Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw en 2 vragen

Discussie gestart

Sole

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb al veel topics gelezen, maar kan nog niet het antwoord op 2 vragen vinden;

1. Ik ga eind deze maand mijn green card aanvragen. Ik ben getrouwd met een Amerikaan. Nu is mijn vraag; kan ik na de aanvraag nog wel Amerika in met mijn visawaiver?
Ik heb dan nog niet mijn green card, maar wil wel mijn man in amerika bezoeken. Het amerikaans consulaat in amsterdam zegt geen probleem, maar dat immigration natuurlijk ten alle tijden iemand mag weigeren. Weet iemand hier het antwoord op.

2. Mag je in NL een lening hebben als je een green card aanvraagt of checken ze dit niet?
Ik heb het hier in NL gevraagd en zij zeggen geen probleem, zolang ik het maar blijf betalen

in Ieder geval bedankt!

#1 - 22-09-2009, 16:46 uur

Pieter79

Ik heb in Juli 2008 mijn aanvraag voor een K-1 visum de deur uit gedaan en ben in de tussentijd ook nog in Amerika geweest (om mijn toenmalige verloofde op te zoeken, inmiddels mee getrouwd en woon in de States). Punt 1 lijkt me geen probleem. Op het moment echter dat je je visum hebt mag je er maar 1 keer de USA mee in en dan mag je minimaal 2 jaar niet het land uit (je wordt conditional permanent resident) of je moet weer een form invullen (+fees) om dat wel te mogen. (cards zijn niet voor re-entry to USA).

Punt 2; volgens mij mag je zeker een lening hebben, maar ergens is wel een punt in het visa proces dat ze willen weten wat je bezit is (bankrekening, huis etc.) waar je al je schulden van moet aftrekken. Maar ik neem aan dat je man je wil sponsoren en dat hij werk heeft (en minimaal 125% van de poverty line verdient) anders kan het nog wel eens moeilijk/lastig worden.

Gr. Pieter
#2 - 23-09-2009, 02:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sole

Hey Pieter, dank je wel voor je antwoord. Ik dacht ook al dat het geen probleem zou zijn, maar sommige mensen zeiden dat het niet mocht en dat ze bij immigration gaan zien dat je een green card hebt aangevraagd en dat ze je dan gaan weigeren,

Wij hebben een nogal ander verhaal, waardoor ik mijn man niet als sponsor kan opgeven, (Mijn man zit in de gevangenis, waardoor hij geen geld verdient)we hebben wel vrienden en familieleden bereid gevonden zich op te geven als sponsor. In welk punt van het proces is het precies dan dat ze hier om gaan vragen? Voor de eerste fase heb ik alles al ingevuld, daar wordt het niet gevraagd.
#3 - 23-09-2009, 09:42 uur

Pieter79

Bij je interview in Amsterdam op het consulaat moet je laten zien dat je 'geld' hebt; de Consul moet het gevoel hebben dat als je in de USA alleen komt te staan dat je jezelf een tijdje kunt redden. Let wel, er kan een klein verschil zijn tussen verloofd zijn (bewijs dat je jezelf een tijdje kunt redden in geval dat huwelijk niet doorgaat) en getrouwd.

In ieder geval zul je bij het invullen van I-485 een verwijzing krijgen naar I-864 of I-864A. Dat zijn 'contracten' tussen jouw man en de overheid of jouw sponsor en de overheid dat jij de eerste 10 jaar geen recht op social security hebt. Als je dus op straat komt te staan dan moet die sponsor max. 10 jaar in je onderhoud voorzien. Indien je man geen inkomen heeft dan kan hij ook niet als sponsor optreden en zul je bij derden moeten zoeken.

Succes!

Gr. Pieter


Ps, dit doet misschien niet ter zake, dus geef geen antwoord als je niet wil... Ik ben wel nieuwsgierig naar je verhaal, had je hem al ontmoet voordat ie in de gevangenis kwam of ben je met 'm gaan schrijven en toen verliefd geworden? Wanneer komt hij vrij en kunnen jullie weer bij elkaar zijn?
#4 - 24-09-2009, 01:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sole

Dus als ik het goed begrijp moet ik tijdens het interview kunnen aantonen dat ik sponsors heb en dat ze voor mij garant staan? Ik heb zelf geen spaargeld of zo, maar we hebben al wel een aantal sponsors. Is dat dan voldoende? Gaan ze vragen naar mijn geld of vragen ze naar de sponsors?

Voor de andere vragen van jou stuur ik je een pm!

grt Nadin
#5 - 24-09-2009, 17:20 uur

Pieter79

Al met al ga je het denk ik heel moeilijk krijgen om aan een visum te komen. Ik weet niet waar hij voor veroordeeld is, hier enkele handige sites:

Een geval waar de K-1 is afgekeurd, ze zijn nu getrouwd maar hebben er geen vertrouwen in dat de K-3 wel gaat lukken:
http://www.visajourney.com/forums/index.php?showtopic=216570&st=15

Er wordt gerefereerd naar de AWA (Adam Walsh Act) wat er op neer komt dat iemand die veroordeeld is niet iemand naar de US kan laten komen of zo iets dergelijks:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Walsh_Child_Protection_and_Safety_Act

Die visajourney.com site is heel handig voor voorbeelden van visaformulieren etc.

Succes!
#6 - 25-09-2009, 01:24 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sole

Mijn man is geen sex offender, de voorbeelden gaan allemaal daar over, dus ik hoef me denk ik geen zorgen te maken. Iemand die ik ken heeft ook een green card aangevraagd en haar man zit ook in de gevangenis onder de zelfde omstandigheden als mijn man en zij heeft net haar green card gehad.
Ik blijf gewoon positief! Heel erg bedankt voor al je hulp Pieter, ik waardeer het enorm!
Ik ga eens op visajourney rondkijken! We hebben ook een immigration lawyer genomen, die zei dat het volgens hem allemaal wel zou moeten lukken.
#7 - 25-09-2009, 11:27 uur

Pieter79

Ok, dat maakt de kans groter.

Dat de immigration lawyer zegt dat het allemaal gaat lukken vind ik vreemd. Als ik zie wat ik al allemaal heb moeten doen (en ben nog steeds aan het wachten op de green card) dan heb ik er een hard hoofd in. Die lawyer kan dat natuurlijk ook zeggen om het werk te houden en aan je te verdienen. Ik ben daar altijd voorzichtig mee. Of is het een advocaat die je alleen betaalt als alles goed gaat??

Alright, succes.
#8 - 26-09-2009, 01:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sole

Dank je wel voor je antwoorden Pieter! Ik blijf gewoon positief dat het allemaal gaat lukken, als een vrouw in dezelfde situatie als ik het gelukt is, dan moet het mij ook zeker lukken!

#9 - 28-09-2009, 15:31 uur

bgroeneveld

Niet om naar te wezen, maar gewoon als oude, cynische journalist: heb je je man leren kennen voordat hij de gevangenis is ingegaan? Of heb je contact met hem gekregen nadat hij in de gevangenis zat?

In dat laatste geval moet je erg oppassen. Ik weet dat het natuurlijk heel romantisch (?)  is om met een gevangene om te gaan (die "natuurlijk", als de meeste gevangenen, onschuldig is). Maar verkijk je daar niet op, gevangenisstraffen zijn hier in de VS echt lang, je krijgt wel wat korting voor goed gedrag, maar niet zo veel zoals in Nederland. En gevangen zitten hier betekent echt gevangen zitten. Niks geen 'echtelijke bezoeken', als je man geen zware misdadiger is, mag je eens in de week samen aan een tafeltje zitten, als het om een wat ernstiger vergrijp gaat, mag je via een telefoon met elkaar praten met een plaat plexiglas er tussen.

Zoek maar eens op het Internet naar (levens)beschrijvingen van vrouwen die met een gevangene omgaan en/of trouwen, daar word je echt niet vrolijk van.

Of is jouw geval anders en zit je man alleen gevangen voor een verkeersovertredinkje?
#10 - 03-10-2009, 04:16 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2009, 04:18 uur door bgroeneveld »

FreezeM

Of is jouw geval anders en zit je man alleen gevangen voor een verkeersovertredinkje?

In zo'n geval zou ik even wachten tot de beste man weer op vrije voeten is. Blijkbaar duurt de straf te lang om daar om op te wachten.
#11 - 27-10-2009, 11:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15