amerika goedkoper?)

Ik heb geen idee hoe dit in Amerika gaat, maar ik heb vaag het vermoeden dat het in Amerika heel erg gemakkelijk is om je naam (of namen) te veranderen wanneer je maar wilt. Zolang je jezelfde SSN gebruikt, zie je op je credit raport namelijk onder welke namen je nog meer bekend staat.

Ook kun je (heb ik gemerk) op heel veel formulieren opgeven hoe je jezelf wilt noemen. Geen idee wat daar de bedoeling van is, maar het komt bij mij over alsof het niemand een worst zal weten wat je werkelijke naam of namen zijn, zolang je maar je juiste SSN gebruikt.

Nogmaals, ik kan er helemaal naast zitten en misschien is het wel degelijk strafbaar om je naam te veranderen, maar het lijkt erg gemakkelijk zo op het eerste gezicht.
#13 - 20-11-2005, 19:45 uur

visuar

Chief: waarom zeg jij bij het laatste voorbeeld:

" Je first name is en blijft gewoon Willem, ook al weet niemand dit en noemt niemand je zo. Frederik Christiaan zijn dan je middel namen, oftwel je doopnamen. "

Maar is het bij mij opeens de voornaam/voornamen Rob Wouter ipv Rob met als middle name Wouter? Ik geloof niet dat ik het nog volg... Ik ben weliswaar niet gedoopt maar ik begreep dat je extra voornamen ook als doopnaam gelden.

Dus ik volg geloof ik niet waarom het bij het voorbeeld anders is dan bij mij. Rob Wouter zijn 2 voornamen, niet 1.
#14 - 20-11-2005, 20:25 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Annemiek

Dit wordt allemaal te ingewikkeld! Op officiele papieren vul je de eerst 2 namen in die op je geboorteuitreksel staan, er is toch maar plaats voor 2 voornamen. Ook al wordt je anders genoemd, op de papieren moeten je officiele namen staan.
Zelf heb ik ook altijd dat probleem gehad, omdat ik 4 voornamen heb. Ik heb altijd alleen de eerste 2 ingevuld. Mijn eerste naam is Anna, maar ik heet dus Annemiek. Op officiele papieren heet ik echter nog altijd Anna .
#15 - 20-11-2005, 21:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15