Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nu al alles regelen?

Discussie gestart

Baia

Hallo,
Mijn naam is Vik en ik woon in België. Momenteel studeer ik aan de universiteit van Leuven. Ik studeer volgend jaar echter af (Juni 2006). Ik weet echter nu al zeker dak ik in de US wil gaan werken en wonen. Is het verstandig om dan nu al met heel die greencard procedure te beginnen? Ik lees hier namelijk dat het nogal wat tijd in beslag neemt eer dat je daadwerkelijk kan vertrekken. Of kan ik misschien beter wachten tot ik ben afgestudeerd? Wat denken jullie?

Groetjes,

Vik
#1 - 14-06-2005, 21:25 uur

Chiefram

Het gemakkelijkst is het meedoen met de DV Lotery en dan heb je of een highschool diploma nodig (vergelijkbaar met) of 2 jaar aan een gesloten werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een funktie die ook mogelijkheden biedt in de USA).

Heb je een van deze twee dingen niet, dan ben je ook niet gekwalificeerd om mee te doen.

Stel dat je wel een van deze dingen hebt... heb je dan ook voldoende financiele middelen (aantoonbaar) om je in de USA de eerste paar maanden te kunnen bedruipen?

Zo ja, dan kun je niet vroeg genoeg zorgen om in de USA te komen. Elk jaar eerder is een jaar eerder gewonnen!!!

#2 - 15-06-2005, 06:24 uur

FreezeM

Chief, aangezien Vik zegt volgend jaar af te studeren aan de universiteit, denk ik dat hij wel aan de High School eis voldoet :)

Vik, hij heeft verder wel gelijk, 'makkelijkste' weg naar een Green Card is de Lottery. Maar jij hebt nog andere opties om naar de VS te gaan. Je zou op zoek kunnen gaan naar een stageplaats. Je kan vast een stageplek vinden aansluitend op je studie. Als ik me niet vergis kan je dan een Visum krijgen voor 18 maanden. Je hebt dan de kans om je bij die werkgever te bewijzen, zodat ze je helpen met een werkvisum aanvraag en een baan.

Voor veel mensen is deze route geen optie omdat ze al te veel verplichtingen hebben en niet meer in de VS op een campus of in een kleine studentenflat kunnen gaan wonen. Als je een gezin te onderhouden hebt kan je moeilijk van een stagevergoeding leven, want veel zal dat niet zijn.

Ondertussen blijf je elk jaar meedoen met de Lottery. Wanneer je die wint ben je van niemand meer afhankelijk voor je visum.
#3 - 15-06-2005, 08:05 uur

Baia

He bedankt al voor de reacties!  8)

Maar wat is de kans dat een vreemde student uit een ver land die ze van haar nog pluim kennen een stageplaats vast krijgt? Ze zullen die toch eerder geven aan studenten die in de US zelf wonen, en waarvoor ze niet een hele papierrompslomp moeten doorworstelen, denk je niet?
Het is alvast het proberen waard!  ::)

ciao
#4 - 15-06-2005, 09:25 uur

Salis

Hé, ik studeer ook af in juni 2006, maar dan aan de Universiteit Gent. Ik heb meegedaan aan de DV2006, want wil zo snel mogelijk naar de VS!
Ik heb overigens ook geprobeerd een stage (internship) te regelen, maar van de ca. 10 aanvragen heb ik 0 reacties gekregen. Ik denk dat ze inderdaad liefst een kandidaat hebben die al in de VS woont en een Greencard of ander visum heeft.

Maar zeker meedoen aan de DV2007 en zorgen voor genoeg spaarcentjes, zodat je bij een eventueel interview kunt aantonen dat je jezelf kunt onderhouden als je er eenmaal bent. Ik begin deze zomer aan een cursus Spaans, want ik heb gemerkt dat dat vaak gevraagd wordt bij job-aanbiedingen. Succes! :)
#5 - 15-06-2005, 16:42 uur
I love New England, it's wicked awesome.

Baia

allow,

Seg hoe regel jij die stages eigenlijk. Het enige waar ik kan opkomen is Monster.be waar je ook stages kan aanduiden. Er staan daar wel een hoop toffe dingen tussen, maar als er nog andere mogelijkheden zijn: Just let me know!
Succes trouwens met uw examens wsl zo rond deze tijd (ik althans toch), en hopelijk ben je bij de gelukkigen van de lottery  8)

ciao
#6 - 15-06-2005, 17:16 uur
« Laatst bewerkt op: 15-06-2005, 17:18 uur door Baia »

Salis

Hey!
Ik heb een aantal aanvragen gestuurd naar musea die internships aanbieden (ik studeer kunstgeschiedenis); maar zoals gezegd: zonder resultaat. Ik weet niet wat je studeert, maar misschien kun je eens kijken bij bedrijven waar je eventueel zou kunnen werken? En dan vooral je talenkennis wat in de verf zetten (Amerikanen zijn al heel impressed als je twee- of -drietalig bent)

En jij ook succes met de examens, hé! Ik ben vrijdag weer de pineut  ;D Nog effe doorzetten.
#7 - 15-06-2005, 18:57 uur
I love New England, it's wicked awesome.

Dusza

En je kan natuurlijk ook proberen om voor een Amerikaans bedrijf in België of Nederland te gaan werken, om dan uitgezonden te worden naar Amerika. Dat is hoe wij zullen gaan volgend jaar.
#8 - 15-06-2005, 22:58 uur

Baia

Mja, dan heb je natuurlijk niet de keuze waar dat je naartoe wil he  :( maar ik denk inderdaad dat dat na de greencard lottery de gemakkelijkste (misschien wel de snelste) methode is om in Amerika te geraken
#9 - 16-06-2005, 08:58 uur

Liberator

Het gemakkelijkst is het meedoen met de DV Lotery en dan heb je of een highschool diploma nodig (vergelijkbaar met) of 2 jaar aan een gesloten werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een funktie die ook mogelijkheden biedt in de USA).

Heb je een van deze twee dingen niet, dan ben je ook niet gekwalificeerd om mee te doen.

Stel dat je wel een van deze dingen hebt... heb je dan ook voldoende financiele middelen (aantoonbaar) om je in de USA de eerste paar maanden te kunnen bedruipen?

Zo ja, dan kun je niet vroeg genoeg zorgen om in de USA te komen. Elk jaar eerder is een jaar eerder gewonnen!!!



Eerst even een korte intro:
Mijn naam is Dinand Vanvelzen en ik wil ook imigreren naar de USA. Het liefst naar California. Ik ben 24 jaar oud en ben een software engineer. Ik heb 3 maanden een freelance opdracht gedaan en werk nu alweer enkele maanden gedetacheerd bij Philips Medical Systems. Ik wil als het even kan over +/- 2 jaar in de USA zitten. Ik heb dit forum net gevonden en zal hier vanaf nu vaker komen. Dit forum lijkt precies te zijn wat ik zocht.

Na het lezen van het forum en je formulering hierboven heb ik de volgende vragen:
- California heeft veel IT dus als een software engineer voldoe ik dan aan de eis voor een functie die mogelijkheden bied in de USA lijkt me ?
- Je noemt echter ook financiele middelen, kun je hier ruwweg een bedrag aan vastknopen ?.
- Hoe meld ik me aan voor die lottery ?
- Stel dat je een 'ticket' wint in de lotery zit daar dan een tijdslimiet aan vast om de immigratie te voltooien na verkrijging van de greencard ?
- Is er ergens up-to-date infomatie betreffende immigratie naar CA en de regels specifiek voor die staat ?

Tevens vroeg ik me af:
- Hoeveel kost het om een rijexamen af te leggen in CA, dus puur alleen het examen met alle bijbehorend papierwerk ?

Ik ben erover aan het denken om mijn green card aanvraag via een bedrijf te doen aangezien zij waarschijnlijk beter op de hoogte zijn van alle regels. Het kost wat geld maar dat heb ik er graag over als het mijn kans ook maar iets verhoogt. Zie link (http://www.easyvisausa.com/nl). Wat denken jullie hiervan ?
#10 - 13-07-2005, 08:26 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2005, 08:55 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

FreezeM

Welkom Dinand!

Allerbelangrijkste:
Schijf jezelf in voor de DV Lottery maar doe dat niet via een bedrijf. Nergens voor nodig het verhoogt je kans niet en kost geld. Directe deelname is gratis en gaat via een simpel online formulier. Kan je eigenlijk niet fout doen (zeker niet als IT'er), aanmelden voor dit forum was net zo moeilijk :)

Je moet alleen nog even wachten want het kan pas weer in Nov/Dec.

Hier de officiele site van de DV Lottery:
http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1318.html
Ik denk dat je meeste vragen hier beantwoord zullen worden.
Er is nergens een vast bedrag te vinden bij officiele instanties. Genoeg speculaties van 5000 tot 15000 Euro. Over het algemeen moet je genoeg hebben om drie maanden van te leven zonder inkomsten. Dat is eigenlijk ook een bescherming voor jezelf want een uitkering krijg je niet :)

Als je wint (in jouw geval op zijn vroegst in mei 2006) dan duurt het nog minimaal een aantal maanden (kan ook makkelijk meer dan een jaar zijn) voordat je je Green Card interview krijgt. Daarna moet je je binnen 6 maanden melden zie ook: http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=23;action=display;threadid=1690;start=msg14739#msg14739

Alles over je CA Driver Licence:
http://www.dmv.ca.gov/dl/dl.htm
Kosten zijn, schik niet, $25. Maar let op, als je niet in één keer slaagt voor het rondje om het gebouw, dan moet je voor je tweede rijtest bijbetalen!!!
Citaat
you must pay a $5 fee for each additional driving test

jeetje, $5 per praktijk examen  ;)
#11 - 13-07-2005, 11:30 uur

Liberator

Antwoord op die termijn vraag heb ik inmiddels op het forum gevonden:
http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=23;action=display;threadid=1690

Ik hoop echt dat ik via Philips daar kan geraken want met een lotery heb ik nooit erg veel geluk. Ik hoop over 20 maanden  tijd zo'n 30.000 euro gespaard te hebben, dus aan de geld eis zal ik dan wel voldoen hoop ik.

Die drivers licence is geen probleem dus. Ik rijd dagelijks meer dan 200 km woon-werk dus dat rijbewijs moet te halen zijn :)

Alleen die green-card he,... het is nog strenger dan ik dacht. 50.000 tickets lijkt me wel erg weinig als je kijkt hoeveel mensen er van buiten de Benelux willen emigreren. Deden ze de lottery maar per land dan had ik een veel grotere kans denk ik.

Dus zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen maar moet dan wel de lottery winnen, hierin heb ik wel niet veel vertrouwen OF via Philips daar terecht komen,.. maar dat is ook een kwestie van mazzel hebben. Ik werk er net 3 maanden dus kan over een half jaar pas bij HRM langsgaan want anders maak ik geen goede indruk denk ik.
#12 - 13-07-2005, 14:02 uur
American Patriot living in Europe

Frank S

Volgens mij moet je voor een L1(A/B) visum via je werkgever ook minimaal 12 maanden op de loonlijst hebben gestaan.
#13 - 13-07-2005, 14:09 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Liberator

hmmm.... dat is minder. Ik neem aan dat ze dan namelijk geen rekening houden met detachering. Ik werk namelijk via TOPIC bij Philips Medical Systems. Maar bedoel je hier een transfer binnen hetzelfde bedrijf visa ? Je had er geloof ik ook een waar je een visa en mischien later een greencard kon krijgen via een werkgever die een formuliertje invult dat ie je kan gebruiken ? Dit is allemaal wel theoretisch natuurlijk, ik weet helemaal niet zeker of Philips hiertoe bereid is en of ze uberhaubt op dat moment daar een functie hebben. Ze hebben in CA wel een MRI afdeling en in FL mogelijk nog iets. Het is een optie maar geen garanties zowiezo.
#14 - 13-07-2005, 14:23 uur
« Laatst bewerkt op: 13-07-2005, 14:25 uur door Liberator »
American Patriot living in Europe

FreezeM

Via een werkgever is altijd goed, realiseer je wel dat je dan mag blijven zolang je die baan hebt. Andere baan/werkgever betekend nieuwe vergunning aanvragen. Maar als ik jouw was zou ik ook proberen via Philips te gaan.  Je kan er maar alvast zitten en je mag gewoon mee blijven doen met de Lottery, ook als je al in de VS bent.

Geef die Lottery niet te snel op, we hebben hier een aantal forum leden die hebben gewonnen. Het gaat inderdaad niet per land, maar wel per continent. Hoe klein je kans precies is weet niemand met zekerheid omdat er nooit bekend wordt gemaakt hoeveel inzendingen er per continent zijn. Ze geven alleen een totaal aantal inzendingen wereldwijd en dan het aantal winnaars per continent.
#15 - 13-07-2005, 14:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15