Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nieuwe emigranten

Discussie gestart

hollandranch

Ligt het aan mij of is de storm over  :o is het zo dat nu het in Nederland zo goed gaat er bijna geen nieuwe emigranten zich aanmelden.  2006-05 Het is gewoon stil op het forum!
#1 - 03-12-2006, 13:28 uur

Chiefram

Ik denk dat het komt omdat er het afgelopen jaar geen winnaars op dit forum zijn getrokken voor de DV loterij. :(

Hopelijk komt hier het komende jaar flink verandering in. :)
#2 - 03-12-2006, 13:32 uur

Anouk

Dat hoop ik ook *kuche*voormij*kuche* 8)


En voor anderen natuurlijk ook hoor wink
#3 - 03-12-2006, 14:28 uur

Ventus

Ligt het aan mij of is de storm over  :o is het zo dat nu het in Nederland zo goed gaat er bijna geen nieuwe emigranten zich aanmelden.  2006-05 Het is gewoon stil op het forum!

Ze zijn er wel hoor: ik ben al geruime tijd bezig met een E-2, alleen de vraag is of we een bedrijf kopen of zelf beginnen. Begin 2007 verwacht ik knopen te kunnen doorhakken.
Natuurlijk doen we ook mee met de DV-loterij.  Als je wint wordt het wel wat gemakkelijker maar daar kun je niet op blijven wachten, kans op winnen is en blijft klein.
Ik volg alle E2 stories op de voet. Daar kun je vaak nuttige informatie in vinden.
#4 - 03-12-2006, 21:37 uur

hollandranch

Ligt het aan mij of is de storm over  :o is het zo dat nu het in Nederland zo goed gaat er bijna geen nieuwe emigranten zich aanmelden.  2006-05 Het is gewoon stil op het forum!

Ze zijn er wel hoor: ik ben al geruime tijd bezig met een E-2, alleen de vraag is of we een bedrijf kopen of zelf beginnen. Begin 2007 verwacht ik knopen te kunnen doorhakken.
Natuurlijk doen we ook mee met de DV-loterij.  Als je wint wordt het wel wat gemakkelijker maar daar kun je niet op blijven wachten, kans op winnen is en blijft klein.
Ik volg alle E2 stories op de voet. Daar kun je vaak nuttige informatie in vinden.

Op dit moment waren voor mij alle E2 aanvragen succesvol afgerond, Ingetje en Petra zitten al in The States en wij volgen snel. Mocht je adviezen nodig hebben kan ik je nu misschien helpen, heb inmiddels ervaring  2006-01
#5 - 03-12-2006, 22:42 uur

XcIsIoN

Ik ben wellis waar niet helemaal nieuw, maar ik heb vorige week te horen gekregen dat het hoofd van de life sciences van de A&M Texas mijn stage heeft goed gekeurd. Hopelijk krijg ik de komende dagen te horen op welk lab ik terecht kan komen. In februarie wil ik toch echt weg.
#6 - 03-12-2006, 22:56 uur

hollandranch

Ik ben wellis waar niet helemaal nieuw, maar ik heb vorige week te horen gekregen dat het hoofd van de life sciences van de A&M Texas mijn stage heeft goed gekeurd. Hopelijk krijg ik de komende dagen te horen op welk lab ik terecht kan komen. In februarie wil ik toch echt weg.

Helemaal te gek  cheer  cheerb  cheerg  cheerr lekker bij The Aggies aan het werk, keep in touch
#7 - 03-12-2006, 23:39 uur

FreezeM

Ligt het aan mij of is de storm over  :o is het zo dat nu het in Nederland zo goed gaat er bijna geen nieuwe emigranten zich aanmelden.  2006-05 Het is gewoon stil op het forum!

Nederland werkt!

ofzoiets....
#8 - 14-12-2006, 20:26 uur

ned in MO

Ik ben nieuw hier en ik blijf wel pennen. Het is wel een leuk forum
Ik heb de loterij zo'n 10 jaar geleden gewonnen.
Slechts een moment spijt van gehad.
Zat toen zonder werk met 500 dollar in de bank en tijdelijke huisvesting mezelf af te vragen waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Ik zat er toen 9 maanden.

Als ik hier zo lees hoe mensen hier zijn ge emigreerd ben ik wel een uitzondering door vrijwel zonder financiele middelen maar met een droom een leven hier te beginnen.
Gezondheids verzekering heb altijd wel gehad. het eerste jaar via nederland .Een gift van m'n ouders.
#9 - 14-12-2006, 21:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Chiefram

Dat moet een heel onzeker gevoel hebben gegeven, destijds. Dan sta je hier 'zomaar' in een vreemd land zonder toekomst.

Gelukkig doe je het weer goed en ben je er doorheen gekomen. Dit is Amerika, als je doorzet in waar je in gelooft en je droom nastreeft, dan krijg je het wel uiteindelijk. Aan de andere kant is het een goede les geweest en heb je ook eventjes mgen ervaren hoe 'spannend' het kan zijn hier.

Wij hebben (nog) niet echt tegenslag gehad hier in Amerika. Sterker nog, het is veel beter gegaan dan wij voor ogen hadden. Toch denk ik heel vaak (soms wel eens dagelijks) aan het feit dat het morgen ineens anders kan uitpakken. Ik werk dan ook hard aan een appeltje voor de dorst nu het nog kan.
#10 - 14-12-2006, 21:25 uur

ned in MO

Ja maar dat gevoel duurde maar even. Ik had kort daarna al weer werk maar ik het duurde wel even voordat ik m'n draai gevonden had. Gelukkig was ik toen alleen en dan kan je met zeer weinig toe.
Ben ook druk bezig met appeltjes voor de dorst ook al ben ik nog maar 36
Ik bezit reeds enkele huizen en de 401k is opgezet for pensioen met 55 jaar, maar ik hoop die status al veel eerder te bereiken 2006-01
#11 - 14-12-2006, 21:45 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Ik had ook niks, maar gelukkig ook geen vrouw en/of kind. En had het geluk dat New York indertijd (1976) nog te betalen was, $140 voor een studio in de East Village, 6 trappen op (en af, goed dat ik niet rook!).

Ben zelfs eens tot m'n laatste subway token afgezakt, maar kon dat toen gelukkig gebruiken om naar de bank te gaan waar net wat geld was aangekomen (weinig automaten toen nog).

Met allerlei klusjes (onder meer gids zijn in NY) en veel geluk (de correspondent van de TROS ging net terug naar Europa toen ik zonder werk zat, bijvoorbeeld) d'r bovenop gekomen.

Maar het feit, dat ik altijd terug kon en waarschijnlijk redelijk snel weer redelijk wat zou kunnen verdienen in Nederland (ben bevoegd 1e graads leraar Engels), was wel altijd een prettige gedachte.

#12 - 14-12-2006, 23:25 uur

XcIsIoN

Klinkt zwaar maar volgens mij heb je wel een super gevoel als je dan nu terug kijkt.
Ik ben wel blij dat mijn baan in amerika voor de komende 16 maanden gewoon vast staat.
En als er iets fantastisch fout zou mogen zijn heb ik gelukkig nog altijd mijn ouders die me altijd kunnen helpen.
Maar toch lijkt het me een zeer aparte ervaring
#13 - 15-12-2006, 13:09 uur

ned in MO

Het grappige is dat mijn vrouw ook nederlands is en dat zij ook op eigen kracht naar de states is gekomen. Zij deed dat met een H1B visa.

Wij hebben elkaar in de states ontmoet via een dutch chatroom die aol toen had. Ik weet niet of die nog bestaat want ik heb al lang geen aol meer.

Als je er allemaal op terugkijkt is het inderdaad een hele aparte ervaring geweest.
#14 - 15-12-2006, 16:55 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Inderdaad, emigreren is een hele aparte ervaring. Die ik voor geen goud gemist had willen hebben.

#15 - 15-12-2006, 18:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15