Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nieuwe emigranten

Discussie gestart

hollandranch

Onze buren, een stel uit Houston die in de weekends het drukke leven ontsnappen hebben precies dezelfde ervaringen. De local contractors proberen er een slaatje uit te slaan en komen dus ook niet hun afspraken na. Zij ergeren zich hier ook aan en kennen dit niet van de stad. Betreft het aanpassen aan de omgeving waar je woont, wij wonen in een kleine gemeenschap waar iedereen elkaar kent en waarschijnlijk familie van elkaar is, dus als buitenlander hier een rechtzaak aanspannen is het domste wat je kan doen want je hebt zo de gehele gemeenschap tegen je en wij als campinghouders moeten wel de mensen om ons heen te vriend houden, wat tot nu toe goed lukt. Dus, ik denk dat het aanpassingsvermogen van ons goed genoeg is.
#31 - 04-03-2007, 20:56 uur

Adriaan47

Hollandranch..dit maakt duidelijk meer sence en ben het nu met je eens.
Kan je niet een andere (zelfstandig lol) contractor vinden ?

Zoals jij zelf weet Whitney is ook een kleine gemeenschap en heb daar een kleine hobby farm nu.
Ik moet ook gebruik maken van locale contractors.( niew dak op het huis , foundation etc etc)

Ik heb heel goede ervaringen met eerst references te vragen en vanaf het moment dat ik dat ben gaan doen en ze gecontroleerd te hebben en mijn keuze gemaakt wie te gebruiken had ik geen enkel probleem meer.

#32 - 04-03-2007, 21:14 uur

hollandranch

Hollandranch..dit maakt duidelijk meer sence en ben het nu met je eens.
Kan je niet een andere (zelfstandig lol) contractor vinden ?

Zoals jij zelf weet Whitney is ook een kleine gemeenschap en heb daar een kleine hobby farm nu.
Ik moet ook gebruik maken van locale contractors.( niew dak op het huis , foundation etc etc)

Ik heb heel goede ervaringen met eerst references te vragen en vanaf het moment dat ik dat ben gaan doen en ze gecontroleerd te hebben en mijn keuze gemaakt wie te gebruiken had ik geen enkel probleem meer.




De meneer die de Well kwam boren is de beste in East-Texas volgens iedereen. Probleem is waarschijnlijk, de man is zo druk dat hij geen tijd heeft voor ons en helaas de moeite niet neemt om dit door te geven. Onze andere grote klus, het septic systeem, stroom en water, wordt gedaan door een door contractor die iedereen aangeeft als uiterst betrouwbaar. Over 8 dagen gaat hij beginnen en is klaar voor 1 April (opening camping). Ik hou hem in de gaten en bel eind deze week nog wel even om te vragen wanneer hij begint en maar hopen dat het weer goed blijft de komende tijd  8)    We hebben nog een locale, arme man werk beloofd, maar hij komt tot nu toe geeneen afspraak na en heeft het geld zo hard nodig  2006-18  Maar we krijgen wel veel materiaal goedkoop via hem dus houden hem te vriend, want je hebt ze nodig en zij blijkbaar jou niet.
#33 - 05-03-2007, 00:01 uur

Adriaan47

Ok Holland ranch....I wish you a lot of luck !!!

Honestly I do not experience the same problems en ik woon echt niet ver van je vandaan.
#34 - 05-03-2007, 01:00 uur

ned in MO

Veel van dat soort arme lui werkt alleen als het geld op is. Zodra ze wat hebben zie je niet meer en als het op is staan ze ineens weer voor je neus. Dat is hun levens stijl.
Zolang ze nog geld hebben voor levensnevel lopen ze niet zo hard.
#35 - 05-03-2007, 04:28 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

hollandranch

Veel van dat soort arme lui werkt alleen als het geld op is. Zodra ze wat hebben zie je niet meer en als het op is staan ze ineens weer voor je neus. Dat is hun levens stijl.
Zolang ze nog geld hebben voor levensnevel lopen ze niet zo hard.


Mooi woord "levensnevel"  2006-20
#36 - 05-03-2007, 04:48 uur

hollandranch

Ok Holland ranch....I wish you a lot of luck !!!

Honestly I do not experience the same problems en ik woon echt niet ver van je vandaan.



Dat is mooi voor je, maar mijn ervaring is niet uniek, veel verhalen op het forum komen op hetzelfde neer, helaas. Maar wil niet zeggen dat het overal voorkomt, maar is wel iets wat iedereen in zijn achterhoofd moet houden als hij/zij in Amerika gaat wonen of zaken gaat doen met Amerikanen, een gewaarschuwd mens.........
#37 - 05-03-2007, 04:52 uur

petratimmer

Ik denk dat je als Nederlander inderdaad niet proberen om de amerikanen te gaan omvormen. Dat vinden wij NL tenslotte ook niet leuk. Daar roepen we ook om het hartst dat mensen moeten intergreren. Hier zijn wij degene die dat moeten doen. Wij doen wel mee aan de amerikaanse gewoonte om naar de rechter te stappen. Noodgedwongen helaas omdat wij onze downpayment niet terugkrijgen  na het verbreken van het contract ven hen kant.

Ik denk niet dat het kwaad kan om een srukje van je eigen identiteit te houden, maar als je hier wil wonen moet je je niet dagelijks ergeren aan gewoontes hier. Ik ben juist vertrokken uit een land waar ik me dagelijks ergerde. Amerikanen kunnen inderdaad erg laks zijn in afspraken nakomen. Ook hier in NY. I be there in 30 min.... ja right 1,5 uur later komen ze aan...

Wat mij hier wel opvalt is dat men een hoge dunk heeft van Nederlanders. Waarschijnlijk komt dit omdat  hier heel, heel veel mensen wonen die Nederlandse voorouders hebben.
#38 - 05-03-2007, 05:00 uur

Adriaan47

EINDELIJK IEMAND DIE HET ALLEMAAL SNAPT !!!!!!!

Ik ben voor dezelde reden vertrokken uit Holland.

En zoals je hebt gemerkt ..je wint het hier nooit en het duurt eindeloooooossssssssssss..dat laatste woord en het allemaal beter weten.

Ik was deze discussie alleen maar begonnen met het simple "aanpassen en je moet nodig hebben een juiste instelling om succesfull te emigreren" .

In New Zealand is het nu zo erg dat Ze daar nu echt een hekel hebben aan de zgn ..nieuwe Dutch Emigrant.

Ik probeer nu Judge Judy op hun af te sturen ..hahahahahah...je moet echt de humor ervan inzien en ophouden.
#39 - 05-03-2007, 14:10 uur

Adriaan47

Ja Holland dat is waar ..maar alle verhalen zijn allemaal van Hollanders...mijn verhaal is anders maar beschouw mijzelf dan ook geen Hollander meer anders dan een technical one.
Ik blijf altijd een zwak hart hebben voor Holland ( roots ) maar heb inmiddles nu langer gewoont in het buitenland dan in Holland en ben dus duidelijk anders gaan denken.
#40 - 05-03-2007, 14:16 uur

hollandranch

Ik denk dat je als Nederlander inderdaad niet proberen om de amerikanen te gaan omvormen. Dat vinden wij NL tenslotte ook niet leuk. Daar roepen we ook om het hartst dat mensen moeten intergreren. Hier zijn wij degene die dat moeten doen. Wij doen wel mee aan de amerikaanse gewoonte om naar de rechter te stappen. Noodgedwongen helaas omdat wij onze downpayment niet terugkrijgen  na het verbreken van het contract ven hen kant.

Ik denk niet dat het kwaad kan om een srukje van je eigen identiteit te houden, maar als je hier wil wonen moet je je niet dagelijks ergeren aan gewoontes hier. Ik ben juist vertrokken uit een land waar ik me dagelijks ergerde. Amerikanen kunnen inderdaad erg laks zijn in afspraken nakomen. Ook hier in NY. I be there in 30 min.... ja right 1,5 uur later komen ze aan...

Wat mij hier wel opvalt is dat men een hoge dunk heeft van Nederlanders. Waarschijnlijk komt dit omdat  hier heel, heel veel mensen wonen die Nederlandse voorouders hebben.


Dit soort discussies zijn goed voor de "Nieuwe emigranten" want dit komt uit ervaring van "Oude emigranten".  Denk als je goed voorbereid gaat, veel leest over de Amerikaanse samenleving en gewoontes je dit kan verwachten en dus beter mee kan omgaan en de tijd kiezen om iets op te starten. In Amerika gaat veel net zo snel en vaak langzamer als in Nederland, op veel plaatsen lopen ze vele jaren achter. Ze werken hier bijna allemaal nog met files (hangmappen) terwijl in Nederland al veel digitaal wordt opgeslagen, wel grappig om in Office Depot en Walmart al die hangmapkasten te zien staan  2006-10
Simpel gezegd heb ik nog niet meegemaakt dat een Texaan zijn afspraak op tijd na kwam of als beloofd terugbelt, geeneen!!!! Je moet zelf bellen, als ze zeggen ze komen volgende week een keer langs, Vergeet het!!! doen ze niet en ze hebben het altijd verschrikkelijk druk, voornaamste reden is het inefficiente werken, want daar zijn ze goed in. Maar toch, wij genieten elke dag van wonen in Texas en passen ons langzaam aan, maar ik blijf me aan mijn afsparken houden, ondanks het blijkbaar hier niet hoeft.
#41 - 05-03-2007, 15:45 uur

Adriaan47

Ik zit in Whitney nog steeds met mijn computer op oud DIAL UP voor internet gewoon omdat het daar niet is.

Dat het daar niet is,is niet omdat ze daar achter lopen of niet smart genoeg zijn.

Het heeft daar doodgewoon business wijs geen zin om het High speed te maken.

Amerika is een erg groot land en daarom het is niet zo makkelijk.

Dingen vlug invoeren gaat makkelijk in een kleiner land.

Mischien is ook WalMart zo succes full in making money vanwege die hang mappen.want succesfol zijn zij en het legt hun geen windeieren en ze groeien en groeien.

Zonder of met hangmappen het is de grootste company in de wereld nu.
#42 - 05-03-2007, 16:19 uur

Adriaan47

HollandRanch...ik zal proberen om nog een ander voorbeeld te geven.

Most mij life ben ik een fotojournalist geweest in Holland maar mainly in het buitenland en heb gewerkt voor grote kranten / magazines and agency's in hardnews.

Ik geloof dat USA priorities moet zetten in waar progress te maken en waar niet omdat zij zo groot zijn.
Soms betekend dat zij achterlopen en soms betekend dat dat zij vooruitlopen.

Het is algemeen bekend dat hun research and somes nieuwe ideeen en uitvindingen vaak eerder in andere landen worden toegepast dan in hun eigen land. Ze komen er doodgewoon niet aan toe..unless het becomes a priority.

Mijn andere voorbeeld bv is:

Als een fotojournalist was ik al lang plaatjes digitaal vanuit de achterklep van mijn auto aan het sturen naar Holland en andere delen van de wereld terwijl ze in Holland nog steeds in de donkere kamer zaten bij de krant.

Het is maar wat je het meest belangrijk maakt denk ik maar.
#43 - 05-03-2007, 16:45 uur

hollandranch

HollandRanch...ik zal proberen om nog een ander voorbeeld te geven.

Most mij life ben ik een fotojournalist geweest in Holland maar mainly in het buitenland en heb gewerkt voor grote kranten / magazines and agency's in hardnews.

Ik geloof dat USA priorities moet zetten in waar progress te maken en waar niet omdat zij zo groot zijn.
Soms betekend dat zij achterlopen en soms betekend dat dat zij vooruitlopen.

Het is algemeen bekend dat hun research and somes nieuwe ideeen en uitvindingen vaak eerder in andere landen worden toegepast dan in hun eigen land. Ze komen er doodgewoon niet aan toe..unless het becomes a priority.

Mijn andere voorbeeld bv is:

Als een fotojournalist was ik al lang plaatjes digitaal vanuit de achterklep van mijn auto aan het sturen naar Holland en andere delen van de wereld terwijl ze in Holland nog steeds in de donkere kamer zaten bij de krant.

Het is maar wat je het meest belangrijk maakt denk ik maar.


mmm, wel lastig foto's sturen in veel gebieden waar je geeneens telefoonbereik hebt  2006-10 of had je een dial-up verbinding in de auto, wel een lang snoertje nodig dan,  2006-05 Just kidding.
#44 - 05-03-2007, 19:35 uur

Adriaan47

All I need is a cell phone and a laptop ..komt geen snoertje aan te pas...well een kleintje van de cel phone and my camera to download.
#45 - 05-03-2007, 20:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15