Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nederlands Consulaat Chicago?

Discussie gestart

Pieter79

Is het Nederlands Consulaat in Chicago gesloten? Ik ben (helaas) weer toe aan een nieuw paspoort en kon dit voorheen in Chicago doen (een uurtje of 8 met de auto). Waar kan ik terecht vanuit Minnesota, of kan ik ook gewoon online een nieuw paspoort aanvragen, zonder fysiek ergens naar toe te reizen?

Gr. Pieter
#1 - 01-08-2017, 19:00 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Het NL consulaat in Chicago is er nog wel maar voor een paspoort kun je tegenwoordig alleen nog maar terecht bij de Nederlandse ambassade in Washington of de consulaten in Miami, New York en San Francisco.
Volledige handleiding over paspoortaanvraag:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/wonen-werken/paspoort-en-id-kaart/paspoort-aanvragen/paspoort-verlengen-meerderjarige-in-het-buitenland/verenigde-staten-van-amerika

Tot zover het slechte nieuws.
Het goede nieuws is dat het nieuwe NL paspoort tegenwoordig 10 jaar geldig is.
Na deze vervanging ben je dus weer voor 10 jaar "onder de pannen"
#2 - 01-08-2017, 19:35 uur

Pieter79

Dat gaat een dure grap worden. Er zit daar een consulaat maar voor een paspoort moet ik nu het vliegtuig nemen? Typisch weer iets Nederlands...  >:(

In ieder geval bedankt voor de link. Met de Nederlandse overheid weet ik nooit of het een officiele website is of een commerciele (Nederland heeft niet zoiets als .gov volgens mij).

Ik had inderdaad al begrepen dat het nu 10 jaar geldig is, dat scheelt inderdaad een heleboel gedoe.

Bedankt,
Pieter
#3 - 01-08-2017, 23:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Big_mo

Dicht sinds vorig jaar!  Ze deden vorig jaar nog wel overigens de traveling ding waar je je kon voor inschrijven. Mijn paspoort was nog een jaar geldig maar heb em toen maar al vernieuwd. Jep gaat een dure aangelegenheid worden naar DC afreizen. Paspoort $160 en dan nog naar DC toe. Of te wel duurste paspoort van Nederland!
#4 - 03-08-2017, 03:06 uur

Cees A

Je kunt, als je toch al van plan bent naar Nederland te reizen, je nieuwe paspoort ook aanvragen op Schiphol.
Je vervangt je paspoort dan misschien een beetje vroeger dan de bedoeling was, maar het scheelt je wel een hoop extra reizen.
Lees hier de ervaring van forumlid Walter:
---> http://forum.verenigdestaten.info/immigratie/nl-paspoort-verlengen-op-schiphol/?PHPSESSID=cc0378uihv8f9h6e1b3va8f1e5
@Big_mo  Ik ga natuurlijk niet strijden met een inwoner van Chicago of er wel of geen NL consulaat  is in Chicago.   :)
De gegevens van dat consulaat staan echter nog steeds op de website van de NL overheid en daarom nam ik aan dat het er nog was.
Zie:   https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/verenigde-staten-van-amerika/over-ons/consulaat-generaal-in-chicago
#5 - 03-08-2017, 08:47 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2017, 08:55 uur door Cees A »

Big_mo

Je kan inderdaad op Schiphol je paspoort doen en er zijn er meer als genoeg die dat ook op die manier doen. Alsnog een duur paspoortje om eerlijk te zijn.

Cees het consulaat zit inderdaad nog steeds in Chicago, however zijn ze niet meer bereikbaar voor zaken als paspoort en dergelijke sinds vorig jaar. Het geluk was dat ik via de Chicago Dutch Club het nieuws ontving dat er iemand vanuit DC naar Chicago kwam om minder ter been zijnde Nederlanders een gunst te doen. Iedereen kon inschrijven maar de ouderen kregen uiteraard de voorkeur. Er was niet veel animo voor bleek en ik heb mijn paspoort toch op deze manier kunnen ontvangen. Tegenwoordig versturen ze hem naar je huis adres en je moet dus een UPS shipping label toevoegen aan je applicatie.

Ben blij dat ik dit maar eens in de 10 jaar hoef te doen. Maar de klok is aan het tikken en verplicht over 9 jaar naar DC LOL. Ach wat doen we er aan? Was onze eigen keuze niet waar om naar Amerika te komen.
#6 - 03-08-2017, 14:00 uur

Pieter79

Ik heb deze vraag via een internet form naar het Chicago Consulaat gestuurd, en kreeg dit antwoord:
"Wel is het zo dat het nieuwe paspoort tien jaar geldig zal zijn en dat we hopelijk in de komende jaren een systeem ontwikkelen waarbij veel, zo niet alles, digitaal geregeld kan worden, dus als het goed is, is het nog maar een eenmalige lastige situatie.".

Ze geven inderdaad ook aan dat het niet meer in Chicago kan, en dat er geen andere mogelijkheid is dan om naar een consulaat hier in de States te reizen, Schiphol, of bij 1 van de deelnemende Nederlandse grensgemeenten langs te gaan.
#7 - 04-08-2017, 12:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Overigens ben ik niet echt onder de indruk van de kennis (of liever 'onkennis') van paspoortuitgave en de mogelijkheid van twee paspoorten bij sommige officiele vertegenwoordigers van Nederland. De nieuwe consul generaal in New York die ik onlangs even sprak, was bijvoorbeeld verbaasd dat ik zowel een Nederlands als een Amerikaans paspoort had (getrouwd met een Amerikaanse). En als de consul generaal dat niet echt weet...
#8 - 04-08-2017, 19:30 uur

Big_mo

Ik heb dit gister avond nog van iemand gehoord. Die mensen geven er waarschijnlijk geen drol om, maar meer om 1 in Amerika te kunnen zijn 2 de centen die ze er voor krijgen.
#9 - 05-08-2017, 16:28 uur

Pieter79

Ik moet ook toegeven dat ik niet onder de indruk was van de service van het consulaat, en de arrogante medewerkers (was in 2012). Ik kan alleen maar hopen dat het waar is dat ze aan een systeem werken om het allemaal via internet te regelen.
#10 - 05-08-2017, 16:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15