Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nieuwe emigranten

Discussie gestart

Nynke

Dan heb ik het nog gemakkelijk als ik het zo lees - met een verdienende (Amerikaanse )man. Ok heel veel verdient hij niet, maar we kunnen er toch meer kanten mee op dan in Nederland. Hij heeft het trouwens ook een tijdje niet gemakkelijk gehad nadat hij net van school was -hij leefde een tijdje van een minimum salaris (werk in een fastfood restaurant) en had food stamps.
#16 - 18-01-2007, 21:51 uur

hollandranch

Ligt het aan mij of is de storm over  :o is het zo dat nu het in Nederland zo goed gaat er bijna geen nieuwe emigranten zich aanmelden.  2006-05 Het is gewoon stil op het forum!

Ze zijn er wel hoor: ik ben al geruime tijd bezig met een E-2, alleen de vraag is of we een bedrijf kopen of zelf beginnen. Begin 2007 verwacht ik knopen te kunnen doorhakken.
Natuurlijk doen we ook mee met de DV-loterij.  Als je wint wordt het wel wat gemakkelijker maar daar kun je niet op blijven wachten, kans op winnen is en blijft klein.
Ik volg alle E2 stories op de voet. Daar kun je vaak nuttige informatie in vinden.

En, al knopen doorgehakt, het wachten is nog steeds op de volgende E2jer
#17 - 24-02-2007, 04:35 uur

Adriaan47

Emigreren is definief something special en spannend.

Ik ben zelfs 2 keer geemigreerd.Once to New zealand and once to USA.

Zou het nu over zijn ???

Ben inmiddles wel haast 60 jaar nu en heb grijze haren ervan maar zou het zeker weer doen.

ADRIAAN ( Dutch/KIWI/Cowboy)
#18 - 27-02-2007, 21:55 uur

Ventus



En, al knopen doorgehakt, het wachten is nog steeds op de volgende E2jer

In ieder geval de belangrijkste knoop: als je samen met je partner wil emigreren zul je daar ook samen voor de volle 100% achter moeten staan. Zover zijn we nu! We weten echter nog niet echt in welke richting. Mijn vriendin wil graag een B&B maar dat m.i. niet geschikt om met een E2 aan te beginnen. Dus gaan we eerst in de richting van een motel of camping zoeken.

Wat mij opvalt bij de E2 emigranten op dit forum (o.a. Hollandranch, Petra Timmer) is, dat ik bij niemand iets lees of hoor van personeel. Dat is toch een van de vereiste als je op basis van een E2 iets begint? Hebben jullie nog geen mensen in dienst of bestaat de mogelijkheid dat later te doen?



#19 - 01-03-2007, 09:30 uur

Ingetje

Er staat inderdaad in de regels dat je personeel moet aannemen (werkgelegenheid creeren).
Bij de visum-aanvraag betekent dat volgens mij dat je dat in je business plan moet vernoemen. Wij hadden een plan voor vijf jaar opgesteld, waar in stond dat we in het eerste jaar 1-2 werknemers zouden hebben, daarna meer zodra dat nodig was.
Het belangrijkste is volgens mij dat uit het plan blijkt dat je simpelweg niet zonder personeel kunt. Je verwacht zoveel klanten, je wilt elke dag open zijn, voor schoonmaak, onderhoud, reserveringen etc heb je gewoon mensen nodig, lijkt me.
#20 - 01-03-2007, 14:04 uur

PBBI

Citaat
In ieder geval de belangrijkste knoop: als je samen met je partner wil emigreren zul je daar ook samen voor de volle 100% achter moeten staan. Zover zijn we nu!
Ja, dit is heel belangrijk, emigreren om bijv. de relatie te redden, wat ik nog wel eens tegenkom, werkt niet. Je moet er beide achterstaan en anders niet aan beginnen. Soms is er een persoon in de relatie die de kar trekt, als de partner eigenlijk geen zin heeft maar de boel maar op z'n beloop laat dan krijg je op het laatst ook problemen. Het is beter voor de partner meteen te vertellen dat hij / zij eigenlijk niet wilt, maar soms is het besef er in het begin niet waar ze aan gaan beginnen. Kan er verhalen over schrijven, gisteren nog een e-mailtje van een Engelse klant, zou naar een bedrijf gaan kijken, afspraak gemaakt, alles geregeld en nu gaat alles 'even' (??) de koelkast in wegens familie problemen. Dan weet ik al weer genoeg, heb dit al zo vaak meegemaakt.
#21 - 01-03-2007, 14:12 uur

Adriaan47

Het meeste wat ik tegen kom,en speciaal van Hollandse emigranten,is dat de juiste instelling is niet aanwezig.
Om te emigreren moet je echt de mentaliteit daarvoor hebben en dat betekend dat je moet beseffen dat je echt je moederland verlaat en dat ook erkent.
Hiermee bedoel ik dat je jezelf zult moeten aanpassen en veranderen naar de gewoontes van het land je naar toegaat.
Als je probeert omdat land te bekeren en over te gaan naar je Hollandse gewoontes dan ben ben je op de verkeerde weg.Probeer echt jezelf de vraag te stellen of je dit kan opbrengen.
Ik heb zoveel Hollandse emigranten ontmoet welke leven op zijn Hollands in een ander land en daarmede echt ongelukkig waren als je dat van plan bent kan je beter in Holland blijven of terug gaan want wat is dan echt de reden dat je weg ging?

ADRIAAN...Dallas/Texas  ( Dutch/KIWI/Cowboy )
#22 - 01-03-2007, 14:39 uur

hollandranch

Het meeste wat ik tegen kom,en speciaal van Hollandse emigranten,is dat de juiste instelling is niet aanwezig.
Om te emigreren moet je echt de mentaliteit daarvoor hebben en dat betekend dat je moet beseffen dat je echt je moederland verlaat en dat ook erkent.
Hiermee bedoel ik dat je jezelf zult moeten aanpassen en veranderen naar de gewoontes van het land je naar toegaat.
Als je probeert omdat land te bekeren en over te gaan naar je Hollandse gewoontes dan ben ben je op de verkeerde weg.Probeer echt jezelf de vraag te stellen of je dit kan opbrengen.
Ik heb zoveel Hollandse emigranten ontmoet welke leven op zijn Hollands in een ander land en daarmede echt ongelukkig waren als je dat van plan bent kan je beter in Holland blijven of terug gaan want wat is dan echt de reden dat je weg ging?

ADRIAAN...Dallas/Texas  ( Dutch/KIWI/Cowboy )

Klopt, en als ondernemer kom je er heel snel achter dat Amerikanen zich slecht aan afspraken houden, veel beloven en weinig nakomen en je zult er veel achteraan moeten zitten, vaak frustrerend, vooral als je een camping, zoals ons, op tijd wilt openen. Ojaah, voor geld zijn ze ook niet echt gevoelig  embarressed Na 3 maanden hier wonen snap je niet dat Amerika ooit zo groot heeft kunnen worden en snap je wel waarom ze nu door iedereen voorbij worden gestreefd, want schiet niet op met die jongens, maar we blijven ervoor gaan en ons aan te passen, wie weet zijn we over een jaar ook zo makkelijk, see ya DutchCowboy2
#23 - 01-03-2007, 20:33 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2007, 20:34 uur door hollandranch »

Adriaan47

Dit is nu precies what ik bedoel...yes je moet gewoon ook zelf zo makkelijk worden.
Doe je dat niet dan blijf je niet alleen NU maar ook de rest van je leven je ergeren.
Dus gewoon makkelijk worden of terug gaan naar de fantastishe verzorgde samenleving die je tog graag wilde verlaten.
Echt ..probeer niet een land zijn mentaliteit te veranderen of je eindigd up alleen of op een stukje Holland in een ander land.
#24 - 01-03-2007, 21:19 uur

hollandranch

Dit is nu precies what ik bedoel...yes je moet gewoon ook zelf zo makkelijk worden.
Doe je dat niet dan blijf je niet alleen NU maar ook de rest van je leven je ergeren.
Dus gewoon makkelijk worden of terug gaan naar de fantastishe verzorgde samenleving die je tog graag wilde verlaten.
Echt ..probeer niet een land zijn mentaliteit te veranderen of je eindigd up alleen of op een stukje Holland in een ander land.


Op dit soort momenten zou het mooier zijn om gewoon in loondienst te zijn, minder om je druk te maken, morgen weer een dag. Gelukkig hebben wij een hoop ruimte ingebouwd en onze plannen constant aangepast ander waren we zwaar de mist ingegaan. Voorbeeld: wij hebben een contract met iemand die een bron komt boren voor 20.000 Dollars !!!!!  Zelfs deze contractor komt niet opdagen, reageert niet op telefoontjes en e-mails, nu is de contractdatum verlopen, dus met hem gaan we niet meer in zee. Maar, nogmaals, zelfs geld maakt geen indruk  :o
#25 - 04-03-2007, 05:22 uur

Adriaan47

Heeft absoluut niks met zelfstandig of loondienst te maken...take it to court...Amerikanen krijgen een hartaanval van McDonalds en jij van ergeren...typish Hollands.
#26 - 04-03-2007, 11:18 uur

hollandranch

Heeft absoluut niks met zelfstandig of loondienst te maken...take it to court...Amerikanen krijgen een hartaanval van McDonalds en jij van ergeren...typish Hollands.


Denk dat rechtzaken aanspannen een vervelende Amerikaanse eigenschap is en daar gaan wij ons niet mee bezighouden en lijkt me nog slechter voor je hart, vooral als je verliest  :'(
#27 - 04-03-2007, 16:56 uur

Adriaan47

Terug naar Holland dus..hahahah
#28 - 04-03-2007, 17:38 uur

jerbia

Heeft absoluut niks met zelfstandig of loondienst te maken...take it to court...Amerikanen krijgen een hartaanval van McDonalds en jij van ergeren...typish Hollands.

Dus jij schijnt het normaal te vinden dat mensen hun afspraken niet nakomen? En je vindt het ook belachelijk dat die 'typische hollanders' zich daar aan ergeren? Ik denk niet dat er ook maar één Amerikaan is te vinden die zich niet zou ergeren als een contracter zich niet aan een afspraak zou houden en niet reageert op telefoon/email. En om dan meteen te gaan roepen: Terug naar Holland hahaha. Treurig.
#29 - 04-03-2007, 19:37 uur

Adriaan47

 I totally agree with you Jerbia maar je hebt duidelijk gemist de discussie in between.


#30 - 04-03-2007, 20:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15