Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nut van Nederlandse nationaliteit behouden?

Discussie gestart

Pieter79

Je hebt gelijk over die vraag, alleen, is er niet ook een vraag waar je moet aangeven waar je de laatste 5 jaar hebt gewoond (ik heb in het begin een tijdje bij schoonfamilie gezeten en toen pas naar midwest vertrokken). Ik geloof ook nog een vraag over van welke verenigingen je lid bent of lid bent geweest. Hoe ver moet dat terug? Ik ben lid geweest van verschillende sportclubs in mijn tienerjaren maar ik heb geen idee wanneer dat precies was, en hoe lang.
#16 - 07-10-2015, 04:56 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Klopt, je moet inderdaad je verblijfsadressen van de afgelopen vijf jaar opgeven. Dat is voor mij prettig, want dan kunnen ze zien dat ik pas drie jaar in Amerika woon en die tijd nooit het land ben uitgeweest  :)

Van die verenigingen heb ik nog niet gezien, maar ik ga er dit weekend uitgebreid voor zitten. Op 13 oktober mag ik het insturen 😊
#17 - 07-10-2015, 08:35 uur



Ikbenwalter

Paspoort verlengen kan ook op schiphol. Voor als je in de buurt bent
http://forum.verenigdestaten.info/immigratie/nl-paspoort-verlengen-op-schiphol/


volgens mij heeft de vraag waar je allemaal geweest bent ook te maken met het max aantal dagen dat je met een green card de USA mag verlaten; ik geloof max 6 maanden.
Zelfs canadezen moeten de vraag invullen

Walter.
#18 - 09-10-2015, 03:50 uur

Yessica

Zo, ik ben $680 lichter, N-400 heb ik zojuist verstuurd  8)
#19 - 14-10-2015, 22:32 uur



Pieter79

Heb je alle alle verenigingen waarvan je ooit (in je tienerjaren) lid van bent geweest opgegeven? Hoe precies ben je geweest met data (hoe lang ergens gewoond hebben etc.)? Ben je al aan het studeren op de vragen die ze je gaan stellen?

Vragen, vragen en nog eens vragen... Het geeft mij wel zin om er nu ook voor te gaan.

Gr. Pieter
#20 - 14-10-2015, 22:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Adressen van waar ik gewoond heb de afgelopen 5 jaar was niet zo moeilijk gelukkig. Wat betreft verenigingen en clubs, je mag dag en maand open laten als je het niet precies meer weet. Maar ik heb inderdaad wel zo goed mogelijk alles opgegeven.
#21 - 15-10-2015, 01:36 uur



Pieter79

Ok, bedankt... Misschien moet ik dit ook maar eens de deur uit doen. Zou erg graag willen stemmen met de volgende presidentsverkiezingen. Lijkt erop dat je me voor bent :)

Gr. Pieter
#22 - 15-10-2015, 01:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Adfelopen weekend heb ik de ontvangstbevestiging gekregen en ook de check is geincasseerd. De in behandelingsdatum is 19 oktober.
De verlenging van mijn green card had bijna een half jaar vertraging, dus ik ben benieuwd hoe lang het in totaal gaat duren!
#23 - 28-10-2015, 20:06 uur



Yessica

Vandaag de uitnodiging gehad voor het interview en de citizenship test. Dit gaat gebeuren op 19 januari, precies drie maanden na de datum van in behandeling. Gaat snel!

Wat let je nog Pieter?  :D
#24 - 20-12-2015, 02:33 uur



Pieter79

Ahhh nu wil ik ook, alleen geen tijd omdat ik ons nieuwe huis aan het bouwen ben. Als we in het nieuwe huis zitten ga ik deze formulieren ook invullen.

Een vraagje over de vragen die je ze mogelijk gaan stellen (US history / politics & English); ben je hiervoor aan het 'studeren'?

Gr. Pieter
#25 - 20-12-2015, 05:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Vorige maand had ik mijn biometrics afspraak (ik stond binnen 7 minuten buiten, in Phoenix moest ik 2,5 uur wachten) en toen kreeg ik na afloop een studiegids mee inclusief CD rom.
Het boekje telt 27 bladzijden (en twee met Engelse woorden die je moet kunnen spreken en schrijven) en studeert heel makkelijk. De vragen zoals ze in het boekje staan worden letterlijk zo gesteld tijdens de test. Je moet 6 van de 10 vragen goed hebben. Het lijkt me niet al te moeilijk. Veel dingen weet je al  :)
#26 - 20-12-2015, 08:44 uur



Pieter79

Dat lijkt me inderdaad dan wel te doen. Helaas moet ik wachten met de naturalisatie aangezien ik erg druk ben met het bouwen van ons droomhuis hier op de prairie in de Midwest. Er gaat veel geld en tijd in zitten, maar wanneer we klaar zijn zal ik me hier zeker zo snel mogelijk voor opgeven.

Gr. Pieter
#27 - 20-12-2015, 15:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15