Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moet je emigreren als je de Green Card lottery wint?

Discussie gestart

allangvergeten

Ik heb eigenlijk twee vraagjes:
- Wat is (ongeveer) de kans om de lotterij te winne, is het de moeite waard.

en ten tweede:
- Als je dan toch wint, ben je dan ook verplicht om binnen de korste keren naar America te gaan? Of is deze dan voorgoed geldig en kan ik een paar jaar later nog beslissen om te vertrekken?
#1 - 19-02-2017, 17:29 uur

Pieter79

Een google search levert me dit op:

Citaat
Green Card Lottery Winning Chances

Set forth below you can see the “chance of winning” the DV-2013 green card lottery statistics for Netherlands.

DV-Year Country Applicants Spouse & Children Total Winners Odds
2013 Netherlands 5419 4543 9962 109 1.09%

Being from Netherlands gave you a 1.09% chance of winning in the green card lottery if you had entered as an individual. If you had entered using a Husband/Wife application, your chance of winning in the green card lottery would have been 2.18%, (i.e. double what it would have been if you had entered as an individual). Therefore, being married is actually an advantage that you should use when registering for the green card lottery.
http://www.usadiversitylottery.com/green_card_lottery_winning_chances.php

Als je alleen bent dus min of meer eens in de honderd jaar dat je wint, als koppel eens in de 50 jaar. Gemiddeld genomen duurt het dus 50 jaar als je je alleen inschrijft en 25 jaar als koppel.

Zelf heb ik me 6 of 7 jaar ingeschreven en nooit 'gewonnen'. Ik had meer geluk met het vinden van een Amerikaanse waar ik mee getrouwd ben. Vanaf het moment van papieren invullen totdat je over mag komen duurt iets van 9 tot 12 maanden, aanzienlijk korter dan de lottery (maar dat was in ~2008).

Antwoord op je andere vraag; nee, als je wint hoef je er geen gebruik van te maken, en zelfs als je wint kun je nog afgewezen worden in het vervolgtraject.

Succes,
Pieter
#2 - 19-02-2017, 19:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

allangvergeten

Antwoord op je andere vraag; nee, als je wint hoef je er geen gebruik van te maken, en zelfs als je wint kun je nog afgewezen worden in het vervolgtraject.

Succes,
Pieter

Dag Pieter, bedankt voor je antwoord. dat zijn in elk geval geen goeie kansen  :o

Kun je nog eventjes dieper ingaan op het tweede? Uiteraard ben je niet verplicht van de greencard te gebruiken, maar ik bedoel hem vb. winnen, en dan pas gebruiken een paar jaar nadien.. is dit een mogelijkheid?
#3 - 19-02-2017, 21:21 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Waarom zou je niet meedoen als je naar Amerika wilt emigreren? Een kleine kans is altijd nog beter dan geen kans. Of heb je misschien een alternatief?

Je bent nog niet zeker van een green card als je uitgeloot wordt. Je moet aantonen dat je aan de eisen voldoet, er is een medische keuring en er is een kans(je) dat je nummer te hoog is, waardoor het aantal beschikbare green cards al is uitgegeven als jij aan de beurt bent. De kans is overigens zeer aanzienlijk dat het wel lukt als je maar uitgeloot wordt.

Ik ken de precieze termijnen niet - daar kan Pieter of iemand anders misschien meer over vertellen en anders is die informatie wel te vinden - maar je mag het moment dat je daadwerkelijk emigreert niet ongelimiteerd uitstellen. Je moet binnen een bepaalde tijd, ik dacht 6 maanden, naar Amerika om je green card te activeren en daarna moet je binnen een bepaalde tijd, ik dacht ook weer zes maanden, je definitief in Amerika vestigen.  Als je daarna voor langere tijd buiten Amerika wilt verblijven, bijvoorbeeld voor studie of werk, moet je van tevoren een re-entry permit aanvragen.
De grote lijn van dit verhaal klopt wel maar, zoals gezegd, ben ik niet zeker van de genoemde termijnen.

Ik wens je veel succes.
#4 - 20-02-2017, 01:48 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Ik denk dat Old Faithful ongeveer het bij het juiste eind heeft; ik had die termijnen ook in mijn hoofd. Om de precieze tijd te vinden (en actueel), dan denk ik dat de website uscis.gov is. Daar staat alle huidige en actuele informative m.b.t. alle visa en imigratie mogelijkheden.

Over de Diversity Lottery; als je wil emigreren, en de lottery is je enige mogelijkheid, dan zou ik me inschrijven en later op het moment dat het er toe doet pas beslissen om wel of niet te emigreren. Nogmaals, de odds zijn dat je voorlopig niet wint, dus als je het nu nog niet zeker weet, maar er wel een kans is dat je wil emigreren, schrijf je in en laat het beslissingsmoment voor later.

Succes,
Pieter
#5 - 20-02-2017, 02:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15