Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nu al alles regelen?

Discussie gestart

Baia

Hallo,
Mijn naam is Vik en ik woon in België. Momenteel studeer ik aan de universiteit van Leuven. Ik studeer volgend jaar echter af (Juni 2006). Ik weet echter nu al zeker dak ik in de US wil gaan werken en wonen. Is het verstandig om dan nu al met heel die greencard procedure te beginnen? Ik lees hier namelijk dat het nogal wat tijd in beslag neemt eer dat je daadwerkelijk kan vertrekken. Of kan ik misschien beter wachten tot ik ben afgestudeerd? Wat denken jullie?

Groetjes,

Vik
#1 - 14-06-2005, 21:25 uur

Chiefram

Het gemakkelijkst is het meedoen met de DV Lotery en dan heb je of een highschool diploma nodig (vergelijkbaar met) of 2 jaar aan een gesloten werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een funktie die ook mogelijkheden biedt in de USA).

Heb je een van deze twee dingen niet, dan ben je ook niet gekwalificeerd om mee te doen.

Stel dat je wel een van deze dingen hebt... heb je dan ook voldoende financiele middelen (aantoonbaar) om je in de USA de eerste paar maanden te kunnen bedruipen?

Zo ja, dan kun je niet vroeg genoeg zorgen om in de USA te komen. Elk jaar eerder is een jaar eerder gewonnen!!!

#2 - 15-06-2005, 06:24 uur

FreezeM

Chief, aangezien Vik zegt volgend jaar af te studeren aan de universiteit, denk ik dat hij wel aan de High School eis voldoet :)